کد خبر : 78303

وام فوری 120 میلیونی برای این افراد | شرایط فوق العاده برای متقاضیان وام

وام فوری 120 میلیونی برای این افراد | شرایط فوق العاده برای متقاضیان وام

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان دهه شصتی، از دستور رئیس جمهوری به منظور درنظرگرفتن تسهیلات ویژه‌ای علاوه بر وام ازدواج همگانی، برای زوجین دهه شصتی خبر داد.

انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود با اشاره به وام فوری ازدواج، نوشت:" به مناسبت هفته ازدواج، ‌مشکلات جوانان دهه شصتی را در هیئت دولت مطرح نمودم و ریاست محترم جمهور دستور دادند که وام فوری  برای زوجین دهه شصتی، علاوه بر وام ازدواج همگانی، در نظر گرفته شود. در نیمه دوم سال۱۴۰۰ این وام فوری با همکاری معاونت روستایی، تنها خاص روستائیان بود." مبلغ وام فوری ازدواج در سال ۱۴۰۱، برای هر یک از زوجین ۱۲۰ میلیون تومان و برای دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران کمتر از ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. پیش از این، به مناسبت هفته روستا و عشایر مقرر شده بود به تمام زوج‌های دهه شصتی روستایی و عشایری که از آغاز هفته روستا و عشایر سال گذشته (از ۱۵ مهر ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند؛ جمعا ۱۰۰ میلیون تومان (هر کدام ۵۰ میلیون تومان) وام فوری تعلق گیرد.

وام ازدواج

منبع: ایسنا

شرایط ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱​

انجام و به اتمام رساندن هرکاری، در درون یک مجموعه، نیازمند وجود شرایط و طی کردن یک سری مراحل می باشد. دریافت وام هم از این قاعده، مستثنی نبوده و برای دریافت آن، می بایست شرایط لازم، وجود داشته باشد. در حال حاضر، نحوه ثبت نام وام ازدواج، تنها از طریق سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، به صورت آنلاین، صورت می گیرد.

یکی از شرایط دریافت وام ازدواج، عقد رسمی و دفتری می باشد؛ البته، اقرارنامه ازدواج و یا هر مدرک مشابه دیگری که در ادیان رسمی دیگر، توسط مرکز اقلیت های رسمی جمهوری اسلامی ایران، تایید گردیده باشد نیز می تواند جایگزین سند ازدواج باشد. زوجینی که عقد نکاح آن ها، از سال هزار و سیصد و نود و هفت و بعد از آن، ثبت شده است، می توانند برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱​، به مبلغ 150 میلیون تومان ثبت نام کنند. همچنین، سایر شرایطی که متقاضیان دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱​، می بایست واجد آن باشند، به شرح زیر می باشد:

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ کلیه شهروندان ایرانی که خارج از کشور می باشند و گواهی ازدواج آن ها، توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران، در آن کشور، صادر شده است، نیز قادر به ثبت نام وام ازدواج می باشند و گواهی ازدواج آن ها، که مهر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مذکور در آن باشد، به عنوان سند ازدواج آن زوج، تلقی می شود.

دارا بودن کارت ملی جمهوری اسلامی ایران ( اعم از دائم و یا موقت ) و همچنین، کد پستی محل سکونت فرد متقاضی وام ازدواج.

باتوجه به اینکه به هر فرد، فقط یک مرتبه، وام ازدواج تعلق می گیرد، بنابراین، فرد متقاضی، نباید قبلا این وام را دریافت کرده باشد. ( حتی در صورت ازدواج مجدد )

تاریخ عقد نکاح زوج متقاضی که در عقدنامه ثبت شده است، می بایست از تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هفت و بعد از آن باشد تا مشمول دریافت وام ازدواج 1401 باشند.

هریک از زوجین که متقاضی دریافت وام ازدواج 1401 می باشد، می بایست یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک، به بانک مورد نظر، معرفی نموده و علاوه بر آن نیز سفته، به مبلغ مورد نیاز، تحویل بانک دهد.

فرزندان بازنشستگان کشوری که قصد دریافت وام ازدواج را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه sabasrm.ir، برای بهره مندی از تسهیلات ازدواج، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته کشوری، به لینک زیر مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج 1401

زوجینی که متقاضی دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱​ می باشند، می توانند پس از ثبت درخواست خود، به صورت اینترنتی، همانند ثبت درخواست اینترنتی وام، در سامانه ثبت نام وام بانک رسالت، از طریق سایت ve.cbi.ir، پیگیری وام ازدواج را نیز انجام دهند. همچنین، این افراد، پس از تعیین بانک و شعبه مورد نظر، برای دریافت وام و تعیین زمان دریافت وام، توسط شعبه مورد نظر، می بایست با در دست داشتن مدارک مربوطه، در شعبه مربوطه، حضور پیدا کنند. مدارک لازم، جهت تحویل به شعبه بانک، برای دریافت وام ازدواج، به شرح زیر می باشد:

اصل و کپی سند ازدواج ( عقدنامه )

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه های زوجین ( حتی، اگر فقط یکی از زوجین، متقاضی دریافت وام باشد. )

اصل و کپی کارت ملی دائم و یا موقت زوجین

کدپستی ده رقمی و آدرس کامل و دقیق محل سکونت زوجین

کدرهگیری ده رقمی دریافت شده از سایت، هنگام ثبت نام اینترنتی

اصل و کپی شناسنامه ضامن

اصل و کپی کارت ملی ضامن

در صورتی که فقط یکی از زوجین، متقاضی دریافت وام ازدواج می باشد، فقط فرد مذکور، باید با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج، جهت تحویل، به بانک و شعبه مورد نظر، مراجعه نموده و همچنین، فرد متقاضی، می بایست اصل شناسنامه زوج و یا زوجه خود را نیز به بانک، ارائه دهد.

آموزش تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱​

همانطور که بیان شد، هم اکنون نحوه ثبت نام وام ازدواج، به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه ثبت نام وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir انجام می شود. البته، این به این معنا نیست که فقط ثبت نام اینترنتی فرد متقاضی، کافی است و متقاضی، پس از ثبت نام در سامانه دریافت وام ازدواج، قادر به دریافت این تسهیلات می باشد؛ بلکه، ثبت نام اینترنتی، مرحله اولیه ثبت نام وام ازدواج است.

افرادی که قصد دریافت تسهیلات بانک رسالت را دارند، می بایست ابتدا، در سامانه مرات بانک رسالت، به نشانی اینترنتی imerat.ir، برای اعتبار سنجی، اقدام نمایند.

متقاضی، پس از ثبت نام اولیه، می بایست برای انجام سایر مراحل، به صورت حضوری، به بانک و شعبه مورد نظر رجوع کند. پس طبق آنچه که بیان شد، نحوه ثبت نام وام ازدواج، طی دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می شود که در ادامه، آموزش تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج، توضیحات لازم آورده شده است.

برای ثبت نام وام ازدواج، ابتدا، وارد سایت ve.cbi.ir شوید. سپس، در منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک نمایید.

در این صفحه، فرم ثبت نام وام ازدواج، برای شما نمایش داده خواهد شد.

سپس، می بایست فیلد های موجود را با دقت مطالعه و تکمیل کنید و در نهایت، بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

توجه: پس از تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج و انتخاب گزینه ادامه، کد رهگیری ده رقمی به شماره تلفن همراه متقاضی، ارسال می شود که داشتن این کد رهگیری، در تمام مراحل، پس از ثبت نام وام ازدواج، الزامی می باشد.

افراد متقاضی، پس از ثبت نام وام ازدواج، باید به سایت ثبت نام وام ازدواج، مراجعه نموده و باکلیک بر روی گزینه مشاهده وضعیت، از وضعیت ثبت نام وام ازدواج خود، مطلع شوند و پس از مشخص شدن زمان مراجعه حضوری به بانک، ظرف حداکثر 12 روز کاری، با دردست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج، به بانک و شعبه مورد نظر، مراجعه نمایند و ادامه مراحل ثبت نام را به صورت حضوری، پیگیری کنند.

ویرایش ثبت نام وام ازدواج 1401

همانطور که گفته شد، ثبت نام وام ازدواج سال ۱۴۰۱​، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ve.cbi.ir، انجام می شود. متقاضیانی که ثبت نام اولیه خود را در سایت ثبت نام وام ازدواج، انجام داده و کد رهگیری ده رقمی دریافت کرده اند، اما، به هر دلیلی، نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود، در این سامانه را دارند، می توانند با ورود به سامانه ve.cbi.ir و طی مراحل زیر، اطلاعات خود را که در ثبت نام اولیه در سامانه وارد کرده بودند را ویرایش کنند.

افرادی که قصد دریافت وام خرید مسکن را دارند، می توانند از طریق سامانه درخواست تسهیلات بانک مسکن، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

ابتدا، وارد سایت ve.cbi.ir شوید. سپس، در منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه ویرایش ثبت نام قبلی کلیک کنید.

سپس، کد ملی و کد رهگیری خود را وارد نموده و گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

در این مرحله، فرم ویرایش اطلاعات ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، برای شما نمایش داده می شود. البته، اطلاعات فیلد هایی که کادر رو به روی آن ها، به رنگ طوسی است، قابل ویرایش نمی باشند؛ زیرا توسط سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران، تایید شده اند و در غیر این صورت، در مرحله اول ثبت نام وام ازدواج، کد رهگیری برای فرد ارسال نمی شد.

همچنین، اطلاعاتی از قبیل اطلاعات بانک، روز و ماه تولد متقاضی وام، روز و ماه تاریخ عقد زوجین و شهر محل سکونت درخواست کننده تسهیلات ازدواج، قابل تغییر و ویرایش می باشند. متقاضیان، پس از ویرایش اطلاعات خود، می بایست بر روی گزینه اصلاح و ثبت نهایی، کلیک نمایند.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱​

وام ازدواج، به عنوان کمک هزینه ای از طرف دولت، برای زوجین محسوب می شود. مبلغ وام ازدواج، در سال 1401، حداقل 150 میلیون تومان می باشد و برخی زوجین، می توانند مازاد بر آن، 100 میلیون تومان دیگر نیز تسهیلات دریافت کنند، این مبلغ وام ازدواج،​ برای زوجینی است که عقد نکاح آن ها، در تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هفت و پس از آن، ثبت شده باشد.

افرادی که قصد دریافت تسهیلات نوزادان را دارند، می توانند برای ثبت نام وام فرزند آوری، از طریق شعب بانک های عامل، اقدام نمایند.

سوالی که مطرح می شود این است که مبلغ حداقل وام ازدواج برای چه کسانی و مبلغ مازاد بر این وام، برای چه کسانی می باشد؟ در پاسخ باید گفت، این مبالغ، بستگی به شرایط سنی زوجین دارد؛ یعنی، اگر سن زوج ( آقا ) بیشتر از 25 سال و سن زوجه ( خانم ) بیشتر از 23 سال باشد، هریک از طرفین، می توانند بعد از ثبت نام وام ازدواج، وام خود را با مبلغ حداقلی وام ازدواج، یعنی 120 میلیون تومان دریافت کنند.

و اما، اگر سن زوج ( آقا ) کمتر از 25 سال و سن زوجه ( خانم ) کمتر از 23 سال سن باشد، هریک از طرفین، پس از ثبت نام وام ازدواج، می توانند 150 میلیون تومان وام ازدواج و تسهیلات دریافت نمایند.

مبالغی که برای دریافت وام ازدواج، بیان شد، برای افراد عادی است، اما خانواده های ایثارگران، جانبازان و آزادگان، می توانند این وام را با مبلغ دو برابر افراد عادی دریافت کنند ( باتوجه به شرایط سنی فرد متقاضی ) فرد متقاضی می تواند خود فرد ایثارگر، جانباز و آزاده بوده و یا از فرزندان ایشان و یا فرزندان شاهد باشد.

باز پرداخت وام ازدواج، به صورت اقساط، 120 ماهه ( 10 ساله ) می باشد و هریک از زوجینی که وام 150 میلیون تومانی دریافت کرده اند، می بایست هر ماه، مبلغی حدود 1 میلیون 250 هزار تومان، قسط پرداخت کنند و سر رسید اولین قسط، یک ماه پس از دریافت وام است. همچنین، سود دریافتی وام ازدواج، توسط بانک، چهار درصد می باشد.

افرادی که قصد دریافت وام ازدواج را دارند، توجه داشته باشند که یکی از شرایطی که ممکن است، برخی از بانک ها، جهت ارائه این تسهیلات، برای متقاضیان، در نظر گرفته باشند، ثبت نام در سامانه ثنا، جهت اخذ این وام باشد. برای راهنمایی بیشتر، مراحل گام به گام آموزش تکمیل فرم ثبت نام در سامانه ثنا برای وام، به لینک زیر مراجعه کنید.

نکات ثبت نام وام ازدواج 1401

باتوجه به افزایش تورم و همچنین، بالا رفتن هزینه های زندگی و ازدواج، در چند سال اخیر، کمیسیون تلفیق، افزایش مبلغ وام ازدواج را تصویب کرده است. نکته مهمی که درمورد دریافت وام ازدواج، وجود دارد، این است که با توجه به اینکه مبلغ وام ازدواج، در سال ۱۴۰۱​ افزایش یافته است، برخی از بانک ها، به جای یک ضامن و یا سفته، مدارک دیگری نیز تحت عنوان ضمانت، از افرادی که برای وام ازدواج ثبت نام کرده اند، مطالبه می کنند.

افرادی که جهت اعتبار سنجی، در سامانه مرآت بانک رسالت ثبت نام کرده اند، می توانند از طریق سایت www.imerat.ir، به صورت غیر حضوری، برای پیگیری وضعیت پرونده در مرآت بانک رسالت، اقدام نمایند.

مانند اینکه به جای یک ضامن، حضور دو ضامن را ضرروی می دانند؛ در صورتی که در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، تاکید شده است که یک ضامن، کفایت می کند. حتی در این سامانه، بیان شده است که می توان یارانه دریافتی شخص متقاضی دریافت وام ازدواج را به عنوان ضمانت، قبول کرد.

ضامن، می تواند شامل هر فردی که فیش حقوقی دارد، باشد؛ اعم از کارمند، نظامی و غیره و اگر خود فرد هم فیش حقوقی داشته باشد، بانک می تواند از آن، به عنوان ضمانت استفاده کند. همچنین، افراد متقاضی دریافت وام ازدواج، در زمان ثبت نام این وام، می بایست به نکات زیر توجه داشته باشند:

متقاضیان، در هنگام ثبت نام وام ازدواج، می بایست تمام اطلاعات خود را به طور صحیح وارد نمایند؛ زیرا در غیر این صورت، اطلاعات، توسط سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران، تایید نشده و کد رهگیری، برای فرد، ارسال نمی شود.

هرفرد، فقط یک مرتبه می تواند ثبت نام وام ازدواج را انجام دهد و وام ازدواج دریافت کند.

باتوجه به طولانی بودن پروسه ثبت نام، تایید ثبت نام و سایر مراحل تا دریافت وام و همچنین، با توجه به تعداد بالای متقاضیان دریافت وام ازدواج، افرادی که خواستار دریافت وام ازدواج هستند، باید در اولین فرصت، برای ثبت نام آن اقدام نمایند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها