کد خبر : 81123

لوکادیا یک تنه مچ ۳ استقلالی را خواباند!

لوکادیا یک تنه مچ ۳ استقلالی را خواباند!

با نگاهی به آمار گلزنی تیم‌های استقلال و پرسپولیس همچنین گلزنان این دو تیم در خط حمله به نکته جالب توجهی برمی‌خوریم.

یورگن لوکادیا مهاجم ۲۸ ساله هلندی تیم پرسپولیس که در ابتدای فصل جاری و پس از جدایی از باشگاه بوخوم آلمان به پرسپولیس پیوست، در هشت دیدار قبلی این تیم که در ترکیب قرمز پوشان پرسپولیس به میدان رفته، توانسته ۶ بار برای این تیم گلزنی کند.

لوکادیا با گلزنی مقابل تیم‌های صنعت نفت، هوادار، نفت مسجدسلیمان (دو گل)، مس رفسنجان و ملوان، به تنهایی ۶ بار دروازه حریفان پرسپولیس را باز کرده است. از این تعداد گل لوکا، او در سه دیدار به تنهایی عامل پیروزی تیمش هم شده است و ۹ امتیاز برای پرسپولیس به ارمغان آورده است. او با گلزنی به مقابل نفت مسجدسلیمان، مس رفسنجان و ملوان دلیل اصلی برد تیمش شده تا امروز پرسپولیس ۲۱ امتیازی باشد در غیراینصورت امروز پرسپولیس امتیازی به مراتب کمتر از این داشت. همان مسابقاتی که پرسپولیس با گل‌های او برنده زمین را ترک کرد. گرچه این بازیکن در دیدار مقابل مس رفسنجان یکی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اما چه بسا اگر در دیدار مقابل تراکتور، مهدی ترابی برای زدن ضربه پنالتی اصرار نمیکرد حالا پرسپولیس طعم شکست را هم تجربه نکرده و با یک امتیازِ دیدار خانگی مقابل تراکتور، ۲۲ امتیازی بود.

لوکادیا یک تنه مچ ۳ استقلالی را خواباند!/ پرسپولیس بدون ستاره اش حالا چندم جدول بود؟

اما نکته جالب توجه در ارتباط با گلزنی ستاره هلندی پرسپولیس، آمار گل‌های او نسبت به مهاجمان تیم استقلال است. با نگاهی به اسامی بازیکنان استقلال در خط حمله می‌بینیم که محبی با ۳ گل زده، پیمان بابایی و قائدی هر کدام با یک گل مجموعاً ۵ گل از جمع ۱۱ گل استقلال را به ثمر رسانده اند که از این نظر مشخص میشود لوکادیا به تنهایی یک گل بیشتر از سه مهاجم استقلال به ثمر رسانده و شرایط به مراتب بهتری را برای تیمش فراهم کرده است.

لوکادیا یک تنه مچ ۳ استقلالی را خواباند!/ پرسپولیس بدون ستاره اش حالا چندم جدول بود؟

لازم به ذکر است؛ دیگر گل‌های استقلال در این فصل را مهدی پور، یامگا (سه گل) و عارف غلامی به ثمر رسانده و روبروی ذوب آهن نیز با گل به خودی درویش (مدافع تیم اصفهانی) به برتری یک بر صفر دست یافتند. این موضوع نکته مهم دیگری را هم مشخص می‌کند. اینکه تیم استقلال از نداشتن هافبک‌های بازیساز و خلاق در امر گلزنی به شدت رنج می‌برد. چرا که اغلب کارشناسان فوتبالی بر این باورند تیم استقلال به لحاظ مهره در خط حمله  از همه تیم‌های لیگ برتری شرایط بهتری دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها