کد خبر : 78599

بیت کوین به خاک سیاه نشست!

بیت کوین به خاک سیاه نشست!

قیمت بیت‌کوین (BTC) قبل از انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده در یک الگوی ثابت ماندگار شد که در نهایت می‌تواند نوسانات نزولی بیشتری را ایجاد کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از کوین،  طبق گزارش جدید شاخص قیمت مصرف‌کننده امریکا در ماه ژوئن مبنی بر اینکه تورم در ایالات‌متحده از ۹.۱ درصد فراتر رفته و این رقم بالاترین سطح از نوامبر ۱۹۸۱ است، منجر به روند نزولی بیشتر در بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال شد.

دارایی دیجیتال پرچمدار در مدت حدود ۱۰ دقیقه ۱۵ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد زیرا با انتشار اخباری با گزارش منفی شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوئن، از ۳۷۹.۹۱ میلیارد دلار به ۳۶۴.۵۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

میلیاردر هنگ‌کنگ سرمایه‌دار خطرپذیر می‌گوید که بیت‌کوین با «مقدار عظیمی از ریسک سیستماتیک» مواجه است تا کسب‌وکارهای رمزنگاری غیرمنطبق را سرکوب کند و تبلیغات هیات ثبات مالی (FSB) کریپتو را به‌عنوان «ذخیره غیرقابل اعتماد ارزش» نیازمند «قانون قوی» معرفی می‌کند.

با شمارش معکوس زمان برای انتشار آمار تورم، سرمایه‌گذاران نفس عمیقی کشیدند و بازارهای جهانی در آرامش باقی ماندند اما همان‌طور که بسیاری از تحلیلگران برجسته معاملات ارزهای دیجیتال در ابتدای هفته اشاره کرده بودند این اعلامیه به‌طور قابل‌توجهی بر قیمت دارایی‌های دیجیتال تاثیر می‌گذارد.

داده‌های مربوط به تورم که بسیار بالاتر از حد انتظار بود، فشار بیشتری را بر فدرال رزرو ایالات‌متحده برای افزایش نرخ بهره وارد خواهد کرد.

امسال، بیت‌کوین به همراه سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر متحمل کاهش ارزش قابل‌توجهی شده و ارزش آن حدود ۷۲ درصد کاهش یافته است زیرا تاکنون نتوانسته به‌عنوان یک محافظ تورم عمل کند. بیت‌کوین که همیشه در محیطی با نرخ بهره پایین وجود داشته است، توسط سیاست پولی فدرال رزرو همراه با سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر ضربه خورده است.

داده‌های قوی اشتغال که هفته گذشته منتشر شد، سیگنالی ارسال کرد که فدرال رزرو قادر به فرود نرم است و در نتیجه با وجود افزایش قابل ملاحظه نرخ‌های بهره، از رکود جلوگیری می‌کند اما در حالی منتشر شد که نرخ بهره به سرعت در حال افزایش است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۹۶.۱۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۲.۸۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۳ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴.۷۹ میلیارد دلار است که ۳۳.۹۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۵۲ میلیارد دلار است که ۸.۷۲  درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۷.۳۰ میلیارد دلار است که ۸۹.۹۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۵ صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۰ هزار و ۱۰۱.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۱۰۵.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۴.۵۸ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۳۰.۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۵ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۴ دلار 

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۳۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۳ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۴۳۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۷۴ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۳۲۲دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۲.۳۳ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۶.۴۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۴ درصد افزایش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۰۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۱ درصد افزایش

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها