کد خبر : 77992

سیگنال بورس درباه قیمت سکه چه می گوید؟

سیگنال بورس درباه قیمت سکه چه می گوید؟

برخی تحلیل گران باور دارند، افزایش قیمت ها در بازار بورس کالا علامت افزایشی به بازار سکه نقدی صادر می کند. با این حال، به دلیل حبابی که سکه دارد، معامله گران نقدی کمی ریسک خرید خود را بالا برده اند و بی گدار به آب نمی زنند.

بهای سکه در بازار بورس کالا نزدیک به مرز ۱۶ میلیون تومان قرار دارد. این در حالی است که در بازار آزاد فلز گران بهای داخلی با فاصله در محدوده ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است.

برخی تحلیل گران باور دارند، افزایش قیمت ها در بازار بورس کالا علامت افزایشی به بازار سکه نقدی صادر می کند. با این حال، به دلیل حبابی که سکه دارد، معامله گران نقدی کمی ریسک خرید خود را بالا برده اند و بی گدار به آب نمی زنند. حباب سکه به اندازه ای بالاست که تنها رشد قیمت دلار تا محدوده ۳۶ هزار تومان میتواند فاصله بین ارزش ذاتی و قیمت بازاری را به هم نزدیک کند.

در شرایط کنونی بین قیمت بازاری سکه و ارزش ذاتی اش، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فاصله وجود دارد. به باور برخی فعالان سکه بازان بورسی نسبت به رشد قیمت دلار خوشبین تر هستند و به همین دلیل، با ریسک پذیری بیشتری اقدام به خرید می کنند. برخی معامله گران نیز باور دارند در صورتی که قیمت سکه رفاه به بالای مرز ۱۶ میلیون تومانی برود، این فلز گران بها در بازار آزاد نیز با رشد قیمت مواجه خواهد شد و به سوی مقاومت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان حرکت خواهد کرد. سکه در صورتی که این  مقاومت را بشکند،‌ میتواند وارد کانال ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود. برای افت قیمت نیز سکه باید به سوی محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود.

منبع: اکو ایران

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها