کد خبر : 81081

بازیکن پرسپولیس به جای تمرین به فکر موی پایش است

بازیکن پرسپولیس به جای تمرین به فکر موی پایش است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تا به حال پرسپولیس را اینقدر ضعیف، سردرگم، بی برنامه و بدون تاکتیک ندیده بودم و اگر مهاجم باهوش و زرنگی مثل لوکادیا را نداشت قطعاً حالا این سه امتیاز را هم نمی‌گرفت.

رحیم یوسفی بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل ملوان بندر انزلی اظهاراتی را مطرح کرد.

مصاف پرسپولیس مقابل ملوان را چطور ارزیابی کردید؟

هر دو تیم در سطح محلات هم بازی نمی‌کردند. هیچ کدام نمی‌توانستند چهارتا پاس به یکدیگر بدهند .باور کنید اگر تیم پیشکسوتان پرسپولیس در زمین حضور داشت فوتبالی روان تر از این را به نمایش می‌گذاشت. متاسفانه بازیکنان پرسپولیس اینقدر ضعیف شده اند که حتی توان دریبل یک نفر را هم ندارند.

در این باره بیشتر توضیح می‌دهید؟

واقعا اگر پرسپولیس نتواند چهار پاس درست و درمان بین بازیکنانش رد و بدل کند چطور می‌خواهد به فکر قهرمانی باشد! ما در این بازی فقط با زرنگی و هوشیاری لوکادیا به گل رسیدیم وگرنه امکان نداشت هیچ یک از دو تیم بتوانند دروازه یکدیگر را باز کنند. همه در این بازی خراب بودند.

ملوانی‌ها درباره صحنه مربوط به درون ۱۸ قدم پرسپولیس معترض هستند که داور باید پنالتی میگرفت؟

من آن صحنه را دیدم. اصلا پنالتی نبود.

به نظر شما دلیل این شرایط پرسپولیس چیست؟

دو دلیل میتواند باشد که یکی مربوط به شرایط بدنی تیم است. چرا بازیکن پرسپولیس باید با یک تنه کوچولوی ملوانی‌ها روی زمین بیافتند؟ من فکر میکردم بازی قبلی مقابل مس رفسنجان بدترین بازی پرسپولیس بود اما پرسپولیس ثابت کرد در بد بودن خودش را هم جا می‌گذارد.

در این مدت پرسپولیس را با این شرایط دیده بودید؟

تا به حال پرسپولیس را اینقدر عاجز ندیده بودم! الان همه تیم‌ها با برنامه بازی می‌کنند اما پرسپولیس کاملا اَلابَختکی فوتبال بازی می‌کند! به قول علی پروین این پرسپولیس با سیستم علی اصغری فوتبال بازی می‌کند. همان که هرچه پیش آید خوش آید! این که نشد فوتبال! من مسابقات دیگر را هم میبینم. فولاد می‌بازد ولی فوتبال بازی می‌کند. مسابقات گل گهر را نگاه می‌کنم. آنها فوتبال زیبایی به نمایش میگذارند اما پرسپولیس از دادن یک پاس توی عمق عاجز است.

دلیل دوم تان در رابطه با شرایط اینچنینی پرسپولیس چیست؟

دلیل دوم را هم گفتم. به خاطر نداشتن تمرین و تاکتیک درست حسابی. متأسفانه وقتی ساک بازیکنان پرسپولیس را باز می‌کنید به اندازه یک آرایشگاه زنانه وسایل آرایشی درون آن ریخته است. این بچه‌ها بیشتر از اینکه به فکر تمرین و ساختن بدنهایشان باشند به فکر موی پاهایشان هستند. من هر بار به بدنهای این بچه‌ها نگاه می‌کنم می‌بینم بالانته‌های شان به هیچ وجه شبیه فوتبالیست نیست. ران پای این بازیکنان در قسمت بالایی درشت و عضلانی نیست. همین می‌شود که وقتی بازیکن ملوان یک تنه می‌زند بازیکن پرسپولیس سوت می‌شود. من تا قبل از این دو بازی آخر، وقتی پرسپولیس را می‌دیدم می‌گفتم این تیم به راحتی قهرمان می‌شود ولی الان دیگر نمی‌توانم این حرف را بزنم.

نظرتان در رابطه با لوکادیا چیست؟ آیا این خرید جزو خریدهای خوب پرسپولیس بوده است؟

هر کسی غیر از روی او بود به هیچ عنوان نمی‌توانست این گل را بزند. سعید صادقی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش را انجام داد ولی روی همان پاسی که به لوکا داد هر کسی دیگری بود آن توپ را گل نمی‌کرد. او با زرنگی این کار را کرد. گرچه خودش هم خیلی فوتبال تاثیرگذاری ندارد اما درون ۱۸ قدم گل زدن را خوب بلد است.

دیاباته در ۲۰ دقیقه پایانی به میدان آمد. او را چطور ارزیابی کردید؟

شیخ را بازیکن بدی ندیدم. اتفاقاً خودش را در چند موقعیت خوب قرارداد. دو ضربه سر بلند زد و یک تک به تک را هم خراب کرد. در کل فوتبالش از لوکادیا بهتر است. با اینکه پاهای درازی دارد ولی دریبل می‌زند و باهوش بازی میکند. امیدوارم ترکیبش با لوکادیا در ادامه به کمک پرسپولیس بیاید.

نکته دیگری در رابطه با بازی پرسپولیس وجود دارد که بخواهید به آن اشاره کنید؟

من تعجب می‌کنم که چرا بازیکنان پرسپولیس جرأت دریبل زدن ندارند! سعید صادقی در هفته‌های قبل روان تر و بهتر کار می‌کرد. این بازیکن هم دیگر حرفی برای گفتن ندارد! یک سوال هم از کل پرسپولیس و یحیی گل محمدی دارم.

چه سوالی؟

اینکه پرسپولیس با چه سیستمی‌بازی می‌کند؟ چه راهکاری برای مقابله با تیم حریف دارید؟ بازیکنان چه برنامه ای را در زمین پیاده می‌کنند؟ فورواردها کجا هستند و چه کسی قرار است به آنها پاس بدهد! وحید امیری یک دهم بازیکن سابق پرسپولیس نیست. باز هم می‌گویم اگر پیشکسوتان پرسپولیس به میدان بروند از این تیم بهتر عمل می‌کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها