کد خبر : 80352

باز هم خبر جدید درباره رتبه بندی فرهنگیان

باز هم خبر جدید درباره رتبه بندی فرهنگیان

ر تبه بندی معلمان بیش از 800 هزار نفر از فرهنگیان کشور را شامل می‌شود. اجرایی شدن این طرح از 31 شهریور 1400 برای فرهنگیان محاسبه خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره اظهار کرد: مبلغ علی الحساب رتبه‌بندی برای معلمان واریز شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از جامعه24؛ بنا بر گفته او ۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت وجه علی الحساب برای معلمان مشمول این طرح شده است.

او اظهار کرده بود: این فوق‌العاده فقط به افرادی تعلق گرفته است که از تاریخ اول مهر ۱۴۰۰ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ اشتغال به کار داشته‌اند و حقوق دریافت کرده‌اند. افرادی که در این محدوده زمانی بازنشسته شده اند و یا در مرخصی بدون حقوق بوده اند، به اندازه کارکرد مشمول این فوق‌العاده شده اند.

واریز مبلغ علی الحساب رتبه بندی شروع شد؛ اما مبلغ مذکور به افرادی که در حالات استخدامی زیر قرار دارند، پرداخت نشده است:

الف) رسته اداری و مالی

ب) رسته خدمات

ج) معلمان شاغل در پست‌های کمتر از کارشناسی نظیر انباردار و …

د) مامور به تحصیل تمام وقت

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در رتبه بندی معلمان یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر گروه‌های خواهند بود؛ نقش گروه‌های آموزشی را در تصمیم‌گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی معلمان پررنگ کردیم و امتیاز ویژه‌ای در این مورد در مرحله رتبه بندی فرهنگیان قرار دادیم. بنابراین هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی، جزو برنامه‌ها و اهداف مهم آموزش و پرورش است.

نجار در ادامه عنوان کرد: آنچه مهم و چشم‎گیر است، نگاه به عملکرد سال‌های گذشته است که طبق محدودیت‌ها و شرایط در نظر گرفته شده عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و در صدور ابلاغ به مناطق مربوطه باید توجه ویژه‌‎‌ای به عملکردها شود.

نجار متذکر شد: به دلیل مقاومت در برخی مدارس و برخی محدودیت‌ها، درصد فراگیری فناوری کم است؛ در دوسال فراگیری ویروس کرونا، این فرصت به ما اختصاص داده شد تا بتوانیم از ظرفیت فناوری استفاده کنیم؛ استفاده از فناوری در آموزش به دانش‌آموزان فرصت یادگیری بهتری نسبت به حضور واقعی معلم در کلاس‌های درس می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: یک معلم نباید خود را محدود به تدریس حضوری کند، بلکه لازم است از راه‌های مختلف، محتواهای آموزشی را به دانش‌آموزان برساند؛ هوش آموزشی خود را تقویت کند و با این کار سطح یادگیری دانش‌آموزان را چند برابر کرده و فعالیت خود را در عرصه آموزش با فناوری افزایش می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها