کد خبر : 78780

کنایه های تلخ اسکوچیچ | فقط مشکل صبحانه بود؟

کنایه های تلخ اسکوچیچ | فقط مشکل صبحانه بود؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن تشریح برنامه های این تیم برای حضور در رقابتهای جام جهانی در مورد دیدارهای تدارکاتی گفت: هیج تیمی را برای مذاکره به فدراسیون پیشنهاد نکردم!

به گزارش مهر، دراگان اسکوچیچ در تازه‌ترین اظهار نظرش که صبح امروز جمعه رقم خورد در مورد شرایطی که تیم ملی در مسابقات بحرین داشت گفت: باید اعتراف کنم که واقعاً شرایط سختی بود چون اجازه نداشتیم یک امتیاز از دست بدهیم. اینکه تمرکزمان را حفظ کنیم کار سختی بود و باید با شرایط ویژه ای دست و پنجه نرم می‌کردیم.

وی در مورد برگزاری اردوی پیش روی تیم ملی و برگزاری دیدار تدارکاتی با اروگوئه گفت: باید بدانید که من سه ماه پیش برنامه‌ای را به فدراسیون داده بودم و خواسته بودم که بهترین تیم‌ها را برای بازی تدارکاتی در نظر بگیرند. تیم‌هایی که شرایط حریفان ما در جام جهانی را داشته باشند. من هم نمی‌خواهم الان به شایعات دامن بزنم. به من گفته‌اند که بازی با اروگوئه قطعی شده است.

وی ادامه داد: آن چیزی که برای ما مهم است اینکه بتوانیم بازیکنانمان را در بهترین شرایط داشته باشیم و بتوانیم با آمادگی کامل به قطر برویم. من تیمی را پیشنهاد نداده‌ام. در جایگاه سرمربی من نباید تیمی را پیشنهاد بدهم. به همین خاطر این انتخاب را به دست فدراسیون سپردم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا شما صبحانه را برای بازیکنان اجباری کرده بودید گفت: اگر فقط مشکل صبحانه بوده نشان می‌دهد بقیه موارد درست انجام شده است. ما توانستیم سریع‌تری صعود را به جام جهانی رقم بزنیم حالا چرا فقط به صبحانه می‌پردازند!

اسکوچیچ ادامه داد: قطعاً بازیکنان در مورد مسائلی مثل صبحانه تصمیم گیر نیستند و فقط باید به بازی کردن فکر کنند. درخواستی که از بازیکنان هست این است که بهترین عملکردشان را در تمرین و بازی نشان دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد حریفان جام جهانی هم گفت: حریف اول ما انگلیس است که همه چیزش مشخص است. باید با ایمان و انگیزه بالا قدم در میدان بگذاریم تا این فاصله‌ها را پر کنیم. ولز هم شباهات زیادی دارد به انگلیس از نظر بازیکن و سبک بازی. این دو تیم خیلی خوب هستند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم که ذهنیت در مورد آمریکا این است که آنها تیم سابق هستند اما این تیم هم تغییرات زیادی داشته است. ما باید برای سه بازی مهم و سخت آماده شویم.

اسکوچیچ در مورد نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی گفت: صحبت‌هایی در مورد اردوی قبلی مطرح می‌شود که یک استثنا بود. به خاطر برخی مشکلات مجبور بودم تعداد زیادی را دعوت کنم اما در اردوی بعدی تعداد استاندارد خواهد بود. اول اردو تعدادی از بازیکنان داخلی را دعوت خواهیم کرد برای پیش اردو. از این نظر شاید تعداد بازیکنان بیشتر از حالت استاندارد خواهد بود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت خواهید کرد گفت: باید بازیکنان تیم‌های مختلف را ببینم. سفری به ترکیه خواهم داشت تا تیم‌هایی که آنجا بازی دارند را تماشا کنم. همیشه سعی کرده‌ام بهترین بازیکنان که آماده هستند را به اردو دعوت کنم.

اسکوچیچ که با برنامه ورزشگاه شبکه پنج تلویزیون صحبت می‌کرد ادامه داد: باید بازیکنانی را به اردو دعوت کنم که خواسته‌های من را درک کنند. باید همه مسائل را بررسی کنم و بعد اجازه بدهم پیراهن تیم ملی را برهم بزند. فکر نمی‌کنم حضور این تعداد بازیکنان به هماهنگی تیم لطمه بزند. من از بازیکنان شناخت زیادی دارم. هر بازیکنی که دعوت شده دلیلی داشته. این جزو وظایف من است که بازیکنان را دعوت کنم.

وی در مورد اینکه چرا نسبت به گذشته خوشحال نیست گفت: یکی از دلایلش شایعاتی است که می شنوم. من تمام عمرم را در فوتبال گذرانده‌ام. سعی می‌کنم روحیه مثبتم را همیشه حفظ کنم.

اسکوچیچ ادامه داد: برگردیم به صعودی که ما انجام دادیم. ببینید که چقدر گروه‌ها می‌خواستند ما را زمین بزنند. اما من اژدهای درونی هم دارم که داخل تیم آن را دیده‌اند. از زمانی که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفته‌ام دیدید که چه بی ثباتی در فدراسیون فوتبال به وجود آمده است. این نابسامانی را کنار آشفتگی فدراسیون بگذارید ببیند که من چه انرژی گذاشته‌ام که تیم را کنترل کرده‌ام.

وی در مورد نشست با کمیته فنی و اینکه نگران آینده نیست گفت: من جلسه‌ای با کمیته فنی نداشته‌ام. این موضوعی است که قابل قبول نیست. اگر مشکل فنی دیده شده باید از من بخواهند تا بروم و جواب بدهم. اینکه بخواهند یکطرفه قضاوت کنند درست نیست.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: من مسئولیت تیم را برعهده می‌گیرم و تمام فشارها را به جان خریده‌ام. من تمام عمرم را در فشار فوتبالی سپری کرده‌ام و تاکید می‌کنم که تمام مسئولیت تیم را برعهده می‌گیرم. همانطور که نتایج دیدارهای قبلی را به اسم من نوشتید نتیجه بازی‌های بعدی را هم به نام من بزنید.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد سبک بازی تیم ملی در جام جهانی گفت: مطمئن باشید که کار بچگانه‌ای از من سر نمی‌زند. در هر بازی به زمین می‌رویم تا نتیجه بگیریم. قرار نیست برویم فوتبال صددرصد تهاجمی نشان دهیم و به دفاع کاری نداشته باشیم. می‌خواهیم تعادل را در زمین ایجاد کنیم. می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشید. باید جلوی هر کدام از این تیم‌ها حمله کنیم و موقعیت بسازیم و به دفاع صرف نپردازیم.

دراگان اسکوچیچ در مورد حمایت‌هایی که ستاره‌های فوتبال ایران از وی داشته‌اند گفت: من هم انسان هستم و وقتی مورد حمایت قرار بگیری حس خوبی خواهی داشت. من تلاش می‌کنم که خودم را بهتر کنم و می‌خواهم این فشار را تحمل کنم تا بتوانم بهترین اتفاق را برای تیم ملی ایران رقم بزنم. می‌بینیم کسانی را که بدون شناخت از من و بدون هیچ مدرکی در مورد من حرف می‌زنند که اصلاً قابل پذیرش نیست. اگر حمایت‌ها بیشتر باشد می‌توانم بهتر باشم.

اسکوچیچ در مورد انتخاب کاپیتان تیم ملی گفت: می‌بینید که ما باید حرف از شایعات بزنیم. سنت این بوده که بازیکن باسابقه‌تر کاپیتان باشد. هر کدام از بازیکنان تیم ملی که پیراهن تیم ملی را می‌پوشند باید یک کاپیتان باشند چون نماینده یک ملت هستند. قطعاً بازیکنان به خصوص کم تجربه تر باید این ذهنیت را داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است در جام جهانی هر بازیکنی کاپیتان باشد گفت: بازیکن باتجربه‌تر کاپیتان است تا راه را به جوانترها نشان دهد. من هم قصد ندارم بازیکن جوانی را کاپیتان تیم ملی کنم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که چه چیزی در ماههای اخیر بیشتر باعث آزارتان شد و اذیت تان کرد گفت: دروغ‌ها و شایعاتی که مطرح شد مرا اذیت کرد. گروه‌های ذینفعی بودند که این شایعات را می‌سازند دردسر درست کردند. جایگاه سرمربی تیم همیشه تحت فشار بوده است. امیدوارم این گروه‌ها که به منافع شخصی فکر می‌کنند این کارهایشان را تمام کنند و به منافع ملی فکر کنند.

اسکوچیچ در پایان گفت: ترسی به خاطر از دست دادن جایگاهم نداشتم. همیشه تلاش کرده‌ام که بهترین عملکرد را داشته باشم. الان هم به دنبال این نیستم که در جام جهانی طوری عمل کنم که در جام ملت‌ها هم سرمربی ایران باشم. به این فکر می‌کنم که تیم ملی را با بهترین شرایط به جام جهانی ببریم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها