کد خبر : 78920

پیش بینی طلایی درباره قیمت طلا

پیش بینی طلایی درباره قیمت طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، وضعیت قیمتی یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی را همچنان کاهشی توصیف کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: این در حالیست که افزایش قیمت اونس جهانی به چند دلیل تاثیری بر قیمت سکه و طلا در بازارهای داخل نداشت. در بازار داخل چند عامل در قیمت‌ سکه و طلا در بازار  تاثیرگذار بود. عواملی همچون کاهش قیمت اونس جهانی طلا تا روز چهارشنبه، کاهش نرخ ارز، نزدیک شدن به ماه محرم و کاهش تقاضا و دادوستدها و همچنین کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری در این حوزه، سبب شد در هفته اخیر قیمت‌ها نه‌تنها افزایشی نشود بلکه بصورت جزئی با کاهش نیز همراه شده و سیر نزولی خود را ادامه دهند.

وی اعلام کرد: تا آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰ هزار تومان افزایش (به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی) نسبت به ابتدای هفته ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شدند. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت به ترتیب به هشت میلیون و ۲۲۰ هزار و پنج میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیدند.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: قیمت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته درآخرین معاملات روز گذشته سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت. قیمت هر مثقال طلای آب شده باتوجه به کاهش نرخ ارز در حالیکه اونس جهانی طلا افزایش قیمت داشت تغییری نکرد و هفته را با پنج میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به پایان رساند. هر گرم طلا ی ۱۸ عیار نیز بدون تغییر در آخرین معاملات یک میلیون و ۳۶۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند.

حباب سکه در حال تخلیه شدن

کشتی‌آرای خاطر نشان کرد: همانطور که اشاره شد، باتوجه به اینکه از فردا وارد ماه محرم خواهیم شد، کاهش تقاضا در بازار و همچنین با توجه به کاهش انگیزه برای سرمایه‌گذاری بر روی طلا به دلیل ثبات و کاهشی بودن قیمت آن، حباب سکه در حال تخلیه شدن است. همچنین با توجه به اینکه مذاکرات دوباره در جریان قرار گرفته است، ثبات در بازار ارز شکل گرفته که اتفاقی مثبت است و این ثبات قیمت، به کم نوسان بودن قیمت سکه و طلا در بازار کمک کرده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: بنابراین کاهش نرخ ارز، کاهش قیمت‌های جهانی، کاهش تقاضا و کاهش میل به سرمایه‌گذاری سبب شده قیمت سکه و طلا در داخل نیز علاوه‌براینکه کاهشی باشند، حباب خود را نیز تخلیه کنند. در هفته‌های گذشته دیدیم که طلا برخلاف سال‌های گذشته که هیچگاه حباب نداشت، طی یک ماهه اخیر دارای حباب شده بود اما در حال حاضر حباب سکه در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که حدودا ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش داشته است؛ ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود کاهش‌ها هم در بازار ارز و هم در بازار سکه و طلا و همچنین حباب سکه در هفته‌ آتی ادامه‌دار باشد./ایسنا

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها