کد خبر : 80412

چه زمانی معوقات متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان واریز می شود؟

 چه زمانی معوقات متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان واریز می شود؟

صادقی: بازنشستگان همچنان منتظر پرداخت 25 درصد معوقه متناسب‌سازی خود از سال 1400 هستند.

دبیرکل خانه کارگر گفت: بازنشستگان همچنان منتظر پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی خود از سال ۱۴۰۰ هستند و امیدواریم با درایت و مدیریت سازمان این خواسته به حق بازنشستگان محقق شود.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ضمن تشکر از همراهی و همدلی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در اجرای مصوبه شورای‌عالی کار و افزایش ۳۸ درصدی حقوق سایر سطوح بازنشستگان، معیشت و درمان بازنشستگان را از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برشمرد.

صادقی با تشریح مساله متناسب‌سازی عنوان کرد: بازنشستگان همچنان منتظر پرداخت ۲۵ درصد معوقه متناسب‌سازی خود از سال ۱۴۰۰ هستند و امیدواریم با درایت و مدیریت سازمان این خواسته‌ی به حقِ بازنشستگان محقق شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث مهم سازمان پرداخت. وی با یادآوری این موضوع که ضریب پشتیبانی رو به کاهش است و این مسئله باعث کسری بودجه سازمان می‌شود، عنوان کرد: ادامه این روند قطعا به نفع سازمان نیست و باید تدابیر درستی در این خصوص اندیشیده شود.

صادقی در ادامه با پرداختن به مساله درمان، گفت: یکی از مشکلات جدی بازنشستگان همین بیمه‌های تکمیلی درمان است. گاهی بیمه‌گر به تعهدات خود عمل نمی‌کند و پیامدهای منفی آن متوجه بازنشستگان می‌شود.

وی بیان کرد: ما از ابتدا هم با این نوع بیمه مشکل داشتیم و معتقد بودیم که قانون الزام به درستی باید اجرا شود. به عبارت دیگر سازمان تأمین اجتماعی باید به گونه‌ای عمل کند که بازنشستگان دیگر نیازی به بیمه مکمل نداشته باشند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اتحادیه همواره و در همه دولت‌ها به دنبال مطالبات بازنشستگان و بیمه شدگان بوده و برای این اتحادیه فرقی نمی‌کند چه کسی بر مسند مدیریت سازمان باشد. در هر برهه‌ای که مدیریت تأمین اجتماعی به خواسته‌ی به حقِ بازنشستگان توجه کرده است، ما با او همسو شدیم و اگر اینگونه نبوده، ما مقابلش ایستادیم.

در این جلسه همچنین میرهاشم موسوی ضمن تشکر از پیگیری‌های جدی و به حق اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در خصوص مطالبات بازنشستگان به بیان مسائل و مشکلات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: سال قبل که این مسئولیت را قبول کردم در جواب خبرنگاری که پرسید مهمترین اولویت شما چیست، پاسخ دادم که اولویت اول من پرداختنِ به موقع به حقوق بازنشستگان و اولویت دوم توجه به درمان بیمه شدگان است.

وی متذکر شد: تقریبا تلاش کردم در این مدت به تعهدات خود عمل کنم. اولین اقداماتی که در سازمان صورت گرفت قطع وابستگی به سیستم بانکی و استقراض از بانک برای پرداخت هزینه‌ها بود که به لطف خدا حداکثر توان خود را معطوف به این موضوع داشتیم.

خبرآنلاین

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها