کد خبر : 79554

کدام پرسپولیسی خودش خواست منفور شود؟

کدام پرسپولیسی خودش خواست منفور شود؟

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به دو بازی اخیر سرخپوشان، این تیم را یک تیم معمولی دانست و گفت مهاجمان تیم انگار در پارک قدم می‌زدند!

جمشید شاه‌محمدی در خصوص دو تساوی سرخپوشان در دو هفته متوالی فصل جدید لیگ برتر اظهار داشت: از اول هم مشخص بود که پرسپولیس مشکل مهاجم دارد. تیم فوروارد خوب ندارد و حالا باید ببینیم لوکادیا چقدر به درد می‌خورد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا واقعا تنها مشکل این تیم نداشتن فوروارد خوب است؟، عنوان کرد: نه، موضوع فقط خط حمله نیست، مشکل زیاد دارد. یک تیم باید دو تا دفاع کنار خوب داشته باشد که در حمله شرکت کنند. من دو تا دفاع کنار و مهاجمان را نپسندیدم، اگر اینها را درست کند تیم خوب می‌شود و اگر درست نشود، امسال پرسپولیس یک تیم معمولی است. سال گذشته رامین رضاییان را داشتند که از راست کمک می‌کرد، در تعجبم که اجازه می‌دهند بازیکن رو به جلو برود و بعد یک نفر را آوردند که هیچ حرکت رو به جلویی ندارد. افکار سرمربی و باشگاه را نمی‌دانم اما آنچه من و مردم در این دو بازی دیدیم، پرسپولیس مثل یک تیم معمولی بازی کرد.

بازیکن سابق پرسپولیس ادامه داد: اگر درصد مالکیت ما بیشتر از تیم حریف باشد اما فرصتی ایجاد نشود، فایده‌ای ندارد. اینکه در این درصد مالکیت بیشتر، ایجاد خطر بر دروازه حریف نکنی، به درد نمی‌خورد. زمانی این ارزش دارد که بتوانی موقعیت خطرناک ایجاد کرده و از آنها به گل برسی اما پرسپولیس نه ابزارش را داشت که از کناره‌ها سانتر کند و نه حرکت تیمی خوبی دیدیم. باز هم یکی دو هفته طول می‌کشد که شرایط تیم بهتر شود.

شاه‌محمدی در مورد اینکه در همین دو هفته آغازین پرسپولیس ۴ امتیاز از دست داده است، گفت: تیم‌های دیگر هم همین گونه بودند. ۵ هفته اول لیگ به همین منوال است و خیلی نمی‌شود روی نتایج آینده را پیش‌بینی کرد. مشکلاتی که در پرسپولیس دیدیم باید رفع شود. کناره‌های‌مان اصلا خوب نیست، از بازیکنانی که این همه پول گرفتند توقع بیشتری وجود دارد. اگر قرار بود یکی مجانی بازی کند، اگر معمولی هم کار می‌کرد شاید قابل قبول بود اما بازیکنی که ۲۰ میلیارد گرفته توقع زیادی را ایجاد می‌کند، یعنی باید کار ویژه در زمین انجام دهد اما ما هیچ خلاقیتی از هیچ بازیکنی در این دو هفته ندیدیم. بازیکن ۲۰ میلیارد پول گرفته اما یک پاس نمی‌تواند بدهد. اگر پرسپولیس همین روند را ادامه دهد سروصدای مردم بلند می‌شود. البته بیرانوند خوب بود، هافبک وسط‌ها هم خوب بودند، پرسپولیس معمولا دفاعش خوب است ولی هافبک کناری‌ها خیلی ضعیف بودند، فورواردها هم که انگار در پارک قدم می‌زدند.

وی در مورد یحیی گل‌محمدی و کادرش گفت: زیاد با یحیی برخوردی نداشتم، او نسل بعدی ما در پرسپولیس بود، از دید من پسر خوبی است، اما جدای از مربی خارجی، آدم‌های اطرافش را نپسندیدم. با کریم باقری رفیقم، اما حجب و حیای او باعث می‌شود که چیزی نگوید. نکونام را دیدید چقدر داد و بیداد کرد. یک نفر باید کنار یحیی باشد که خوب بتواند حرف‌های این مربی را منتقل کند. این کادر را نپسندیدم.

شاه‌محمدی درخصوص فحاشی علیه مهدی هاشمی‌نسب عضو کادرفنی تیم فولاد در بازی اخیر تصریح کرد: هاشمی‌نسب از فوتبالیست‌های خوب بوده و باید احترامش حفظ شود، اما او هم باید به مردم احترام می‌گذاشت. اگر حرکت زشتی در ورزشگاه انجام می‌دهد، انتظار نداشته باشد برای کف بزنند. خودش هم مقصر است. کارهای بدی انجام داده و مردم هم صبوری نکردند. همین مردم ما را بزرگ کردند، علی دایی، علی کریمی، محمد پنجعلی، فرشاد پیوس و ... با تشویق همین مردم آدم شدیم، پولدار شدیم، برای همین اگر هم تماشاگر فحش داد باید سرت را پایین بندازی. یک روزی همین‌ها خیلی هاشمی‌نسب را دوست داشتند، او به استقلال رفت و منفور شد. وقتی این کار را انجام می‌دهی باید تحملت هم بالا برود. اگر برای پول رفتی که باید تحمل کنی. ما این کار را نکردیم، زمانی که پرسپولیس من را نخواست، به استقلال نرفتم، رفتم سایپا که دو رده از اینها پایین‌تر بود، فقط خواستم که زندگی‌ام بچرخد.

این مربی فوتبال افزود: مردم و رسانه‌ها همه ما را بزرگ کردند، چهار روز از من تعریف می‌کنند و حالا یک روز بد می‌نویسند، باید جنبه‌اش را داشته باشم. دیدم عکس یک شهید یک گوشه روزنامه کار شده و عکس فوتبالیست دو وجب روزنامه را گرفته است. وقتی این شرایط هست، زمانی هم که رسانه و یا مردم از دستت دلگیرند باید تحمل کنی. ضمن اینکه احترام هر کسی دست خودش هست. نباید رفتاری کند که بی‌احترامی به همراه داشته باشد.

 
منبع: تسنیم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها