کد خبر : 80355

هدیه بلاعوض برای این یارانه بگیران / یارانه نقدی ۳ میلیونی بحساب خانوارها

 هدیه بلاعوض برای این یارانه بگیران / یارانه نقدی ۳ میلیونی بحساب خانوارها

جزئیات تازه از واریز یارانه نقدی جدید بحساب این سرپرستان منتشر شد.

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد.  یارانه نقدی  تیرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از رشد ۳۵ درصدی یارانه مراکز روزانه و رشد ۵۰ درصدی یارانه مراکز شبانه برای سال ۱۴۰۱، نسبت به سال گذشته در صورت تصویب هیأت وزیران خبر داد و گفت: از ماه آینده، با تصویب هیات وزیران، یارانه مراکز نگهداری را با مبلغ جدید پرداخت خواهیم کرد.

سید مرتضی حسینی با اشاره به یارانه مصوب مراکز غیردولتی در سال جاری بیان کرد: هر ساله یارانه مراکز روزانه و شبانه باید در کمیته‌ای که نمایندگان سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان این مراکز حضور دارند بررسی و براساس بودجه سالانه مدنظر دولت، میزان درصد رشد یارانه مراکز مشخص شود.

وی ادامه داد: آنچه بسیار مهم است این است که باتوجه به شرایط اقتصادی، تورم و افزایش قیمت کالا و خدمات و حقوق نیروی انسانی، مراکز نگهداری سازمان بهزیستی با مشکلات بسیار زیادی در سال جاری مواجه شده‌اند چراکه میزان رشد اعتبارات بودجه باتوجه به میزان رشد تورم و خدمات انسانی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه مراکز نگهداری روزانه و شبانه غیردولتی سازمان بهزیستی دچار مشکلات زیادی هستند، یادآور شد: زمانی که امسال سهم یارانه مراکز نگهداری روزانه و شبانه مشخص شد، تلاش شد تا سهم عمده بودجه را برای این موضوع قرار دهیم. همه همت سازمان بهزیستی این بوده که بتوانند به میزان مناسبی یارانه مراکز نگهداری را رشد دهند تا حداقل به میزان سال گذشته خدمات به گروه‌ها ارائه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: پیشنهادی که برای این موضوع از منابع اعتباری آمد این بود، درصورتی که تخصیص اعتبارات سازمان بهزیستی تا پایان سال به طور صد در صد باشد، یارانه مراکز روزانه با رشد ۳۵ درصدی و یارانه مراکز شبانه با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشند لذا اگر دولت اعتبار را صد درصد تخصیص دهد، این رقم تا پایان سال به مراکز پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان برگزار و رایزنی‌ شد که بودجه جداگانه‌ای دریافت کنیم، اما به دلیل اینکه بودجه جدیدی در اختیار سازمان قرار نگرفت مجبور شدیم که با این میزان رشد تفاهم و آن را برای هیات دولت ارسال کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: از ماه آینده، با تصویب هیات وزیران، یارانه مراکز نگهداری را با مبلغ جدید پرداخت خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا اعتبارات عقب افتاده را نیز از سازمان برنامه و بودجه اخذ کرده و مبالغ عقب افتاده ۶ ماه گذشته از سال را نیز به مراکز پرداخت کنیم.

حسینی با اشاره به میزان رشد ۳۵ درصدی یارانه مراکز روزانه و رشد ۵۰ درصدی یارانه مراکز شبانه نسبت به سال گذشته در سال جاری بیان کرد: یارانه مراکز نگهداری روزانه بر هر نفر ماهانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بوده که به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان خواهد رسید. یارانه کارگاه‌های حمایتی برای هر نفر ماهانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده که به یک میلیون و ۹۵۷ هزار تومان خواهد رسید.

حسینی افزود: همچنین یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی ماهانه دو میلیون تومان برای هر نفر بوده که به ۳ میلیون تومان افزایش می‌یابد. یارانه افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه روزی برای هر نفر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. نگهداری فرزندان زیر ۱۲ سال در کارگاه‌ها، مراکز و موسسات غیردولتی یک میلیون تومان بوده که یک میلیون و ۵۰۰ تومان و برای کودکان بالای ۱۲سال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه یارانه مراکز نگهداری کودکان معلول با رشد ۸۰ درصدی همراه بوده است، گفت: این یارانه برای هر نفر در مراکز به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد. 

سخنگوی هدفمندی یارانه ها گفت: ۷۰ هزار خانواری که درخواست بازبینی دهک بندی داشته اند، پس از بررسی ها مشمول دریافت یارانه نقدی شناخته شدند.

 سیده طیبه حسینی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: سامانه رفاه وزارت رفاه کماکان پذیرای درخواست بازبینی افراد است و افرادی که ماه گذشته درخواست بازبینی آنها ثبت شده و دهک یک تا ۹ شناخته شده باشند، این ماه همراه سایر افراد، یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

حسینی گفت: ۷۰ هزار سرپرست خانواری که قبلا درخواست بازبینی داشتند این ماه به جمع یارانه بگیران افزوده می‌شود اگر دهک یک تا ۳ باشند، رقم یارانه دریافتی آنها ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و اگر دهک ۴ تا ۹ باشند رقم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقمی که مسدود بوده و مبلغی که باید به ازای این چند ماه دریافت می کرده اند، در ماه آتی به حساب آنها واریز می‌شود.

سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر به محض اینکه شناسایی شود که خانواری مشمول دهک یک تا ۹ است، هم معوقات را دریافت می‌کند هم مسدودی به حساب آنها واریز می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها