کد خبر : 79059

خبر فوری و مهم برای یارانه بگیران | زمان واریز یارانه مرداد 1401 تغییر کرد

خبر فوری و مهم برای یارانه بگیران | زمان واریز یارانه مرداد 1401 تغییر کرد

احتمالا یارانه مرداد ماه ۱۴۰۱ از روز پنجشنبه ۲۰ مرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

در مورد زمان یارانه مرداد ۱۴۰۱ هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی مشخص نکرده است، اما همچون تیر ماه باید انتظار داشته باشیم که آغاز واریز یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه باشد. پایان واریزها نیز هنوز به شکل کامل مشخص نشده، اما احتمالا بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز مدعی اند که در مرحله ۱۳۸، زمان واریز یارانه‌ها طولانی نخواهد شد و در یک روز خاص سرپرستان خانوار یارانه این مرحله را دریافت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد بدون حامی نیستند، گفت: تمام تلاش کمیته امداد استفاده از ظرفیت ایام ماه محرم و صفر به منظور جذب حامیان ایتام و محسنین است.

یارانه نقدی جدید ۷۳۰ هزار تومانی بحساب خانوارها 

چندی پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

حبیب‌الله آسوده درخصوص تعداد ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد بدون حامی نیستند، آنچه که اکنون مدنظر ماست افزایش سرانه ایتام و محسنین و همچنین فرزندان جدیدی که وارد چرخه حمایت می‌شوند، است.

وی افزود: اکنون حدود ۴۰۹ هزار فرزند یتیم و محسن تحت پوشش هستند که از این تعداد ۱۴۳ هزار نفر از آنها فرزند یتیم و ۲۷۳ هزار نفر، از فرزندان محسنین هستند؛ در این میان حدود یک میلیون و ۱۹۰ هزار حامی از این فرزندان حمایت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به متوسط سرانه کمک پرداختی به ایتام و محسنین بیان کرد: متوسط سرانه ایتام ماهانه حدود ۷۳۰ هزار تومان است که البته این رقم در هر استان متغیر است، به طوریکه سرانه پرداختی به ایتام برای برخی از مناطق محروم حدود ۲۵۰ هزار تومان است.

وی یادآور شد: همچنین متوسط سرانه کمک پرداختی به محسنین حدود ۴۰۰ هزار تومان است، لذا باتوجه به شرایط سخت اقتصادی و هزینه‌های بالا در زمینه مسکن، تحصیل و موضوعات معیشتی و درمانی این سرانه‌ها کم است و از این جهت تقاضای کمیته امداد از خیران برای افزایش سرانه ایتام و محسنین است.

آسوده با اشاره به اینکه ماهانه تعداد جدیدی از فرزندان وارد چرخه حمایت و تعدادی از چرخه حمایت خارج می‌شوند، تاکید کرد: حمایت حامیان از ایتام (فرزندان پسر) تا سن ۱۸ سالگی است. سیاست کمیته امداد، حمایت و توانمندسازی ایتام فرزندان پسر در حال تحصیل تا سن ۲۲ سالگی و فرزندان دختر تا سن ۲۵ سالگی است تا شرایطی فراهم شود که این فرزندان بعد از اخذ دیپلم نیز بتوانند تحصیلات خود را تکمیل کنند.

سهام یک و نیم میلیونی به کدام متولدین می رسد؟

سخنگوی دولت از اختصاص سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ در راستای سیاست حمایت دولت از خانواده‌ها برای فرزندآوری خبر داد.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه هیئت دولت به منظور حمایت مؤثر از مسئله حل مشکلات زائران محترم اماکن مقدس کشور، کارگروه ملی زیارت با ارتقای جایگاهش به شورای ملی زیارت تبدیل شد و هیئت دولت مصوب کرد که این شورا به ریاست شخص رئیس‌جمهوری و عضویت برخی از اعضای مرتبط دولت از جمله وزرای ارشاد، میراث، کشور، کار و عضویت تولیت آستان‌های مقدس رضوی، حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و عبدالعظیم حسنی‌(ع)، استانداران استان‌هایی که میزبان اصلی زائران هستند تشکیل شود. وی افزود: دبیر شورا هم استان خراسان رضوی انتخاب شد تا دبیرخانه در این استان که اصلی‌ترین استان زیارتی است، باشد. سخنگوی دولت گفت: هیئت دولت مصوب کرد که با تخصیص منابعی به صندوق بیمه حوادث طبیعی عملاً این صندوق را از امسال احیا کند تا امکان پرداخت خسارات و غرامت ناشی از حوادث طبیعی با محوریت صنعت بیمه فراهم شود. برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال، معادل ۲ و نیم هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد به این صندوق که بتواند جبران خسارات را به‌صورت بیمه شده در سال جاری حمایت کند. بهادری‌جهرمی افزود: صدور مجوز امضای موقت منشور مجمع همکاری سازمان‌های مالیاتی کشورهای عضو اکو که به منظور یکپارچگی کشورهای عضو اکو است، داده شد تا وزیر اقتصاد بتواند مراحل عضویت در مجمع و امضای منشور را طی کند.

وی اعلام کرد: همچنین به منظور حمایت از تأمین امنیت غذایی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و کمک به سرمایه‌گذاری و تقویت حوزه کشاورزی و حمایت از بخش خصوصی و فعالیت تعاونی‌ها در این حوزه، مشوق‌هایی تصویب شد که در قالب یارانه و سود و کارمزد تسهیلات بانکی به این حوزه‌ها تخصیص یابد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از اقدامات دیگر روز چهارشنبه هیئت دولت، تصویب آئین‌نامه اجرایی ایجاد نظام یکپارچه مدیریتی در بخش عمومی بود که تصویب شد، افزود: این امر گام بزرگی در راستای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه‌‌سازی داده‌های مالی در حوزه‌های عمومی می‌تواند باشد.

بهادری‌جهرمی اعلام کرد: یک حمایتی که دولت از خانواده‌ها برای فرزندآوری دارد، تصویب آئین‌نامه‌ای بود که مقرر می‌کند سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، سهام از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نوزادان متولد این دو سال واگذار شود. دولت مقرر کرد که متناسب با تورم سالانه در سال‌های آتی این واگذاری سهام استمرار یابد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها