کد خبر : 80113

یارانه نقدی شهریور درجیب یارانه بگیران

 یارانه نقدی شهریور درجیب یارانه بگیران

از ۱۷ شهریور ۱۴۰۱، متولی انجام تغییرات و تغییر بعد خانوار سازمان ثبت احوال است. اگر این سازمان تغییرات را به سازمان هدفمندی ارائه دهد، سازمان هدفمندی نیز این تغییرات را در یارانه واریزی اعمال خواهد کرد.

یارانه نقدی کمک معیشتی بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۰ شهریور ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، در این مرحله، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه شهریور ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده  دریافت خواهند کرد.

 سیده طیبه حسینی سخنگوی هدفمندی یارانه دقایقی قبل در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر اظهار کرد: یارانه معیشتی کمک نقدی مرحله ۱۳۹ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و قابل برداشت است. همه سرپرستان خانوار که دهک یک تا ۹ شناخته و از طرف وزارت رفاه به ما معرفی شده باشند، مشمول دریافت یارانه خواهند شد.

وی ادامه داد: سامانه رفاه وزارت رفاه کماکان پذیرای درخواست بازبینی افراد است و افرادی که ماه گذشته درخواست بازبینی آنها ثبت شده و دهک یک تا ۹ شناخته شده باشند، این ماه همراه سایر افراد، یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

حسینی گفت: ۷۰ هزار سرپرست خانواری که قبلاً درخواست بازبینی داشتند این ماه به جمع یارانه بگیران افزوده می‌شود اگر دهک یک تا ۳ باشند، رقم یارانه دریافتی آنها ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و اگر دهک ۴ تا ۹ باشند رقم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقمی که مسدود بوده و مبلغی که باید به ازای این چند ماه دریافت می کرده اند، در ماه آتی به حساب آنها واریز می‌شود.

سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر به محض اینکه شناسایی شود که خانواری مشمول دهک یک تا ۹ است، هم معوقات را دریافت می‌کند هم مسدودی به حساب آنها واریز می‌شود.

کسانی که یارانه نمی گیرند چه کنند؟

وی ادامه داد: کلیه افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نمی کرده اند یا به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده بود باید به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت نام کند؛ پس از ثبت نام آزمون وُسع و دهک بندی برای آنها انجام می‌شود و چنانچه دهک یک تا ۹ شناسایی شوند به آنها یارانه نقدی تعلق می‌گیرد.

 

حسینی تصریح کرد: اما افرادی که از اردیبهشت ۱۴۰۱ به آنها یارانه داده نشده باید به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه و درخواست بازبینی کنند.

سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها گفت: از ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ متولی انجام تغییرات و تغییر بُعد خانوار سازمان ثبت احوال است اگر این سازمان تغییرات را به سارمان هدفمندی ارائه دهد، سازمان هدفمندی نیز این تغیرات را در یارانه واریزی اعمال خواهد کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها