کد خبر : 80858

به خاطر وریا غفوری در لیست مازاد استقلال قرار گرفتم

به خاطر وریا غفوری در لیست مازاد استقلال قرار گرفتم

در شرایطی که رضا آذری مدعی است علت کنار گذاشته شدن او حمایت از وریا غفوری بوده، اما مرور چهار فصل حضورش در لباس استقلال چیز دیگری را نشان می‌دهد.

دیدار استقلال و پیکان در هفته نخست از لیگ هجدهم، فرصت بزرگی برای بازیکنان جوانی مانند سجاد آقایی، اللهیار صیادمنش و رضا آذری بود تا بتوانند از غیبت چند بازیکن مطرح آبی پوشان در این بازی استفاده کرده و برای آبی‌ها پایتخت به میدان بروند. اتفاقی که رخ داد و درخشش این بازیکن‌ها، باعث شد تا وینفرد شفر آلمانی به جوانان تیمش امیدوار باشد.

حضور کوتاه رضا آذری در دقایق پایانی بازی، هواداران را به درخشش این بازیکن امیدوار کرد. کاپیتان تیم امید استقلال که به جمع بزرگسالان راه یافته بود، توانست در این دقایق اندک، خوب و موثر ظاهر شود و همین مسئله نیز سبب شد تا این بازیکن در بازی هفته بعد برابر ذوب آهن نیز برای تیمش به میدان برود. او حتی در دیدار هفته پایانی نیم فصل نخست برابر سپیدرود نیز موفق به گلزنی شد اما در ادامه به یک نیمکت نشین در تیم تبدیل شد و در ادامه با پارگی رباط صلیبی، فصل را از دست داد.

فصل بعد و با حضور استراماچونی نیز، آذری تنها یک بار و به مدت ۱۰ دقیقه برابر صنعت نفت بازی کرد و با جدایی سرمربی ایتالیایی و حضور فرهاد مجیدی، اوضاع برای این بازیکن جوان تغییری پیدا نکرد و در یک بازی دوستانه برابر هوادار تهران رباط صلیبی پاره کرد. آسیب دیدگی دوباره او، باعث شد تا لیگ نوزدهم نیز بدون دستاورد خاصی برای آذری به پایان برسد.

آذری در لیگ بیستم نیز نتوانست برای تیمش به میدان برود. او فصل را با آسیب دیدگی به جا مانده از لیگ قبل آغاز کرد و به همین دلیل، مدیران باشگاه نام او را از فهرست تیم خارج کرده بودند. او در نقل و انتقالات نیم فصل راهی ماشین سازی شد و در اولین دیدار خود برای این تیم، برابر استقلال به میدان رفت و پس از آن، با آسیب دیدگی جدیدی مواجه شد و در ادامه نیز برای این تیم بازی نکرد تا لیگ بیستم را نیز به همین منوال پشت سر بگذارد.

به خاطر وریا غفوری در لیست مازاد استقلال قرار گرفتم/ ساپینتو از عملکردم راضی بود

در لیگ بیست و یکم، بیشترین زمان ممکن برای اثبات توانایی‌های آذری، به او داده شد. این بازیکن در سه هفته متوالی برابر صنعت نفت، گل گهر و پرسپولیس به میدان رفت. دربی پایتخت بزرگترین فرصت پیش آمده برای آذری بود تا بتواند در این بازی خودش را به کادرفنی و هواداران ثابت کند اما در این مسابقه نیز او یک بازی معمولی را از خود به نمایش گذاشت و پس از ۶۷ دقیقه، تعویض شد.

شهرخودرو، فولاد و بازی برگشت با صنعت نفت نیز دیگر فرصت‌های آذری برای بازی با لباس استقلال بود که همگی بدون عملکرد خاصی به پایان رسیدند و در ادامه به کار گرفته نشد. در نهایت و در تابستان امسال، با وجود اینکه ابتدا قرارداد آذری تمدید گردید، اما با تصمیم ساپینتو او از جمع آبی‌ها کنار گذاشته شد و این بازیکن ۲۴ ساله در حال حاضر، بدون تیم است.

آذری روز گذشته و هنگام تماشای دیدار سایپا و ون پارس، در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که ساپینتو از عملکرد او در تمرینات رضایت داشته و پس از جدایی وریا غفوری از تیم، او با انتشار یک استوری از کاپیتان سابق آبی‌ها حمایت کرده و علت قرار گرفتنش در لیست مازاد نیز همین مسئله بوده است.

با این حال، مرور کارنامه رضا آذری طی چهار فصل حضور در استقلال، چیز دیگری نشان می‌دهد. بازیکن جوانی که در رده‌های پایه خوش درخشید، اما هرگز نتوانست در تیم بزرگسالان عملکرد مطلوبی داشته باشد. او در این چهار فصل، کمتر از ۲۰ بار برای آبی‌ها به میدان رفت و کار با پنج مربی (وینفرد شفر، فرهاد مجیدی، آندره‌آ استراماچونی، محمود فکری و ریکاردو ساپینتو) را تجربه کرد اما هیچ کدام از آنها اعتقاد خاصی به سبک بازی آذری نداشتند.

او در این مدت، توسط استراماچونی، مجیدی و ساپینتو از تیم کنار گذاشته شد و مشخصا این مسئله نشان دهنده این موضوع است که آذری نتوانسته اهداف مدنظر سرمربیان استقلال در طول این چهار فصل را اجرا کند. در استقلال امسال، حتی بازیکنانی مانند زبیر نیک نفس کمتر به کار گرفته شده اند و امید حامدی فر نیز تاکنون هیچ بازی با لباس تیم جدیدش انجام نداده و چه بسا با ماندن آذری در تیم، او مجالی برای بازی کردن به دست نمی‌آورد.

در پایان به نظر می‌رسد که برای برخی ادعاهای این‌چنینی، جای نقد وجود دارد که بازیکنی مانند رضا آذری در چهار فصل گذشته، بارها فرصت اثبات توانایی‌هایش را داشت اما موفق به انجام این کار نشد و نباید کنار گذاشته شدن از تیم به دلایل فنی را به مسائلی چون استوری حمایتی از وریا غفوری ارتباط داد.

ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها