کد خبر : 81229

وقتی مدیرعامل پرسپولیس برای استقلالی ها کری می خواند

وقتی مدیرعامل پرسپولیس برای استقلالی ها کری می خواند

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی می‌گوید سورپرایز لیگ بیست و دوم در تابستان رقم خورده است.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید اگر دربی پیش از جام جهانی برگزار می‌شد سرخ‌ها قطعا رقیب دیرینه خود را شکست می‌دادند. بخش سوم و پایانی مصاحبه مدیرعامل پرسپولیس با خبرورزشی را در ادامه می‌خوانید.

می‌خواهیم بی رودربایستی بپرسیم که شما در باشگاه پرسپولیس موافق تعویق دربی و برگزاری آن پس از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بودید یا نه؟

ابدا! دوست داشتیم دربی در هفته ۱۲ و پیش از اردوی تیم ملی و جام جهانی برگزار شود. شما می‌بینید پرسپولیس شرایط خوبی دارد و صدر جدول است. بچه‌ها بازی به بازی هماهنگ تر شده و اگر دربی بعد از مس کرمان برگزار می‌شد ۱۰۰ درصد استقلال را شکست می‌دادیم!

این یک نوع کُری خوانی است؟! شما می‌دانید که علی فتح الله زاده مدیرعامل جدید استقلال هم در این زمینه قهار است؟

آقای فتح الله زاده با ما رفیق است و برای ما کُری نمی‌خواند! جا دارد از زحمات آقای آجرلو هم قدردانی کنیم و به آقای فتح الله زاده هم خیر مقدم بگوییم. زیبایی فوتبال به همین کُری خوانی‌های دوستانه است. ما ۹۰ دقیقه در میدان رقیب هستیم و بعد از آن دوست و رفیق هم محسوب می‌شویم. اگر استقلال به عنوان یک رقیب گردن کلفت نباشد چه بسا پرسپولیس هم نتواند با قدرت ظاهر شود و این رقابت و کُری‌های دوستانه نمک فوتبال است.

پس شما شوخی کردید و به خاطر نمک فوتبال گفتید اگر دربی بعد از بازی مس کرمان برگزار می‌شد ۱۰۰ درصد استقلال را می‌بردید؟

(با خنده) این یکی را کاملا جدی گفتم!

خیلی‌ها شما را رفیق گرمابه و گلستان علی پروین می‌شناسند. این دوستی از چه روزی یا سالی آغاز شد؟

اوایل سال ۱۳۶۰ بود که من مدیربسکتبال باشگاه پرسپولیس بودم و تا سال ۱۳۸۴ و زمان مدیریت خدابیامرز خطیب این سمت را برعهده داشتم که بالاخره حذف شد! در اوایل دهه ۶۰ در تربیت بدنی بسیج هم بودم و یکسری بازی‌های دوستانه با پرسپولیس و علی آقا انجام می‌دادیم که از همان جا استارت این رفاقت زده شد که هنوز هم به آن افتخار می‌کنم. علی آقا پروین یک رفیق با معرفت و دوستی است که همیشه می‌توان روی ایشان حساب باز کرد.

چیزی که از بدو این مصاحبه برای من جالب بود لهجه تهرانی اصیل و یک جورهایی داش مشتی رضا درویش است. شما بچه کدام محل تهران هستید؟

(برقی در چشمانش می‌جهد) محله پامنار و بچه محل خدابیامرز بهرام شفیع و جواد الله وردی بودم ...

(حرفش را قطع می‌کنم) خداوند استاد شفیع را بیامرزد که حق بزرگی در تلویزیون به گردن بنده داشت.

بله، خداوند رحمتش کند. من افتخار می‌کنم بچه پایین شهر تهران هستم و خاستگاهم جایی است که معرفت، انسانیت، یتیم نوازی و عشق و محبت در آن موج می‌زد. (با خنده ادامه می‌دهد) البته خاستگاه اغلب پرسپولیسی‌ها از قدیم پایین شهر تهران بوده است!

کری خوانی رضا درویش برای استقلالی ها/ سورپرایز لیگ امسال کار بزرگ ما بود/ پروین سند پرسپولیس و دایی نماد فوتبال ایران است

علی پروین بچه محله میدان خراسان و عارف بود، محمود خان خوردبین حشمیته، محمد پنجعلی خیابان گرگان (مهدی زارع هم کمک می‌کند) ناصرمحمدخانی بچه محل ما بچه شهرری و...! بله اما یک فوتبالیست تاپ هم بود که از همان قدیم به قول معروف فرزند خانواده‌ای متمول بود و ابتدای مدیریت شما هم کلی انتقاد کرد؟

مهندس حسین کلانی اسطوره ادب و بزرگ ماست. شاید شناخت آنچنانی از بنده نداشت اما بعدها صحبت کردیم و خیلی خیلی به محبت نشان داد و شرمنده ام کرد. برای ایشان هم آرزوی سلامتی دارم.

یک بازیکن دیگر پرسپولیس که اسم نیاوردیم اما شما در دهه ۶۰ خیلی دوستش داشتید؟

همه دهه شصتی‌ها را دوست دارم و شاید یک مقدار بیشتر به مجتبی محرمی فکر می‌کنم. با علی آقا پروین به منزل آنها می‌رفتیم و ...

پس لابد می‌دانید به خاطر علی آقا پروین و پرسپولیس قید پول کلان کشاورز و خرید دو آپارتمان با وسایل کامل در شمال شهر تهران را زد و با دستمزد اندکی در پرسپولیس ماند؟ علی پروین وقتی فهمید محرمی با کشاورز به توافق رسیده است با پدرش خدابیامرز هوشنگ محرمی تماس گرفت و سفارش کله پاچه داد تا مهمان منزل آنها شوند و ... بالاخره هم مجتبی محرمی را راضی کرد در پرسپولیس بماند!

خوب به خاطر دارم و فکر می‌کنم به اتفاق به منزل محرمی ها رفتیم و کله پاچه خوردیم. آنها یک خانه ۴۰ متری داشتند که ۴ هزار متر مهر و محبت در آن بود. خدابیامرز پدرش سفره دار بود و علی آقا خودش هم از قدیم چنین شخصیتی داشت. ما بارها به منزل مجتبی رفتیم، آبگوشت و کله پاچه خوردیم و... چه خاطراتی! خداوند پدرو مادر بزرگوارش را بیامرزد.

پیشکسوتان پرسپولیس به ویژه دهه شصتی‌ها با شما ارتباط صمیمانه‌ای داشته و دارند. شاید آنها انتظار داشتند که رضا درویش حالا که مدیرعامل شده بیشتر حواسش به پیشکسوتان این باشگاه باشد و...

انتظار به جایی است و من هم تا جایی که توانستم سعی کردم این چنین باشم. محمود خان خوردبین بزرگ پرسپولیس کنار ماست و هنوز عاشقانه این بچه‌ها را دوست دارم.

برگردیم به لیگ بیست و دوم و می‌خواهم بپرسم هدف گذاری شما برای این فصل چیست؟ لیگ برتر را ببرید کافی است یا اینکه می‌خواهید همه جام‌ها را فتح کنید؟

ما تلاش کردیم نفرات بسیار خوبی را در نقل و انتقالت تابستانی جذب کنیم. کادرفنی خوبی هم داریم و هدف قهرمانی در هر تورنمنتی است که حضور داریم اما باز می‌گویم همه چیز دست خداست. ما تلاش می‌کنیم اما باید دید تقدیر الهی چه سرنوشتی را برای تیم پرسپولیس رقم می‌زند. البته فراموش نباید کرد زیبایی‌های فوتبال به اتفاقات غیرقابل پیش بینی آن است و نمی‌توان از حالا نتایج آن را حدس زد.

قبول بفرمایید پرسپولیس و استقلال تیم‌های توقع هستند. همواره هواداران این دو تیم انتظار دارند در هر جامی‌به قهرمانی برسند و ...

بله، این انتظار بی جایی نیست و ما هم سعی می‌کنیم با ارائه بهترین بازی‌ها دل هواداران فهیم و با معرفت پرسپولیس را شاد کنیم.

کری خوانی رضا درویش برای استقلالی ها/ سورپرایز لیگ امسال کار بزرگ ما بود/ پروین سند پرسپولیس و دایی نماد فوتبال ایران است

فصل گذشته اغلب منتقدان روی زیاد گل خوردن پرسپولیس زوم کرده بودند و حالا از بردهای اقتصادی تیم شما می‌گویند. نظری ندارید؟

شما هر کاری کنید بالاخره یک عده‌ای برای انتقاد و ایراد گرفتن حضور دارند. شما الان می‌بینید که به لطف سازماندهی خوب دفاعی ما در ۱۰ بازی گذشته لیگ برتر فقط ۳ گل خورده ایم که این نشان دهنده قدرت دفاعی تیم ماست. نه تنها دروازه بان و خط دفاع بلکه‌هافبک‌ها و مهاجمان ما برای این مهم کوشیده و جنگیده اند. با تمام توان کادرفنی و بچه‌ها تلاش کرده  و صدرنشین شده اند و حالا اسم بردهای اقتصادی روی آن می‌گذارند. من خیلی این حرف‌ها را قبول ندارم و می‌دانم مربیان و بازیکنان پرسپولیس هم به آن فکر نمی‌کنند چون فقط تمرکز تیم ما را بر هم خواهد زد. ضمن آن که شما باید به این نکته هم توجه کنید که تیم نفت مسجد سلیمان چه بازی مقابل ما انجام داد. همه تیم‌ها جلوی پرسپولیس می‌خواهند بهترین نتایج را بگیرند و با تمام وجود مقاومت می‌کنند که گل نخورند.

اما همین نفت مسجد سلیمان از نساجی مازندران ۴ گل و از گل گهر سیرجان ۳ گل دریافت کرد؟

خوب شد اسم نساجی مازندران را آوردید. اولا من به خاطر حمید مطهری که یک پرسپولیسی اصیل است خوشحالم. امیدوارم او همواره پیروز و موفق باشد. از آن گذشته ارادت خالصانه‌ای نسبت به آقای رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی مازندران دارم که از جیب شخصی با کادرفنی خوب تیم بسیار خوب و قابل احترامی‌ساخته است. لطفا از قول من بنویسید که این فوتبال باید قدردان امثال رضا حدادیان‌ها باشد که بدون هیچ چشمداشتی از جیب شخصی هزینه می‌کنند و امیدوارم به اندازه زحمات خود قدر هم ببینند.

آقای درویش! سورپرایز لیگ فصل جاری برای فصل جاری چه تیمی، شخصی یا اتفاقی بوده است؟

(بعد از کلی مکث کردن) فکر می‌کنم نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس سورپرایز لیگ بیست و دوم بوده باشد. ما ظرف ۱۰ روز به کمک یحیی گل محمدی و دوستان اتفاق بزرگی رقم زده و ستاره‌های کارسازی را جذب کردیم.

راستی یکی از نگرانی‌های هواداران پرسپولیس پرداخت دستمزد یورگن لوکادیاست. طرفداران می‌ترسند او هم به سرنوشت خارجی‌هایی دچار شود که به خاطر دیرپرداخت کردن دستمزد آنها از پرسپولیس رفتند. آیا دستمزد مهاجم هلندی به موقع پرداخت شده است؟

با دو روز تأخیر دستمزد لوکادیا پرداخت شد و جای نگرانی برای هواداران نیست.

با چند سئوال تلگرافی موافقید؟

در خدمتم!

علی پروین؟

سند پرسپولیس!

علی دایی؟

کسی که فوتبال ایران را به دنیا شناساند

احمدرضا عابدزاده؟

عقاب همیشگی آسیا!

ناصرمحمدخانی؟

فوتبالیستی استثنایی که به حقش نرسید

مجتبی محرمی؟

فوتبالش ۱۰۰ بود اما متأسفانه به ۲۰ درصد آن نرسید.

یحیی گل محمدی؟

بهترین مربی داخلی

افشین پیروانی؟

مدیر نمونه و با اخلاق

استقلال؟

رقیب بزرگ

دربی؟

هیجان انگیزترین بازی سال

کارلوس کی روش؟

به تیم ملی ایران شخصیت داد

جام جهانی؟

مجالی برای شناساندن بیشتر فوتبال ایران

و بالاخره پرسپولیس؟

محبوب ترین تیم آسیا!

کری خوانی رضا درویش برای استقلالی ها/ سورپرایز لیگ امسال کار بزرگ ما بود/ پروین سند پرسپولیس و دایی نماد فوتبال ایران است

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها