کد خبر : 81531

5 خبر بسیار مهم درباره قیمت دلار و بازار ارز

5 خبر بسیار مهم درباره قیمت دلار و بازار ارز

پس از چند روز تردید و نوسان رفت و برگشتی قیمت ارز، امروز دلار و سکه مسیر صعود را انتخاب کردند.

فردای اقتصاد: قیمت دلار پس از مقاومت برای نزول به کانال ۳۴ هزار تومان در روزهای نخست هفته، امروز مصمم‌تر به نظر می‌رسید و از ابتدای روز روندی صعودی داشت.

دلار در بازار آزاد دوشنبه با ۲۷۰ تومان افزایش به ۳۵۷۵۰ تومان رسید. نرخ دلار سهمیه‌ای اما حدود ۳۳۴۰۰ تومان بود. با توجه به سهمیه خرید ۲ هزار دلار برای هر کارت ملی، هزینه خرید ارز به این روش نزدیک به ۵ میلیون تومان کمتر از هزینه خرید دلار در بازار آزاد است.

در صدر اخبار سیاسی امروز، تصویب بسته تحریمی جدید اروپا علیه ایران قرار داشت. همچنین پس از موضع‌گیری تند صدراعظم آلمان علیه ایران در روز شنبه، امروز ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز مدعی شد که احتمالا برای توافق هسته‌ای با ایران نیاز به چارچوب جدیدی است. وی همچنین افزود که هیچ پیشنهاد جدیدی به احیای برجام کمک نخواهد کرد. اما در سوی مقابل، وزیر امور خارجه فنلاند امروز اظهار کرد «برجام موضوعی است که باید جدا از چیزهایی که الان اتفاق می‌افتد در نظر گرفته شود».

در آستانه نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مذاکرات ایران و آژانس برای حل اختلافات قدیمی دوباره سرعت گرفته و پس از سفر هفته گذشته یک هیات ایرانی به وین، قرار است به زودی هیاتی از آژانس به تهران بیایند. نگرانی از صدور قطعنامه در شورای حکام و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل در گذشته هم زمینه رشد قیمت ارز را فراهم کرده بود. امروز همچنین خبر آمد که شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل نشستی درباره ایران در تاریخ سوم آذر برگزار خواهد کرد.

در همین حال، برخی فعالان بازار ارز نگرانی از تشدید محدودیت‌های دسترسی به اینترنت در روزهای آینده را عاملی برای افزایش هیجانات و خریدها در بازار دلار عنوان می‌کنند.

قیمت سکه هم امروز با ۱۶۵ هزار تومان (یک درصد) رشد به قیمت ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. رشد جدی‌تر سکه نسبت به دلار در حالی بود که قیمت طلای جهانی هم حتی ۰.۴ درصد افت داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها