کد خبر : 79854

لطفاً یامگا را خفه نکنید!

لطفاً یامگا را خفه نکنید!

پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه وقتی استقلال نمی‌تواند از راه‌های مختلف به دروازه حریفان برسد از شوتزنی هم استفاده نمی‌کند که این باعث می‌شود در یک بازی مثل نفت مسجدسلیمان دو امتیاز را در زمین جا بگذارد.

سعید مراغه چیان بازیکن قدیمی استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، با تحلیل وضعیت استقلال طی هفته‌های اخیر آینده ای روشن برای این تیم توصیف کرد و در رابطه با دو تن از مهره‌های استقلال نیز اظهاراتی را مطرح کرد:

شرایط استقلال در بازی با نفت مسجد سلیمان را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان حرکات ترکیبی تیم مثبت و اثر گذار نبود. در واقع تیم مسجدسلیمان در بازی ترکیبی بهتر از استقلال نشان داد. ما استقلالی می‌خواهیم که بتواند موقعیت گل ایجاد کند.

این اتفاق باید چطور برای استقلال رقم بخورد؟

طبیعی است که باید با کارهای ترکیبی در دو جناح و یا جلوی خط دفاع حریف خلق موقعیت کنیم. اما من حرفم یک چیز دیگر است؛ وقتی ما نمی‌توانیم این کارهای ترکیبی را انجام بدهیم یا حریف به دفاع چند لایه روی می‌آورد چرا بازیکنان استقلال شوت نمی‌زنند؟ معتقدم این می‌تواند گره کار استقلال را باز کند. قطعاً هر تیمی‌وقتی نمی‌تواند از خط دفاعی حریف عبور کند باید شوت بزند. توپ وقتی با ضرب شدید به سمت دروازه می‌رود ممکن است خودش تبدیل به گل شود یا اگر نشد پس از برخورد به بازیکنان ممکن است در شرایطی زیر پای مهاجمان قرار بگیرد که موقعیت گل ایجاد شود. ما این حربه اصلی در فوتبال را از یاد برده ایم. آقای ساپینتو باید در تمرینات این موضوع را تمرین کند و به بازیکنانش بگوید در محدوده ۱۸ قدم به سمت چارچوب شوت بزنند. برای همین است که موقعیت گل مان خیلی کم است.

چرا ساپینتو بازیکن ۱۰۰ میلیاردی اش را بازی نمی دهد؟/ لطفا یامگا را خفه نکنید؛ بگذارید نزدیک دروازه باشد/ او یادش رفته که هوادار استقلال نیست

به طور کلی تغییرات در ترکیب استقلال را به چه دلیل می‌دانید؟

طبیعی است که مربی پرتغالی می‌خواهد بیشتر بازیکنانش را بشناسد، اما من وقتی بازی صادقی در مسجد سلیمان را دیدم باز هم به همان حرف قبلی ام برگشتم که گفته بودم این بازیکن از امیرحسین حسین زاده خیلی بهتر می‌شود. او یک فوتبالیست جوان، سرحال، با انرژی و نترس است. صادقی به راحتی بازیکنان حریف را دور می‌زند و با یک توی سرتوپ آنها را محو می‌کند. حتی یک موقعیت گلزنی هم داشت که بدشانسی آورد. وقتی این صادقی را با صادقی که پرسپولیس گرفته مقایسه می‌کنم متوجه می‌شوم این بازیکن ۱۰۰ میلیارد می‌ارزد اما قطعا استقلال با رقم خیلی پایین تری او را گرفته. نمی‌دانم چرا او را بازی نمی‌دهد! فکر کنم این بازی اولین بارش بود در لیگ به زمین می‌رفت در حالی که در اردوی ترکیه بهترین نفر تیم بود.

چطور؟

چون من بازی‌های پرسپولیس را هم که دیدم سعید صادقی هرگز در آن حد و اندازه ای که درباره اش حرف و حدیث به راه افتاده بود نیست. استقلال نباید بابت نیامدن سعید صادقی ناراحت باشد. چون ما یک صادقی بهتر داریم. اما ساپینتو باید بیشتر به او فرصت بدهد. باید امیر علی را بیشتر در ترکیب به میدان بفرستد. من مطمئنم او هم مثل قائدی در همین اوج جوانی می‌تواند مشکلات استقلال را حل کند. البته او تنها نیست.

از چه نظر تنها نیست؟

محمد محبی هم بازی به بازی بهتر شده است. من او را مقابل مس کرمان بهتر از بازیکنی دیدم که روبروی ملوان بود. ولی در بازی با نفت مسجد سلیمان خیلی بهتر از دو بازی قبل بود. کاملا در خدمت تیم بود و جناح راست خط حمله استقلال را پرتحرک کرد. هرچند که متاسفانه در آن جناح کوین یامگا را گذاشته ایم و او را خفه کرده ایم. هر زمانی یامگا به وسط متمایل می‌شود زهرش بیشتر میشود. سرمربی استقلال باید متوجه این مسائل بشود. گرچه او هم مشخصاً در حال شناختن بیشتر نفرات مورد نظرش است.

بازی با پیکان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

این بازی هم مثل دیگر بازیها آسان نیست. کلا استقلال که بازی آسان ندارد، ولی چون استقلال است باید قبل از شروع بازی یک بر صفر از حریف جلو باشد و بعد وارد زمین شود. استقلال باید دست از جملات تکراری بردارد. منظورم ارسال از کناره‌هاست. نفتی‌ها کاملاً این موضوع را فهمیده بودند و فقط ایستادند تا ارسال‌های بازیکنان ما را برگردانند. یک ایراد دیگر هم در استقلال دیدم.

چرا ساپینتو بازیکن ۱۰۰ میلیاردی اش را بازی نمی دهد؟/ لطفا یامگا را خفه نکنید؛ بگذارید نزدیک دروازه باشد/ او یادش رفته که هوادار استقلال نیست

چه ایرادی؟

فاصله خط دفاع وهافبک ما زیاد است. فضای به وجود آمده بین خط دفاع وهافبک باعث می‌شودهافبکها خسته شوند. مدافعان ما جلو نمی‌آیند، به همین خاطرهافبکها خیلی باید در رفت و آمد باشند این موضوع باعث می‌شود بازیکنان تیم حریف از خستگی‌هافبک‌های ما و فضای موجود بین آنها و مدافعان به سود خودشان استفاده کنند.

وظیفه ساپینتو چیست؟

ساپینتو باید بداند سرمربی تیم است نه هوادار فوتبال! او نباید مثل تماشاگر که با فوتبال هیجان زده می‌شود، آنجا بایستد و غرق در فوتبال شود بلکه برعکس او باید دقت داشته باشد، حریف را آنالیز کند و ببیند کجای تیمش ایراد دارد تا آنها را در حین بازی یا بین دو نیمه برطرف کند.

 
منبع: خبرورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها