کد خبر : 80065

مهاجمی که از پرسپولیس پول مفت می‌گرفت و در دبی خوشگذرانی می‌کرد!/ ممنون لوکادیا؛ هر چقدر پول گرفتی نوش جان!

مهاجمی که از پرسپولیس پول مفت می‌گرفت و در دبی خوشگذرانی می‌کرد!/ ممنون لوکادیا؛ هر چقدر پول گرفتی نوش جان!

اگر سعید صادقی در بازی با نفت مسجدسلیمان از خودگذشتگی می کرد یا کمک‌داور پرچم اشتباه نمی‌زد لوکادیا روز شنبه اولین هت‌تریکش را رای پرسپولیس انجام داده بود.

اضافه وزن دارد و سخت می‌دود. در کورس‌ها جا می‌ماند و در پرس هم چندان کمکی به تیم نمی‌کند. بدنش هنوز ناآماده است و کار دارد تا به شرایط ایده‌آل برسد، اما با همین وضعیت در سه بازی اخیر چهار گل به ثمر رسانده و با انجام فقط چهار بازی که در هیچ کدامش ۹۰ دقیقه کامل بازی نکرده آقای گل فعلی لیگ است. حساب کنید اگر به آمادگی صددرصدی برسد چه می‌کند!

درخشش لوکادیا در ترکیب پرسپولیس مصداق ضرب‌المثل «همان‌قدر که پول بدهی همان قدر آش می‌خوری» است. سال‌ها بود که سرخ‌ها برای جذب مهاجم سراغ بازیکنان ناشناخته یا امتحان پس داده می‌رفتند؛ نفراتی همچون اوساگونا که به واسطه چندتا ضربه سر خوب از ذوب‌آهن جذب شد، استوکس که آوازه بی‌انضباطی و جایزه بگیری‌اش ورد زبان بود، تمیروف که به نظر می‌رسید بیشتر یک دونده بی‌هدف است تا فوتبالیست و چندین بازیکن دیگر. همه این بازیکنان هم با ارقامی ارزان نسبت به مارکت بین‌المللی و البته گران برای فوتبال ایران با در نظر گرفتن تفاوت نرخ ارز جذب می‌شدند. در این بین یک توریست چند صد هزار دلاری به اسم جونیور براندائو هم بود که علی دایی در موردش گفت انگار تا به حال فوتبال بازی نکرده! 

مهاجمی که از پرسپولیس پول مفت می گرفت و در دبی خوشگذرانی می کرد!/ ممنون لوکادیا؛ هر چقدر پول گرفتی نوش جان!

سرخ‌ها از چنین مهاجمانی انتظار درآوردن بازی را داشتند. انتظار داشتند روی سایر بازیکنان تاثیر بگذارند. فضا بسازند، خلق موقعیت کنند و تفاوت‌ها را رقم بزنند. نتیجه چنین دلبستنی شد پنالتی اوساگونا در دربی که هنوز توپش به زمین برنگشته، براندائویی که در ازای چند تا فرست تاچ فاجعه صدها هزار دلار پول گرفت، استوکسی که خرج خوشگذرانی‌اش در دوبی را از پرسپولیس دریافت کرد و تمیروفی که اگر ولش می‌کردند تا سه روز در زمین بازی دور خودش می‌چرخید. از دست رفتن یک جام حذفی، یک سوپرجام و یک لیگ برتر حاصل سرمایه‌گذاری روی چنین مهاجمانی بود. 

حالا لوکادیا نشان داده داشتن یک مهاجم شش‌دانگ و زهردار یعنی چه. او به همه بازیکنان کنارش و البته همه بازیکنان لیگ برتر نشان داده فرست تاچ درست چه شکلی است. چه جوری باید در محوطه جریمه چرخید و با کمترین دویدن در موقعیت گل قرار گرفت. اگر سعید صادقی در بازی با نفت مسجدسلیمان از خودگذشتگی می کرد یا کمک‌داور پرچم اشتباه نمی‌زد لوکادیا روز شنبه اولین هت‌تریکش را هم برای پرسپولیس انجام داده بود. 

مهاجمی که از پرسپولیس پول مفت می گرفت و در دبی خوشگذرانی می کرد!/ ممنون لوکادیا؛ هر چقدر پول گرفتی نوش جان!

چنین مهاجمی طبیعتا باید دستمزد بالایی بگیرد، اما نکته اینجاست که در عرض کمتر از ۳۶۰ دقیقه آن پول را حلال می‌کند. مهاجم هلندی ثابت کرده است که چرا به جای خرید یک جنس ارزان‌قیمت و ویترینی بهتر است پول درست و حسابی برای خرید جنس مرغوب کنار گذاشت. ثابت کرده بهتر است مدیران به جای اینکه مدام بگویند بازیکن خوب به ایران نمی‌آید، درست بگردند و سر کیسه را هم شل کنند آن وقت بازیکنی که سابقه بازی در آیندهوون و بوندسلیگا را دارد هم می‌آید. می‌آید و گل هم می‌زند. 

از این دست بازیکنان خیلی کم وارد فوتبال ایران می‌شود. در همین چند سال پیش یک مامه تیام را داشتیم و بعد هم شیخ دیاباته که البته به عنوان آخرین یاغی به پرسپولیس پیوسته. ولی تا دلتان بخواهد بنجل خارجی به لیگ ایران آمده و جیب خودش و واسطه‌ها را پر کرده و به کشورش برگشته...

منبع: روزنامه اعتماد
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها