کد خبر : 79596

استقلال لرزه به تن سپاهان انداخت

استقلال لرزه به تن سپاهان انداخت

پیشکسوت استقلال گفت: برد استقلال مقابل مس کرمان از هر نظر که فکرش را بکنیم برای این تیم خوب بود به ویژه اینکه استقلال در کورس صدر جدول باقی ماند.

بهمن طهماسبی، بازیکن سالهای نه چندان دور تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و مس کرمان در حضور بانوان اظهاراتی را مطرح کرد.

قبل از هر چیز درباره حضور بانوان در بازی استقلال صحبت کنید؟

این یک اتفاق ویژه و فوق العاده بود. ما باید سالها پیش این کار را می‌کردیم تا فضای ورزشگاه مثل دیگر اماکن عمومی مانند سینما، تئاتر، سالن‌های کنسرت و غیره یک فضای فرهنگی داشته باشد. نمیدانم چرا اینقدر دیر به این موضوع فکر کردند ولی از قدیم گفته اند ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.

به نظر شما مهمترین اتفاق این دیدار با حضور بانوان چه بود؟

من در خبرها شنیدم و خواندم که فضای ورزشگاه کاملاً پاک و بدون حرف‌های زشت بوده است. این نشان می‌دهد آقایان وقتی بدانند جایی خانواده نشسته، کاری نمیکند که خلاف ادب و اخلاق باشد. ما ایرانی هستیم و فرهنگ بالایی داریم. معمولاً آقایان وقتی تنها هستند شاید صحبت‌هایی کنند که درخور حضور خانم‌ها نیست ولی وقتی بدانند یک خانم در جمع حضور دارد مراعات می‌کنند. این قضیه می‌تواند در ادامه کم کم افرادی که تاب و تحمل چنین شرایطی را ندارند را از فضای ورزشگاه‌ها خارج کرده و در نهایت محیط استادیوم‌ها را همان طوری کند که انتظار داریم.

بازی چطور بود؟

به نظرم یک بازی کاملا تاکتیکی را از دو تیم شاهد بودیم. برایم جالب بود که استقلال برخلاف بازی‌های قبل که نیمه اول شرایط خوبی نداشت با وضعیت خوبی به میدان آمد. ترکیب استقلال بهتر بود و اگر نتوانست نیمه اول گل بزند تحت تاثیر دوندگی و پرس شدید تیم مس بود.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

تیم مهمان با این تفکر به استادیوم آزادی آمده بود که بازی را از نیمه ببندد. آنها تا حدودی هم موفق بودند و تا قبل از اینکه گل بخورند خوب مقاومت کردند. اما حضور بازیکنی مثل مهدی قایدی شیرازه مس کرمان را از هم پاشید. قایدی با حرکت‌های مواج خودش بین مدافعان این تیم نظم تیمی مس را به هم ریخت و در نهایت هم خودش زمینه ساز گل استقلال شد.

درباره گل استقلال صحبت می‌کنید؟

بله! کوین یامگا یک بار دیگر نشان داد یک بازیکن حرفه‌ای و کاملاً باهوش در کلاس اروپاست. او به درستی از قایدی حمایت کرد و منتظر بود توپ او را در ریباند بزند که اتفاقاً خطای نصفه و نیمه ای که روی قایدی صورت گرفت باعث شد بازیکنان مس تصور کنند داور می‌خواهد خطای شبیه سازی را بگیرد اما یامگا معطل نکرد و یک ضربه خوب را از بین سه و چهار بازیکن زد که تبدیل به گل شد. واقعا جای خوشحالی است که یامگا جزوه خریدهای خوب خارجی این سالهای استقلال بوده.

در کل بازی را چطور دیدید و این سه امتیاز چقدر برای استقلال ارزش داشت؟

فوق العاده بود! استقلال توانست سه امتیاز مهم و حساس را در جدول از آن خودش کند تا فعلاً هم امتیاز سپاهان باشد. همین که استقلال ۶ امتیازی شد این استرس را به بازیکنان سپاهان داد تا در بازی مقابل گل گهر سیرجان ساق‌هایشان بلرزد. من مطمئنم سپاهان جلوی گل گهر امتیاز از دست میدهد و استقلال می‌تواند امیدوار باشد که در هفته‌های آینده صدر جدول را در اختیار بگیرند.

 
منبع: خبرورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها