کد خبر : 79330

جواب مثبت پرسپولیسی 2 آتیشه به استقلال

جواب مثبت پرسپولیسی 2 آتیشه به استقلال

وحید قلیچ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن بیان انتقاداتی علیه سرمربی سرخپوشان، تمایل خود را نسبت به حضور در تیم رقیب اعلام کرد.

شاگردان یحیی گل محمدی در گام اول از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، مقابل ذوب‌آهن متوقف شدند. نایب‌ قهرمان فصل پیش، علی‌رغم بازی مالکانه خود در خانه حریف، موفق به گلزنی نشد و تن به‌ تساوی داد. ذوب‌آهن در این دیدار از دقیقه ۵۳ با اخراج نادر محمدی ۱۰ نفره شد. یکی از نکات قابل‌ ذکر در خصوص این مصاف، حضور بازیکنان جدید پرسپولیس در ترکیب اصلی بود.

ترکیب سرخ‌پوشان نسبت به لیگ گذشته دستخوش تغییراتی شده بود. اما باوجود بهره‌گیری از نفرات باتجربه و ملی‌پوش نظیر علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی و سعید صادقی، امتیازها در اصفهان تقسیم شد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر بازی گذشته پرسپولیس، گفت‌وگویی با وحید قلیچ پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

عیار پرسپولیس با انجام یک بازی مشخص نمی‌شود

وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی با ذوب‌آهن گفت: پرسپولیس در این فصل مهره‌های ملی‌پوش و گران‌قیمت در اختیار دارد. چنین تیمی نباید مقابل ذوب‌آهن به مشکل بخورد. البته بازی اول شرایط خاص خود را دارد. من هم تا حدودی موافق هستم که قضاوت تیم با انجام یک بازی، صحیح نیست. تیم‌ها در هفته اول شناخت کافی از تفکرات هم ندارند. مسابقه اول نمی‌تواند مشخص‌کننده عیار تیم‌ها باشد.

او در مورد شرایط بازی پس از اخراج مدافع ذوب آهن بیان کرد: ذوب‌آهن در نیم ساعت پایانی ۱۰ نفره شده بود. پرسپولیس باید از این فرصت، نهایت استفاده را می‌کرد. به نظر من پرسپولیس در ۲۰ دقیقه پایانی، به‌جای انجام بازی تهاجمی، ترسو بازی کرد. انگار که ترس از گل خوردن داشتند. اگر پرسپولیس طالب کسب ۳ امتیاز بود، تعویض‌های هجومی‌تری را در نیم ساعت پایانی انجام می‌داد.

پیشکسوت قرمزها در ادامه تصریح کرد: باید به مهدی تارتار نمره بهتری داد. با وجود یک بازیکن کمتر، امتیازی با ارزش از پرسپولیس هزار میلیاردی گرفت. پرسپولیس در مجموع افتضاح بود.

پرسپولیس-ذوب-آهن

پرسپولیس کهکشانی شده است؟

قلیچ در خصوص ادعای گل محمدی در مورد کهکشانی نبودن پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس با این خریدها واقعاً کهکشانی است. این تیم از درون دروازه تا نوک حمله بازیکنان شاخص و گران‌ قیمت دارد. همگی ملی‌پوش و صاحب نام هستند. پرسپولیس فعلی را هرکسی می‌تواند قهرمان کند. همه عناصر لازم برای کسب جام وجود دارد. من منتقد گل محمدی هستم اما پرسپولیس برای من در اولویت است.

او خاطرنشان کرد: من تا ابد عاشق پرسپولیس می‌مانم. مثل برخی پیشکسوتان، آرزوی ذلت و شکست پرسپولیس را ندارم. همه بازیکنان مدنظر سرمربی خریداری شدند. او دیگر بهانه‌ای ندارد. خرید جدید رزومه خوبی دارد اما عیار او الآن مشخص نمی‌شود. در زمین باید دید که او چه کیفیتی دارد.

دلال‌ها قیمت برخی بازیکنان را بالا بردند

سنگربان پیشین پرسپولیس در خصوص عملکرد خریدهای تازه پرسپولیس گفت: برخی بازیکنان جدید عملکردی خوبی مقابل ذوب‌آهن نداشتند. به اعتقاد من برخی بازیکنان ارزش جذب شدن با این قیمت‌ها را نداشتند. دلال‌ها قیمت آن‌ها را بالا بردند. این بازیکن‌ها در دهه ۶۰، رنگ پرسپولیس را هم نمی‌دیدند. در بازی با ذوب‌آهن سعید صادقی چه‌ کار مثبتی انجام داد؟ در بازی‌های بعدی عیار این بازیکنان میلیاردی بیشتر مشخص می‌شود.

قلیچ در ارتباط با انتظار واقعی هواداران از پرسپولیس در فصل جدید بیان کرد: توقع هواداران از چنین تیم پرمهره‌ای، باید فقط قهرمانی باشد. حتی دوم شدن هم با این‌ همه هزینه، نتیجه بدی است. کادر فنی و بازیکنان هیچ راهی جز قهرمانی ندارند. هیچ بهانه‌ای نیز قابل‌ قبول نیست.

علی-بیرانوند

رقابت بین ۲ ستاره بر سر یک جایگاه

او در مورد عملکرد بیرانوند گفت: روی دروازه پرسپولیس حمله خاصی صورت نگرفت. دروازه بیرانوند به شکل جدی تهدید نشد. البته گلر تیم در آینده نیز خیلی به‌ زحمت نمی‌افتد؛ چون با خط دفاعی خوب پرسپولیس، به آن شکل موقعیت روی دروازه ایجاد نمی‌شود. بیرانوند باید همان تک موقعیت‌ها را بگیرد. فصل پیش که حامد لک، همین کار را نیز انجام نداد. مربی برزیلی خیلی خوش‌ شانس است که بیرانوند به پرسپولیس آمد.

ستاره سابق پرسپولیس در مورد شانس بالای بیرانوند در جام جهانی اظهار کرد: پیرامون قابلیت‌های بیرانوند درگذشته صحبت کردم. دروازه‌بان استقلال نیز در فصل گذشته عالی بود. حسینی مقابل سپاهان باوجود دریافت دو گل، چند مهار توپ عالی داشت. او دروازه‌بان قابلی است. امسال رقابت نزدیکی وجود دارد. برای فهمیدن این موضوع، باید کمی صبور باشیم.

یحیی-گل-محمدی

گل محمدی به درد پرسپولیس نمی‌خورد

وحید قلیچ در مورد وضعیت پرسپولیس در ادامه فصل گفت: من یک پرسپولیسی تمام‌عیار هستم. هیچ‌کس نمی‌تواند نام من را از تاریخ پرسپولیس حذف کند. بنده ۱۲ سال برای پرسپولیس بازی کردم. پشت تمام انتقادات من، دلیل و منطق نهفته است.

او در ادامه یادآور شد: چرا حق امثال من را پایمال می‌کنند؟ چرا نان سفره من را به یک خارجی می‌دهند؟ آقای گل محمدی و دوستان او به درد پرسپولیس نمی‌خورند. این اشخاص به خاطر منفعت‌طلبی و پر کردن جیب خود در پرسپولیس هستند. کادر فنی باید این تیم کهکشانی را قهرمان کند.

گلر سابق سرخپوشان  در پایان در رابطه با احتمال مربیگری در استقلال خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، حتماً پیشنهاد استقلال را قبول می‌کنم. درگذشته هم افراد استقلالی به پرسپولیس اضافه شدند. چرا کسی به آن انتقال‌ها ایرادی نگرفت؟ بهزاد غلامپور به‌عنوان یک استقلالی مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس بود. در نقطه مقابل، این اتفاق برای سعید عزیزیان افتاد. شرایط باید مساوی باشد. اگر کسی توان انتقال تجربیات خود را دارد، نباید دریغ کند. حتی به تیم رقیب هم می‌توان کمک کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها