کد خبر : 79906

قیمت جدید مرغ در بازار

قیمت جدید مرغ در بازار

قیمت مرغ امروز سه شنبه (15 شهریور ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. قیمت فیله مرغ امروز افزایشی و ۱۲۵هزار و ۷۰۰ تومان گزارش شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مرغ در ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۴,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۰,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۵,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۱۰,۲۰۰

جوجه چینی

جوجه کباب بی‌استخوان و بدون بازو ساده

۱۱۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

مرغ کنتاکی

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه (بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی)

۵۷,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته‌بندی بشقابی

تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی بسته‌بندی

۴۵,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی بسته‌بندی

۴۲,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۹ عددی بسته‌بندی

۲۵,۹۰۰

تخم‌مرغ بسته ۶ عددی بسته‌بندی

۱۹,۹۰۰

مرغ بالا ۶۰هزار تومان گران‌فروشی است

به نقل از ایرنا، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی روز شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است درباره علل افزایش قیمت هرکیلوگرم مرغ با قیمت‌هایی بیش از ۶۵هزارتومان در بازار افزود: اکنون ذخایر گوشت مرغ در کشور مطلوب است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

حسین دماوندی‌نژاد اظهار کرد: اکنون دستور توزیع گوشت مرغ منجمد به استان‌ها ابلاغ شده تا برای کنترل قیمت‌ها از محل ذخایر به بازار، تزریق شود.

دماوندی‌نژاد گفت: عرضه گوشت مرغ بالا ۶۰هزارتومان تخلف و گران‌فروشی است، زیرا قیمت مرغ زنده اکنون ۴۲هزار تومان است و باید مرغ کیلویی ۶۰هزار تومان به فروش برسد.

قیمت تخم‌مرغ‌ هم بالا رفت

به نقل از تحلیل بازار،  قیمت تخم‌مرغ در ابتدای شهریور به ازای هر کیلو ۳۴ تا ۳۶هزار تومان در نوسان بود در روزهای اخیر به کیلویی ۴۰هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اظهار کرد: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۳۹هزار و ۸۰۰ تومان و همچنین قیمت مصوب برای تولیدکننده ۳۵هزار و ۵۰۰ تومان تعیین‌شده است.

موسوی نژاد در خصوص افزایش قیمت تخم‌مرغ توضیح داد: این قیمت به هیچ وجهه جوابگو هزینه‌های تولیدکننده نیست.

وی گفت: حداقل قیمت تخم‌مرغ برای خرید از مرغدار باید کیلویی ۵۲هزار تومان تعیین شود. قیمت کنونی صرفه اقتصادی برای مرغدار ندارد. لذا هم‌اکنون مرغداران درخواست حذف گله‌های جوان را دارند.

موسوی نژاد با تاکید بر این موضوع که اگر دولتمردان در قیمت این محصول تجدیدنظر نکنند و یا تولیدکنندگان را در مسیر تولید دست‌تنها بگذارند بیان کرد: در صورت عدم‌حمایت از تولیدکننده به‌طور حتم با کاهش تولید و افزایش قیمت این محصول در آینده‌ای نزدیک روبه‌رو خواهیم بود.

مرغ منجمد خریدار ندارد

رئیس اداره نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی مشهد در همین راستا از توزیع مرغ منجمد به قیمت ۴۸ هزار تومان در سطح فروشگاه‌های مواد پروتئینی مشهد خبر می‌دهد و می‌گوید: توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۴۸ هزار تومان در مشهد شروع‌شده، اما از این نوع مرغ چندان استقبال نشده است.

سید علی‌اکبر نصری سر آسیا در خصوص عبور فروشندگان از نرخ‌های مصوب نیز می‌گوید: اگر فروشگاهی، مرغ را بیشتر از قیمت مصوب به فروش برساند، متخلف است و با آن برخورد می‌شود.

وی در خصوص ریشه گرانی‌های اخیر نیز اظهار می‌کند: پیش‌ازاین، کشتار کن‌ها مقداری مرغ از مازندران وارد مشهد می‌کردند و می‌فروختند؛ این موضوع باعث می‌شد مرغ در مشهد کمتر از قیمت مصوب عرضه شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی مشهد بیان می‌کند: بااین‌حال چندی است به گفته کشتار کن‌ها در مازندران اعلام‌شده که به‌منظور تنظیم بازار پایتخت، باید مرغ‌هایشان را به بازار تهران ارسال کنند. همین موضوع باعث شده است ورود مرغ از مازندران به مشهد متوقف شود.

وی ادامه می‌دهد: به گفته مرغ کشتار کن‌ها پیش‌ازاین روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ از مازندران و گلستان وارد مشهد می‌شده است. این میزان مازاد بر نیاز مشهد توزیع می‌شده است.

سرآسیا درباره توزیع مرغ در مشهد بیان می‌کند: روزانه در رستوران‌ها ۲۵ تن مرغ قطعه‌بندی، هتل‌ها ۲۵ تن، در بیمارستان و مراکز نظامی ۳۰ تن، طرقبه شاندیز که مرغ آن از مشهد تهیه می‌شود ۲۵ تن، غذای فوری و مرغ بریانی در مشهد و طرقبه شاندیز ۲۰ تن و ۱۱۰ تن قطعه‌بندی در واحدهای صنفی توزیع می‌شود. درمجموع نیاز مصرفی روزانه مشهد ۳۵۰ تن مرغ است.

کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی مصرف مرغ

ایسنا نوشت، حسین دماوندی نژاد در افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه دام و طیور در جمع خبرنگاران در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: این افزایش قیمت تخلف و گرانفروشی است، زیرا قیمت مرغ زنده اکنون ۴۲ هزار تومان است و باید مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان به فروش برسد.

وی در ادامه گفت: میزان جوجه‌ریزی در ماه گذشته ۹۰ میلیون قطعه بوده که پیش‌بینی می‌کنیم نیاز کشور را به طور کامل تامین کند.

دماوندی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا جوجه‌ریزی در کشور کاهش یافته است یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای مرغ بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته، میزان جوجه‌ریزی‌ را هم مطابق با این آمار در نظر گرفتیم.

به گفته این مسئول قرار است پایان شهریور جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شود و درباره پیشنهاد اصلاح قیمت توسط تولیدکنندگان تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: دخیره بی نظیری در مرغ داریم که این ذخایر عرضه می‌شود. به تمام استان‌ها نیز ابلاغ کردیم تا با حداکثر ظرفیت مرغ ذخیره شده را روانه بازار کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها