کد خبر : 79594

یامگا از توپ مرده گل سه امتیازی ساخت

یامگا از توپ مرده گل سه امتیازی ساخت

افشین حاجی پور پیشکسوت استقلال گفت: ما چنین تیمی می‌خواهیم که تا دقیقه ۹۰ دست از تلاش نکشد. این برد ارزش تاریخی داشت چون در حضور بانوان رقم خورد.

افشین حاجی پور، بازیکن قدیمی استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره برد استقلال مقابل مس کرمان اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل مس کرمان را چطور ارزیابی کردید؟

این بازی فوتبال نبود بلکه شطرنج بود.

از چه نظر؟

هر دو تیم از دقیقه یک تا ۹۰ دائم برای هم تاکتیک رو می‌کردند و ضد تاکتیک می‌زدند. برایم جالب بود که تیم مس کرمان تا این اندازه تاکتیکی کار می‌کرد و تمام راه‌های نفوذ بازیکنان بزرگ استقلال را بسته بود.

نیمه اول چطور بود؟

به نظرم نیمه اول هر دو تیم در حال ارزیابی یکدیگر بودند برای همین بازی کیفیت چندانی نداشت. البته استقلال برتری نسبی داشت و حملاتش زهردارتر بود اما خب، پرس شدید بازیکنان مس و دوندگی بالای آنها مانع از موفقیت استقلال در رسیدن به گل شد. اما نیمه دوم شرایط متفاوت بود.

چطور؟

در نیمه دوم استقلال چند تعویض کرد و توانست از برتری نفری اش نسبت به تیم مس کرمان استفاده لازم را ببرد. حضور مهدی قایدی موجب شد استقلال به آنچه می‌خواهد برسد و در نهایت هماهنگی این بازیکن با کوین یامگا درون محوطه جریمه کار دست مس کرمان داد. این دو روی گل دوم استقلال در بازی قبل که قایدی زد هم با هم همکاری داشتند و می‌توانند زوج فیل و فنجان دیاباته و قایدی را دوباره تکرار کنند. نباید یادمان برود که کوین یامگا هم ضربه فوق العاده ای زد و از موقعیت زیر 30 درصد یک گل سه امتیازی ساخت. معمولا به آن توپ‌ها می‌گویند توپ مرده ولی او از آن گل ساخت.

 

این برد تاریخی نوش جان بانوان استقلالی/ زوج قایدی و یامگا همان فیل و فنجان است/ این فوتبال نبود شطرنج بود/ یامگا از توپ مرده گل سه امتیازی ساخت

حریف استقلال را چطور ارزیابی کردید؟

این تیم فوق العاده خوب بود. من معتقدم مس کرمان برای این به لیگ برتر نیامده که سقوط کند آنها آمده‌اند که نماینده دوم استان کرمان در لیگ برتر باشند. فوتبال روان و خوبی را مقابل استقلال به ویژه مقابل تماشاگران این تیم ارائه کردند. در کل این برد فوق العاده مهم و تاریخی بود. چون هم استقلال به این برد نیاز داشت تا از کورس بالای جدول عقب نماند و هم اینکه در حضور بانوان توانست یک روز تاریخ ساز را تجربه کند.

به خاطر حضور بانوان؟

البته! این دیدار اولین روزی بود که بانوان توانستند فوتبال باشگاهی ایران را از نزدیک ببینند. البته این اتفاق را طی سال‌های پس از انقلاب به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم حضور بانوان در ادامه مسابقات لیگ بیشتر شود و ما در شهرهای دیگر هم چنین شرایطی را داشته باشیم که خانمها به استادیوم بروندو دست شان درد نکند که به استادیوم رفتند. این برد گرچه به همه استقلالی‌های ایران تعلق دارد اما به نظرم باید گفت این برد تاریخی نوش جان بانوان استقلالی که به استادیوم آزادی رفتند و استقلال را یک نفس تشویق کردند.

 
منبع: خبرورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها