کد خبر : 8025

غفلت از معلمان در نظام هماهنگ پرداخت ها

غفلت از معلمان در نظام هماهنگ پرداخت ها

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث نظام هماهنگ پرداخت های کارکنان از پرستاران و معلمان غفلت شده است، گفت:

حمیدرضا حاجی بابایی ظهر دوشنبه در گردهمایی تجلیل از پرستاران که در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، خطاب به پرستاران گفت: کار شما از آن جهت ارزشمند است  که پرستار گرانقیمت ترین موجود هستید و با حضور موثر خود مایه آرامش و التیام آلام مردم می شوید.

وی بابیان اینکه از روزی که وارد مجلس شدم هر زمان بحث معلم و پرستار پیش آمد به طور جدی از این دوقشر جامعه حمایت کردم زیرا ایمان دارم معلمان و پرستاران صادقانه مشغول به خدمت هستند اما به اندازه خدماتشان بهره‌مند نیستند، گفت: در بحث نظام هماهنگ پرداخت ها از  پرستاران و معلمان غفلت شده است.

وی به لایحه بودجه ۹۸ اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه ۱۳۹۸ که در مجلس ارائه شد مبحث افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت مطرح است که با فشار های اقتصادی افزایش ۲۰ درصدی حقوق به صورت عام منصفانه و معقول نیست و عادلانه نیست هرکس با هر سطح حقوقی افزایش یکسان داشته باشد.

وی بابیان اینکه ۲۰ درصد حقوق یک میلیون تومانی با ۲۰ درصد حقوق ۲۰ میلیون تومان قابل قیاس نیست، گفت: مجلس باید در این زمینه تدبیر داشته باشد به گونه ای که اعتماد و آرامش را به مردم هدیه کند.

حاجی بابایی بابیان اینکه در طول دو دهه گذشته یکی از مهم ترین موضوعاتی که پیگیری شد موضوع بهداشت و سلامت بود، تاکید کرد: بیمارستانهای خوبی در همدان ساخته شد که تعدادی از آنها نیز در حال تکمیل هستند، اما در این حوزه باید جدی تر فعالیت کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۳۸۸ و در سفر هیئت دولت به استان همدان احداث و تکمیل ۲ بیمارستان اکباتان و بیمارستان امام خمینی مصوب  اما بعداز مدتی بیمارستان امام خمینی حذف شد که با پیگیری و طرح در مجلس، اسفندماه سال ۱۳۹۶، ردیف اعتباری احداث بیمارستان هزار تختخوابی امام خمینی در مجلس مصوب شد.

وی گفت: با همکاری بخش خصوصی نیز طی رایزنی با پزشکان و سرمایه گذاران دو باب بیمارستان خصوصی در همدان احداث خواهد شد.

حاجی بابایی به دانشکده علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: با ایجاد دانشکده علوم پزشکی، بیمارستان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر بیمارستانهای همدان افزوده خواهد شد.

وی گفت: در بخش بهداشت و سلامت باید هدفگذاری منطقه ای داشته باشیم کمااینکه زمانی که بحث دانشکده داروسازی مطرح شد با استفاده از ظرفیت ها، دانشکده داروسازی به همدان تعلق پیدا کرد که در حال حاضر به عنوان قطب منطقه فعالیت دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه بهداشت و درمان نیز چشم انداز توسعه ای در این حوزه ترسیم شده و توریسم پزشکی و سلامت مدنظر است که با وجود ظرفیت های بسیار خوبی که در این حوزه وجود دارد می تواند در زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی همدان تاثیر بسیار بالایی داشته باشد.

وی گفت: از همه ظرفیتهای همدان در مقوله نقشه آفرینی در کشور باید استفاده شود و در حوزه بهداشت و سلامت می توان با برنامه دقیق همدان را به عنوان مرجع مدیریت بهداشت ودرمان به ویژه آموزش پزشکی وپرستاری در منطقه تبیین کرد.

حاجی بابایی تاکید کرد: نگرش تخصصی به رشته و جایگاه پرستاری در از بین بردن فاصله های موجود در حقوق و مزایا موثر خواهد بود.

منبع: مهر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها