کد خبر : 81228

ستاره ملی پوش فوتبال ایران در حبس! + عکس

ستاره ملی پوش فوتبال ایران در حبس! + عکس

در پنجمین فصل حضور در لیگ بلژیک، روزگار علی قلی‌زاده چندان درخشان و موفق سپری نمی‌شود.

در پنجمین فصل حضور در لیگ بلژیک، روزگار علی قلی‌زاده چندان درخشان و موفق سپری نمی‌شود. او در سال جام جهانی با هدف اینکه بیشتر بازی کند، به تمام پیشنهادهای خود جواب منفی داد و در شارلروا ماند تا همچنان یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی ایران باشد. اتفاقی که احتمالاً برای قلی‌زاده رخ نخواهد داد، بخصوص اینکه حضور او در ترکیب شارلروا کمرنگ‌تر از قبل شده و آمار این هافبک تکنیکی به هیچ وجه با رزومه سال‌های قبل او قابل قیاس نیست.

 

پشت پا به پیشنهاد بشیکتاش و نانت

در نقل و انتقالات تابستانی چند باشگاه معتبر برای شکار علی قلی‌زاده اقدام کردند اما پاسخ او و مدیران باشگاه شارلروا منفی بود. آنها به‌دلیل حضور قلی‌زاده در جام جهانی ۲۰۲۲ و احتمال درخشش او، پیشنهاد بشیکتاش از ترکیه و نانت از فرانسه را رد کردند تا هافبک خود را بعدها بفروشند. حالا باید ببینیم آیا فرصت درخشش به قلی‌زاده در جام‌جهانی می‌رسد یا نه؟

۷ بازی ثابت در ۱۴ هفته

علی قلی‌زاده این فصل ۱۳ بار در ترکیب شارلروا به میدان رفته. ۷ تا از آنها در ترکیب اصلی بوده که در ۲ بازی تعویض شده. ۶ بار هم به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفته. قلی‌زاده تنها در ۲ بازی ۹۰ دقیقه در ترکیب شارلروا بوده که این مسأله هم نگران‌کننده به نظر می‌رسد. این هافبک تکنیکی روی هم و تا پایان هفته چهاردهم ۶۸۴ دقیقه در زمین بوده. یعنی به ازای هر بازی تنها ۴۸ دقیقه.

 

۱۳ بازی و یک گل زده

با اینکه از یک هافبک نباید انتظار گلزنی داشت اما اگر به آمار گل‌های علی‌ قلی‌زاده در دو فصل قبل رجوع کنیم، می‌بینیم که او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، ۸ بار دروازه رقبا را باز کرده و فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ نیز همین تعداد گل را به ثمر رسانده است.  با این حال قلی‌زاده این فصل که ۱۴ هفته از آن گذشته، تنها یک بار دروازه یوپن را گشوده و در ارسال پاس گل و موقعیت‌سازی هم چندان موفق عمل نکرده

است.

افت یک میلیون یورویی قیمت

قلی‌زاده ۲۶ ساله سال ۲۰۲۱ به بالاترین ارزش خود در سایت ترانسفرمارکت رسید. او بعد از درخشش با پیراهن شارلروا و همچنین تیم ملی ایران، ۴ میلیون یورو ارزش‌گذاری شد. این رقم او را تبدیل به یکی از بازیکنان گرانقیمت ایرانی کرد اما حالا با افت یک میلیون یورویی، ارزش قلی‌زاده به حدود ۳ میلیون یورو رسیده است.

هافبک تکنیکی شارلروا که ۵ فصل قبل و با رقمی ۳۰۰ هزار یورویی از سایپا به تیم بلژیکی رفت، تا جون ۲۰۲۵ با این باشگاه قرارداد دارد. او احتمالاً در نقل و انتقالات زمستانی به تیمی جدید منتقل خواهد شد. در غیر این صورت تابستان آینده و با توجه به پایان فصل ژوپیلرلیگ، او را در تیم جدیدی خواهیم دید. مگر اینکه پیشنهاد چرب و نرمی به دست مدیران باشگاه شارلروا نرسد.

اولین حضور در جام جهانی

علی قلی‌زاده یکی از ارکان اصلی صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ بود. او در مرحله مقدماتی ۱۴ بازی انجام داد و چند گل سرنوشت‌ساز و مهم هم به ثمر رساند. او که جام جهانی ۲۰۱۸ را به‌دلیل تکل رضا قوچان‌نژاد و مصدومیت از دست داد، در ۲۶ سالگی می‌تواند اولین حضور در این تورنمنت مهم را تجربه کند. تورنمنتی که می‌تواند نقشی غیر قابل انکار در آینده قلی‌زاده ایفا کند.

 
منبع: ایران ورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها