کد خبر : 81480

قیمت کهکشانی سیم کارت رند دود کله تان بلند می کند

قیمت کهکشانی سیم کارت رند دود کله تان بلند می کند

خرید یک خط 0912 که 5 رقم آخرش یکسان باشد، 1.5 میلیارد تومان آب می‌خورد. اگر سری به اینترنت و پلتفرم‌های خرید و فروش بزنید و عبارت «سیم‌کارت‌ رند» را جست‌و‌جو کنید، پیشنهادهای هیجان‌انگیز و البته گران‌قیمتی به شما می‌دهد. قیمت‌گذاری روی سیم‌کارت‌های رند، حساب و کتاب خودش را دارد و اصطلاحاتی مانند سیم‌کارت رند آینه‌ای، سیم‌کارت رند دو تایی، سیم‌کارت رند پله‌ای و... در این بازار وجود دارد.

روزنامه خراسان،  هرچند این روزها کمتر فردی پیدا می‌شود که شماره تلفن‌همراه دیگران را حفظ کند چون معمولا همه شماره‌ها را در گوشی‌های‌شان ذخیره کرده‌اند، اما بازار شماره‌های رند سیم‌کارت‌ها باز هم داغ است.

به طور مثال خرید یک خط 0912 که 5 رقم آخرش یکسان باشد، 1.5 میلیارد تومان آب می‌خورد. اگر سری به اینترنت و پلتفرم‌های خرید و فروش بزنید و عبارت «سیم‌کارت‌ رند» را جست‌و‌جو کنید، پیشنهادهای هیجان‌انگیز و البته گران‌قیمتی به شما می‌دهد. قیمت‌گذاری روی سیم‌کارت‌های رند ، حساب و کتاب خودش را دارد و اصطلاحاتی مانند سیم‌کارت رند آینه‌ای، سیم‌کارت رند دو تایی، سیم‌کارت رند پله‌ای و... در این بازار وجود دارد.

سیم‌کارت رند، چند؟

به سراغ چند سایت و پلتفرم فروش سیم‌کارت‌های رند می‌روم. با دیدن بعضی قیمت‌ها برای یک سیم‌کارت، برق از سرم می‌پرد! مثلا قیمت یک سیم‌کارت همراه اول با کد یک (اولین عدد بعد از 0912، عدد یک است) که 5 رقم آخرش 5 است، یک میلیارد و 900 میلیون تومان است. قیمت سیم کارت دیگری با کد 2 که 4 رقم آخرش 2000  است، یک میلیارد و 300 میلیون تومان است. درباره ملاک‌های ارزش‌گذاری روی سیم‌کارت‌های رند، جالب است بدانید که نکات زیادی تاثیرگذار است. پیش شماره یا همان استان محل صدور سیم‌کارت، وضعیت آن شامل صفر یا کارکرده، نوع آن یعنی دایمی یا اعتباری و از همه مهم‌تر، اپراتور آن تاثیر زیادی دارد. علاوه بر همه این‌ها، نوع رند بودن است که ملاک اصلی در قیمت‌گذاری به حساب می‌آید و در بخش دیگری از این پرونده، توضیحاتی درباره آن‌ها داده خواهدشد. قیمت یک سیم‌کارت ایرانسل رند، به طور مثال برای 0901 که چهار رقم آخرش 1111 باشد، 900 میلیون تومان است. این اعداد و ارقام برای دیگر اپراتورها، به کمتر از 300 میلیون تومان می‌رسد.

شماره‌های 30 میلیاردی هم داریم!

یک فروشنده سیم‌کارت در گفت‌و‌گو با تجارت‌نیوز توضیح داده که تعداد شماره‌های خیلی خاص و کاملا رند، چندان زیاد نیست؛ نهایت 5 تا 6 شماره است. این فروشنده گفته: «ما از این شماره‌ها نداریم اما اگر باشد بین 30 تا 40 میلیارد تومان، قیمت خواهد داشت. مثلا شماره‌ای که 7 عدد یک یا 7 عدد 2 داشته باشد، حدود 30 تا 40 میلیارد تومان است.» «فرارو» هم در گزارشی که امسال منتشر کرده، به نکات جالبی اشاره کرده است و نوشته که خرید خط ۰۹۱۲ با چهار رقم اول ۱۱۱۱ و سه رقم پایانی ۳۳۰ نیازمند دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجه رایج مملکت است. فروشنده‌ها می‌گویند قیمت سیم‌کارت کد یک بین ۴۰ تا ۴۶ میلیون تومان است و اگر عددهای بعدی با هم هماهنگ باشند، ارزش خط تا ۳۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان بالا می‌رود. خرید خط ۰۹۱۲ با کد دو و سه، به حداقل ۱۴ میلیون تومان بودجه نیاز دارد. قیمت سیم‌کارت ۰۹۱۲ کارکرده با کد چهار و پنج، از ۱۰ میلیون تومان به بالاست و کف قیمت سیم‌کارت کد ۶ همراه اول به حدود ۹ میلیون تومان می‌رسد. با حدود هشت میلیون تومان می‌توان یک سیم‌کارت ۰۹۱۲ کد هفت خریداری کرد و قیمت خرید خط ۰۹۱۲ با کد هشت به حداقل هفت میلیون تومان می‌رسد.

رایج ترین اصطلاحات سیم‌کارت‌های رند

قیمت سیم‌کارت رند حساب و کتاب خاص خود را دارد؛ در این بازار با اصطلاحاتی مانند سیم‌کارت رند آینه‌ای، سیم‌کارت رند دو تایی، سیم‌کارت رند پله‌ای، سیم‌کارت رند هزارتایی، سیم‌کارت رند معمولی و... روبه‌رو می‌شوید که قیمت سیم‌کارت را تعیین می‌کنند. در ادامه با تعریف رایج‌ترین اصطلاحات سیم‌کارت‌های رند آشنا خواهید شد که تا 40 مورد هم دسته‌بندی و بر همان اساس قیمت‌گذاری شده‌اند.

سیم‌کارت رند پله‌ای  این مدل شامل شماره‌هایی می‌شود که حداقل چهار رقم اول یا آخر آن‌ها را اگر دو رقم دو رقم جدا کنیم، رقم یکان یا دهگان آن‌ها برابر باشند و به دو دسته پله‌ای از اول و پله‌ای از آخر تقسیم می‌شوند. مثلا چهار رقم آخرشان 4544 یا 3332 و... باشد.

سیم‌کارت رند آینه‌ای   این نوع رند شامل شماره‌هایی می‌شود که حداقل چهار رقم اول یا آخر شماره به‌صورت قرینه قرار گرفته باشند. مانند: 1551 ... ۰۹۱۲ . در صورتی که سه رقم اول و آخر شماره هم قرینه باشند باز هم شماره رند آینه‌ای به‌حساب می‌آید.

سیم‌کارت رند میلیونی  شماره‌هایی که حداقل پنج عدد صفر در آن‌ها وجود داشته باشد، به‌صورت میلیون خوانده می‌شوند و از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند.

سیم‌کارت رند تکراری   اگر در یک شماره یک عدد به‌صورت مرتب و پشت سر هم تکرار شود به آن رند تکراری می‌گویند. هر چه تعداد تکرار عدد مدنظر بیشتر باشد، شماره از مرغوبیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

سیم‌کارت رند تکرار پیش‌شماره   شماره‌هایی که در ابتدا یا انتهای آن‌ها پیش‌شماره مجدد تکرار می‌شود، به‌دلیل سادگی در به‌خاطر سپردن، شماره رند محسوب می‌شوند.

سیم‌کارت رند تاریخ تولدی  شماره‌هایی را که با یک تاریخ تولد شروع می‌شوند یا به یک تاریخ تولد ختم می‌شوند که معمولا یکی از سال‌های شمسی است، رند تاریخ تولدی می‌گویند. مثلا 1380 ... 0915.

سیم‌کارت رند ترازویی  به شماره‌هایی که سه رقم ابتدایی شماره با سه رقم انتهایی دقیقا یکسان باشد، رند ترازویی می‌گویند. مثلا 917. 917...

سیم‌کارت رند ترتیبی   در صورتی که حداقل سه رقم از شماره به‌صورت اعداد پشت سر هم و به ترتیب در ابتدا یا انتهای شماره قرار گیرند به آن رند ترتیبی می‌گویند و این شماره ها به دو مدل ترتیبی از اول و ترتیبی از آخر تقسیم‌بندی می‌شوند. مثلا 6789 ... 0912.

سیم‌کارت رند جفت جفت   شماره‌هایی که در آن اعداد بعد از پیش شماره یا در انتهای شماره به صورت دو رقم، دو رقم یکسان باشند، رند جفت جفت می‌گویند. مانند: 6565... 0915

یا  2626...0915. این نوع شماره‌های رند دارای انواعی مثل جفت جفت از اول، جفت جفت از آخر، سه جفت از اول و سه جفت از آخر هستند.

سیم‌کارت رند ۱۰ دهی   در این نوع، اعداد تشکیل‌دهنده شماره به‌صورت مضرب‌های ۱۰ هستند یا مضرب‌های ۱۰ در آن‌ها به‌صورت پله‌ای در ابتدا یا انتهای شماره قرار گرفته‌اند.

 مثلا 6070 .... 0915.

سیم‌کارت رند هزاری و ۱۰ هزاری   همان گونه که از اسم آن مشخص است اعداد به‌صورت هزار، ۱۰ هزار یا مضربی از آن در ابتدا یا انتهای شماره قرار می‌گیرند. مثلا 50000 ... 0913.

سیم‌کارت رند متشکل از 2 رقم   در صورتی که شماره، تنها از دو عدد تشکیل شده باشد، دارای قیمت بالایی است و رند به حساب می‌آید.

سیم‌کارت رند تکرار 2 رقم یکی   اگر چهار رقم اول یا آخر شماره به صورت xxyy باشند این نوع شماره رند را تشکیل می‌دهند.

رندهای چند رقمی از اول یا آخر یا ...   به طور کلی، اگر یک شماره یک رقم داشته باشد که پشت سرهم تکرار شده باشد، در این دسته قرار می گیرد؛ می‌تواند از 3 رقم باشد تا 7 رقم. همچنین می تواند در ابتدا، وسط یا آخر شماره قرار گرفته باشد. مثلا 222 ... 0913 یا ... 999 ... 0910 یا ...0912222 و... .

رند سایر  برخی از خطوط هستند که از زیبایی، سلاست، روایی و برخی مشخصات دیگر برخوردارند اما در هیچ‌کدام از تعاریف انواع رند ذکر شده قرار نمی‌گیرند.

بنابراین به ناچار، برای جانمایی این دسته از خطوط در یک طبقه خاص و جداسازی آن ها از خطوط معمولی، در سایت قرار گرفته است.

تخفیف‌های چندصد میلیونی تا تمایل نداشتن سلبریتی‌ها به این شماره‌ها

گفت‌و‌گو با یک فروشنده سیم‌کارت‌های رند درباره انواع مشتری‌هایش، قیمت‌ها و...

آقای «احمدی»، تمایلی به معرفی خودش و گفت‌و‌گو ندارد و در ابتدای صحبت‌هایش می‌گوید: «هرجا سروکله شما خبرنگارها پیدا می‌شود، دردسر درست می‌شود!» اما راضی می‌شود به چند سوال من درباره بازار سیم‌کارت‌های لاکچری پاسخ دهد. او فروشنده تلفن همراه است و در کنارش، خرید و فروش سیم‌کارت رند هم انجام می‌دهد. از او درباره این می پرسم که آیا واقعا این سیم‌کارت‌های رند میلیاردی مشتری دارد یا نه که می‌گوید: «من تقریبا 15 سال است که در این کار هستم. مشتری دارد، خوب هم مشتری دارد، به خصوص اگر نوع شماره رند، وسوسه برانگیز باشد. یک مورد بود که 4 رقم آخر شماره‌اش 4 بود و بقیه هم 123. در کمتر از یک ساعت آن را فروختم. در چند وقت اخیر، مشتری کمتر شده و فروشنده‌ها تخفیف‌های چند صد میلیونی به شرط نقد بودن پول مشتری می‌دهند. مثلا چند روز پیش، سیم‌کارت یک میلیاردی، به قیمت 750 میلیون فروش رفت». از او درباره خریدارهای این سیم‌کارت‌ها می‌پرسم و این‌که آیا تا حالا مسئول یا چهره سرشناسی با او برای خرید چنین سیم کارت‌هایی تماس گرفته یا نه که می‌گوید: «خریداران این سیم کارت‌های رند، بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی و هلدینگ‌های بین‌المللی هستند. یک سری افراد فوق پولدار هم هستند که آن‌ها هم به عنوان هدیه یا برای استفاده شخصی به‌خاطر لاکچری بودن، مشتری چنین سیم‌کارت‌هایی هستند. من خودم که مشتری معروف نداشتم، کلا هم نشنیدم تا حالا مسئول یا سلبریتی‌ها دنبال شماره رند در بازار باشند چون بعدش برای‌شان دردسر می‌شود. تا جایی که می‌دانم، آن‌ها علاقه‌ای به خرید شماره‌های رند ندارند». او درباره درآمدش از این شغل و...هیچ توضیحی نمی‌دهد و تماس را قطع می‌کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها