کد خبر : 78381

قیمت طلا و سکه سر به فلک کشید | هر گرم طلا چند شد؟

قیمت طلا و سکه سر به فلک کشید | هر گرم طلا چند شد؟

قیمت طلا امروز با ۲.۳ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۸۸ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از دسامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد.

افزایش ارزش دلار در بحبوحه بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی باعث سقوط سرمایه‌های مخاطره‌آمیز شده و قیمت طلا را هم تا پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته کاهش داده‌ است.

ارزش دلار به‌خاطر تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به آن به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسیده و قیمت طلا را پایین آورده‌است. بازار سهام آمریکا یک کاهش ۲ درصدی را در بحبوحه ترس از افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو جهت پایین آوردن تورم تجربه کرده‌است. این اقدام فدرال‌ رزرو باعث رکود بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا خواهد شد

قیمت طلا امروز با ۲.۳ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۸۸ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از دسامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد. شاخص دلار آمریکا هم یک درصد بالا رفته‌است.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۱۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۱ درصد کاهش، ۸۶۶ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.

در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جدید جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در مورد سیاست‌های جدید پولی و تورم هستند، ترس از رکود اقتصاد دنیا بالا گرفته است که می‌تواند طلا را باز هم پایین بیاورد.

عکس‌العمل طلا نسبت‌ به دو نیروی مخالف افزایش نرخ بهره و بالا رفتن تورم، می‌تواند محدوده قیمت آن را بین ۱۸۰۵ تا ۱۸۵۰ دلار نگه دارد. بالا رفتن قیمت طلا از ۱۸۰۰ دلار نشان‌دهنده جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران و کاهش آن نسبت‌به سطح ۱۸۵۰ دلار نشان‌دهنده عدم تمایل آن‌ها به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن است، اما کاهش امروز قیمت طلا را بیشتر می‌توان نتیجه‌ قدرت گرفتن دلار آمریکا و بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی دانست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها