کد خبر : 80923

چرا یارانه مهرماه برای همه یکسان واریز نشد؟ / جاماندگان یارانه بخوانند

 چرا یارانه مهرماه برای همه یکسان واریز نشد؟ / جاماندگان یارانه بخوانند

اگرچه قرار بود از مهرماه کالابرگ توزیع شود، اما این ماه نیز یارانه به صورت نقدی واریز شد. برخی از یارانه‌بگیران، این ماه یارانه کمتر از متناسب با دهک خود دریافت کردند و برخی نیز بیشتر. اما چرا میزان یارانه نقدی مهرماه تغییر کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بیش از پنج ماه است که به جای یارانه ۴۵ هزار تومانی، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی واریز می‌شود. اما چه کسانی یارانه نقدی مهر را کمتر از این میزان دریافت کردند و چه کسانی بیشتر؟ علت این تغییرات در واریز یارانه‌ها چیست؟

از همان ابتدا زمزمه توزیع کالابرگ به جای یارانه نقدی آغاز شد اما هنوز زمان دقیق اجرای آن مشخص نیست. در آخرین اظهار نظر نیز علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد زیرساخت‌ها برای کالابرگ آماده نیست، بنابراین مهرماه نیز یارانه‌بگیران، یارانه نقدی دریافت کردند.

ماجرای افزایش یارانه مهرماه چیست؟

اخیرا برخی از رسانه‌ها ادعا کردند که قرار است میزان یارانه نقدی دو برابر شود. به عبارتی سه دهک اول باید یارانه ۸۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کردند و سایر افراد نیز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی می‌گرفتند. اما هیچ مقام مسئولی این ادعا را تائید نکرد و یارانه مهر طبق روال قبلی واریز شد. در سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز چنین موضوعی تائید نشد. در اطلاعیه این سازمان هیچ اشاره‌ای به افزایش یارانه‌ها نشد بلکه تنها زمان واریز یارانه نقدی را اعلام کردند.

البته پیش‌تر معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت که قرار است کمک معیشتی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بین ۱۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کند. بنابراین تنها این افراد یارانه بیش از یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

برخی از یارانه‌بگیران نسبت به واریز یارانه نقدی ، میزان آن و جایگزینی کالابرگ انتقاداتی دارند. برخی می‌گویند یارانه نقدی را ترجیح می‌دهند و برخی می‌گویند این میزان یارانه با تورم همخوانی ندارد.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در حال حاضر، ایران تورم بیش از ۴۲ درصد را می‌گذارند. قیمت برخی کالاهای خوراکی نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بیش از ۹۰ از درصد از ایرانیان یارانه‌بگیر هستند و بیش از ۹ میلیون نفر از یارانه‌بگیران فقیر هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها