کد خبر : 78471

قیمت دام و گوسفند برای عید قربان اعلام شد

قیمت دام و گوسفند برای عید قربان اعلام شد

قیمت هرکیلو دام سبک زنده برای عید قربان ۸۵ هزارتومان اعلام شد.

به گزارش ایسنا براساس اعلام سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار  سقف قیمت هر کیلو دام زنده برای عید قربان ۸۵ هزار تومان تعیین شده است که ممکن است براساس عرضه و تقاضا پایین‌تر از این قیمت نیز عرضه شود اما از عرضه بالاتر از کیلویی ۸۵ هزار تومان جلوگیری خواهد شد.

همچنین بنابر اعلام این سازمان دام زنده در ۱۷ مرکز شهرداری تهران عرضه خواهد شد.

افشین صدر دادرس _ مدیرعامل اتحادیه دامداران سبک کشور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه دام وجود ندارد و حتی با مازاد  مواجه است، گفت: مرجع تعیین قیمت دام زنده برای عید قربان در جایگاه‌های موقت عرضه دام، سازمان میادین میوه و تره بار است. دامدارانی که قصد دارند دام خود را در مراکز تعیین شده شهرداری عرضه کنند طبق قراردادهای منعقده با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری ملزم به رعایت شرایط تعیین شده در قراردادهای خود هستند.

قاسم رضاییان زاده -معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور نیز  دراین راستا اعلام کرد که تعداد ۸۵۰ اکیپ ثابت و ۹۶۶ اکیپ سیار دامپزشکی نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی را در سراسر کشور انجام می‌دهند. این اکیپ‌ها متشکل از ۱۱۶۵ دامپزشک، ۱۶۲۷ بازرس بهداشت گوشت و ۶۰۵ ناظر ذبح شرعی است.

وی اظهار داشت: این اکیپ‌های دامپزشکی، بازرسی و ناظران ذبح از ۶ صبح روز عید قربان در جایگاه‌های موقت عرضه دام شهرداری، کشتارگاه‌ها و میادین مجاز عرضه دام فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا پایان روز و با هماهنگی سازمان دامپزشکی و شهرداری‌ها در این مراکز حضور خواهند داشت.

رضاییان‌زاده در همین حال از مردم خواست به منظور حفظ بهداشت خود و جامعه از ذبح دام فاقد هویت در روز عید قربان پرهیز کنند و دام قربانی را از جایگاه‌های موقت و مجاز عرضه دام شهرداری‌ها تهیه کنند.

وی با اشاره به بروز بیماری تب کریمه کنگو در کشور تصریح کرد: این بیماری مشترک میان دام و انسان است و علایم آن در دام قابل تشخیص نیست و از این رو توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، گوشت قربانی قبل از قطعه قطعه کردن و مصرف حتما به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که تامین سلامت بهداشت فرآورده‌های خام دامی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور است، گفت: مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می‌توانند گزارش خود را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در سراسر کشور و اکیپ‌های نظارتی و بازرسی ارایه دهند و یا با سامانه کشوری ۱۵۱۲ تماس بگیرند و از این طریق در روند نظارت با این سازمان همراه و سهیم شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها