کد خبر : 79708

ماجرای انتقال کاپیتان تیم ملی به پرسپولیس

ماجرای انتقال کاپیتان تیم ملی به پرسپولیس

علیرضا جهانبخش یکی از استعدادهای فوتبال ایران بود که تا یک قدمی پوشیدن پیراهن پرسپولیس هم پیش رفت.

یورگن لوکادیا مهاجم جدید و هلندی پرسپولیس بعد از پیوستن به این تیم عنوان کرد برای پرسپولیسی شدن با علیرضا جهانبخش ستاره تیم ملی ایران مشورت کرده است. لوکادیا و جهانبخش به واسطه همبازی بودن در برایتون، با هم رفاقت دارند و همین موضوع باعث شد تا این بازیکن با یکی از کاپیتان های تیم ملی مشورت کند.

بعد از این صحبت ها و با توجه به عملکرد نه چندان خوب جهانبخش در ترکیب فاینورد و اینکه ستاره تیم ملی اکثرا نیمکت نشین است، هواداران پرسپولیس به شوخی ابراز امیدواری کردند تا برای فصل بعد جهانبخش را در تیمشان داشته باشند و شاهد زوج جذاب علیرضا و یورگن باشند.

این شوخی درحالی مطرح شد که جهانبخش قبل از رفتن به فوتبال اروپا حتی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد ولی باشگاه پرسپولیس اجازه داد این ستاره راهی اروپا شود و از حق خودش گذشت. در این خصوص یک منبع آگاه که در زمان عقد قرارداد جهانبخش با پرسپولیس در این باشگاه مسئولیت داشت،  گفت: ما در آن زمان جهانبخش را شناسایی کردیم که این بازیکن را به پرسپولیس بیاوریم.

روز تحویل سال ۹۲ با جهانبخش قرارداد بستیم تا این بازیکن از داماش گیلان به پرسپولیس بیاید. عابدینی (مدیرعامل وقت باشگاه داماش) هم با انتقال او به پرسپولیس موافقت کرد و خود بازیکن هم دوست داشت برای پرسپولیس بازی کند.

وی افزود: قراردادی که با او بستیم، تا سال ۹۵ اعتبار داشت و قرار بود بعد از پایان قرارداد این بازیکن را به یک تیم خارجی ترنسفر کنیم که ۷۰ درصد از حق فروش جهانبخش به پرسپولیس می‌رسید. مبلغ قرارداد پرسپولیس با جهانبخش ۷۰۰ میلیون تومان بود که بخشی از آن به باشگاه داماش و بخشی دیگری هم به بازیکن می‌رسید. دقیقا در همان زمان بحث پیشنهاد آلکمار پیش آمد که بازیکن، پدرش و عابدینی گفتند بهتر است جهانبخش را به آلکمار بفرستیم که ما هم با آن موافقت کردیم تا به آینده او ضربه نخورد.

این اتفاق درحالی رخ داد که باشگاه پرسپولیس می‌توانست از حق قانونی خودش استفاده کند و جهانبخش را در تیمش داشته باشد. با این حال با توجه به پیشنهاد اروپایی این بازیکن و اینکه علیرضا شرایط بهتری را در اروپا تجربه می‌کرد، از خود گذشتگی کردند و اجازه دادند تا جهانبخش در فوتبال اروپا رشد کند و تبدیل به یکی از ستاره های فوتبال ایران شود.

گفتنی است جهانبخش و پدرش به شدت پرسپولیسی هستند و حتی پدر علیرضا در جایی عنوان کرده بود که آرزو دارد روزی پسرش را با لباس پرسپولیس ببیند.

 
منبع: خبرورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها