کد خبر : 79961

اولین دستورات کی روش صادر شد

اولین دستورات کی روش صادر شد

مقابله با ۳ حریف ایران در جام جهانی که فقط یکی از آنها انگلیس است، تدابیر مهم تاکتیکی می خواهد و تیم ملی هم باید از نظر فنی، تغییراتی را تجربه کند.

مربیگری شغلی است که حرفه‌ای‌ترین مربیان دنیا هم اعتراف می‌کنند همان روز اول که حکم می‌گیرند، ساک خود را روی دوش گرفته اند.

هیچ کدام از مربیان دنیا، ابدی نبوده اند؛ همان طور که دراگان اسکوچیچ از تیم ملی ایران رفت، کی‌روش هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد. بنابراین تغییر و تحول در بخش مربیگری، همواره مقطعی است و جاودانه نیست.

اتفاق مثبت در تیم ملی ایران اما در حال حاضر این است که تکلیف نیمکت مربیگری مشخص شده و از حالا، همه می‌دانند با چه کسی طرف هستند. نخستین پدیده‌ای که از امروز با آن مواجه خواهیم بود هم بسیار ساده است که البته تا چندی پیش از آن بی بهره بودیم؛ «بازگشت نظم و انضباط به اردوی تیم.»

به کی‌روش هر ایرادی وارد باشد، هیچ کس نمی‌تواند اتوریته و نظم او را در تیمداری را زیر سوال ببرد. کی‌روش در این زمینه، کارش را بلد است و شاگردان سابقش را می‌شناسد. بی تردید بازگشت کی‌روش به تیم ملی ایران قبل از جهانی ۲۰۲۲، انضباط تیمی و اردویی را برای فوتبال ما به ارمغان می‌آورد و این خود به تنهایی، اتفاق کوچکی نیست.

نکته مهم دیگر اما ایجاد ساختار مناسب برای تیمی است که در جام جهانی، سخت‌ترین بازی‌هایش را تجربه می‌کند. مقابله با ۳ حریف ایران در جام جهانی که فقط یکی از آنها انگلیس است، تدابیر مهم تاکتیکی می‌خواهد و تیم ملی هم باید از نظر فنی، تغییراتی را تجربه کند.

وقتی نظم و انضباط کافی در اردوی تیم ملی حاکم شود و کی‌روش تیم ملی را رسما در اختیار بگیرد، آن وقت می‌توانیم امیدوار باشیم که در جام جهانی و در اولین بازی مقابل انگلیس، یک حریف از پیش بازنده نخواهیم بود.

در اندک فرصت باقی مانده تا رقابت‌های جام جهانی، تیم ملی باید فارغ از دو دستگی‌های اتفاق افتاده اداره شود. همان ماجراهای تلخی که در این چند وقت مشاهده کردیم و متاسفانه، مربیان و مدیران فدراسیون فوتبال از مدیریت این مسئله عاجز و درمانده بودند.

از همین امروز موبایل‌ها خاموش، اینستاگرام تعطیل، حاشیه و حرف اضافه هم ممنوع؛ چرا که حتی ثانیه‌ها هم ارزش طلا دارند و حالا وقت کار و تلاش برای جبران زمان از دست رفته است.

منبع: خبرورزشی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها