کد خبر : 78773

کار عجیبی که فردوسی پور با طارمی کرد

کار عجیبی که فردوسی پور با طارمی کرد

«من مصاحبه طارمی را کامل ندیدم اما به اعتقاد من مصاحبه‌کننده یعنی عادل فردوسی‌پور مقصر است که با پرسیدن سوالات تنش‌برانگیز باعث می‌شود تا بازیکن رودرروی سرمربی‌اش قرار بگیرد و پایش را فراتر بگذارد. طارمی پسر باحیا و مودبی است و اصولا با کسی دنبال تنش و دعوا نیست ولی به نظرم فردوسی‌پور، طارمی را تحریک کرد تا برخی پاسخ‌ها را از زبان طارمی بیرون بکشد.»

به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: «کمتر از چهار ماه تا شروع جام جهانی مانده اما هر روز صحبت از اخراج یا ابقای سرمربی تیم ملی مطرح می‌شود. این یک بام و دو هوای فدراسیون فوتبال و البته فشار نهادهای غیر فوتبالی مبنی بر برکناری اسکوچیچ بهانه‌ای شد تا با داریوش مصطفوی، رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت‌وگویی داشته باشیم. مصطفوی عقیده دارد «عدم ثبات» مدیران فوتبالی ما برمی‌گردد به نگاه سیاسی که بیش از ۲۵ سال پیش و در دوران ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی شکل گرفت تا افراد سیاسی وارد فوتبال شوند و این ویرانه و مصیبت، حاصل تفکرات اشتباه همان دوران است.

گزیده پاسخ‌های مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه شرق را در ادامه می‌خوانید:

- هشت آذر ۱۹۹۸ تیم ملی ایران، استرالیایی را شکست داد که بیش از ۱۴ بازیکن لژیونر داشت اما با مدیریتی صحیح و تلاش بازیکن‌ها و کادر فنی به جام جهانی فرانسه صعود کردیم اما در تهران سیاستگذاران بخصوص اعضای حزب مشارکت با حمایت آقای خاتمی شروع کردند تا فوتبال را در اختیار بگیرند.

- در زمان آقای هاشمی‌طبا یک اساسنامه آبکی(!) تهیه شد و برای فوتبال اساسنامه‌ای نوشتند که آقای صفایی فراهانی وارد فوتبال شوند. ضمن اینکه اصولگراها هم فعالیت می‌کردند اما در این زمینه اصلاح‌طلب‌ها مقصر بودند تا فوتبال را سیاسی و مجوز ورود سیاسی‌ها را به فوتبال صادر کردند.

- صد درصد ریشه اصلی سوءمدیریت فعلی در فوتبال، تصمیمات اشتباه در دوره اصلاحات است.

- با شروع فعالیت و ریاست آقای محمد خاتمی در جلسه هیات دولت و آقای ابطحی (رییس دفتر رییس‌جمهوری) من را کنار زدند و با یک حرکت سیاسی، دوستان خودشان را آوردند. این نکته را اضافه کنم که اصلا منظورم این نیست که نباید صفایی فراهانی در سایر وزراتخانه‌ها وزیر شود یا کار کند ولی حداقل در حوزه‌ای که تخصص ایشان نیست نباید ورود می‌کردند.

- مدیریت امروز کشتی ایران را ببینید که علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی است. دبیر قهرمانی المپیک دارد و تحصیل‌کرده است و هیچ حرف زوری را علیه کشتی قبول نمی‌کند. همین هفته پیش دیدید که او چطور بدون ترس از حق این رشته ورزشی دفاع کرد چون دغدغه و اشراف کامل به شرایط دارد.

- اتفاقی که برای عزیزی خادم رخ داد ناجوانمردانه بود. قصد حمایت از عزیزی خادم را ندارم ولی نباید ناحق گفت. عزیزی خادم اگر تخلفی کرده بود باید در دادگاهی صالحه و نه فرمایشی محاکمه می‌شد که همه فوتبالی‌ها بفهمند به چه دلیل برکنار شده. اینطور نمی‌شود که به صورت شفاهی یک‌سری اتهام به افراد بزنیم، اجازه دفاع هم به او ندهیم و برکنارش کنیم.

- شرایط این روزهای فوتبال و فدراسیون را ببینید که چطور پیش می‌رود. دوستان حتی توانایی یک اظهار نظر یا برخورد شفاف نسبت به مسائل را ندارند. اعضای هیات‌رئیسه از حد نصاب افتاده و حتی نمی‌توانند به لحاظ قانونی، موضوعی را مصوب کنند!

- برکناری عزیزی خادم به نوعی تسویه‌حساب گروه‌های سیاسی با هم بود که از دید خودشان با موفقیت انجام شد.

- اتفاقات مشهد را خاطرتان هست؟ واقعا شرم‌آور بود و همه می‌دانند که چه افرادی پشت این قضیه بودند اما چون لابی قدرتمندی دارند یک نفر را به عنوان مقصر معرفی نکردند و حتی یک نفر برکنار نشد. شما تصور کنید اگر کوتاهی از سوی من که به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستم سر می‌زد در عرض کمتر دو ساعت برکنار می‌شدم.

- آقای احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، یکی از افرادی بود که رایزنی کرد تا بازی ایران و لبنان در مشهد برگزار شود و بابت این مساله رایزنی کرد اما می‌بینیم که هیچ اتفاقی رخ نداد و ایشان همچنان سر جایش است.

- ساختار مدیریت فوتبال ما باید اصلاح شود. اساسنامه جدید هم این اجازه را به افراد سیاسی می‌دهد تا در فوتبال حضور داشته باشند چون این بازنویسی همان اساسنامه قبلی است که دوستان آقای خاتمی نوشتند تا مجوز ورود صفایی فراهانی را به فوتبال بگیرند. شما ببینید با همین اساسنامه بود که در ایام کمیته انتقالی باز هم معاملات سیاسی باعث شد تا شخصی مثل علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال شود. به همین خاطر است که می‌گویم از اساس باید قوانینی وضع شود تا جلوی ورود سیاسی‌ها در ورزش گرفته شود. جای سیاسی‌ها در حوزه سیاست است نه فوتبال و ورزش.

- بعد از ویلموتس، هیچ مربی‌ای جرات نداشت هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد چون حتی اگر یک تساوی هم می‌گرفتیم باعث حذف تیم ملی ایران در همان مرحله انتخابی اول می‌شد. اما اسکوچیچ آمد و با پیروزی در تمامی دیدارها، ایران را به‌راحتی راهی جام جهانی کرد. حالا که ما به هدف خود که صعود به جام جهانی است رسیدیم جوانمردانه نیست اسکوچیچ را برکنار کنیم. برای او هم بازی دو سر برد بود اما کارش را به‌درستی انجام داد ضمن اینکه الان دیگر زمان تغییر سرمربی نیست و نباید با سیاسی‌کاری، باز هم نیمکت تیم ملی را دچار تغییر کنیم.

- من مصاحبه طارمی را کامل ندیدم اما به اعتقاد من مصاحبه‌کننده یعنی عادل فردوسی‌پور مقصر است که با پرسیدن سوالات تنش‌برانگیز باعث می‌شود تا بازیکن رودرروی سرمربی‌اش قرار بگیرد و پایش را فراتر بگذارد. طارمی پسر باحیا و مودبی است و اصولا با کسی دنبال تنش و دعوا نیست ولی به نظرم فردوسی‌پور، طارمی را تحریک کرد تا برخی پاسخ‌ها را از زبان طارمی بیرون بکشد.

- الان مدت کمی تا شروع جام جهانی مانده و هشتم شهریورماه هم که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است. از جامعه فوتبال می‌خواهم هر کسی رییس فدراسیون فوتبال شد اتحاد و همدلی ایجاد کنیم و دیگر دنبال زدن افراد نباشیم. همه‌ این افرادی که الان کاندیدای ریاست هستند برای فوتبال زحمت کشیدند و امیدوارم این ورزش دست کسانی بیافتد تا در بُعد مالی، فوتبالی و فیزیک فوتبالی به درجه‌ قابل قبولی برسیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها