کد خبر : 77609

بازگشت کی روش دوباره سر زبان ها افتاد

بازگشت کی روش دوباره سر زبان ها افتاد

شکست تیم ملی بعد از چند ماه سرگردانی و اردوی پر انتقاد در دوحه گرم احتمالا جایگاه اسکوچیچ را چنان لرزان کرده که هر لحظه احتمال جدایی او وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین ، تیم ملی شب گذشته در یک بازی پرانتقاد مقابل الجزایر شکست خورد تا زنگ خطر در فاصله کمتر از ۶ ماه تا جام جهانی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ به صدا دربیاید. وضعیت نابه‌سامان تیم ملی در ماه‌های اخیر و حواشی مختلف به وجود آمده باعث شده وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی به دنبال ایجاد تغییراتی باشد و حالا زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری درگان اسکوچیچ وجود دارد.

در شرایط فعلی فدراسیون فوتبال به قدری درگیر بحران‌های مختلف و بی‌پولی است که حتی اگر بخواهد هم بعید است بتواند سرمربی جدیدی استخدام کند اما در مراجع بالاتر اوضاع به شکل دیگری است و بعضی مشاوران این روزها گزینه تغییر در کادر فنی تیم ملی را پیشنهاد داده‌اند. شخصی که این روزها نامش برای جانشینی اسکوچیچ مطرح هم شده هم کارلوس کی‌روش، سرمربی اسبق تیم ملی است که پس از جدایی از مصر تیم ندارد. او که مدافعان سنتی در فوتبال ایران دارد و البته منتقدان جدی و دلیل جدایی اش از فوتبال ایران همین فشار سهمگین دو قطبی بعد از شکست در جام ملتهای آسیای ۲۰۱۹ بود.

نکته مثبت کی‌روش شناخت خوب او از تیم ملی است و مرد پرتغالی سابقه کار با اکثر نفرات حاضر در تیم را دارد. کی روش که در فوتبال بریتانیا و آمریکا سال ها کار کرده شناخت عمیقی از رقبا دارد. مدافعان او در نهادهای بالادستی فدراسیون فوتبال اعتقاد دارند در این شرایط سخت اقتصادی کشور، موفقیت تیم ملی در ایجاد نشاط عمومی بسیار اهمیت دارد و کی روش می‌تواند به تیم ملی تا حد زیادی نظم دهد تا این بی سامانی تمام شود.

 

برای سرمربی سابق ایران هم یک شانس بزرگ است چرا که او تمایل فراوانی به حضور در جام جهانی قطر دارد تا پنجمین حضورش را هم تجربه کند و رکورددار شود.

دیگر دلیل برای افزایش احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی، همگروهی ایران با انگلیس و آمریکا است. دیدارهایی که جدای از ورزش حساسیت‌های زیادی در دیپلماسی عمومی این کشورها را دارد و همین موضوع باعث شده این دوره از جام جهانی فراتر از مسائل فوتبالی حائز اهمیت باشد.

با توجه به این شرایط قطعا امکان هزینه کردن برای تیم ملی وجود دارد و با توجه به اهمیت این مسابقات از نظر ژئوپولتیکی نتایج بازی‌ها اهمینی دوچندان دارد. اگرچه بازگشت کی روش دردسرهای فراوانی دارد که هم در نوع مدیریت این مربی و انتقاداتش از کمبودها نمود خواهد یافت و هم البته منتقدان سنتی او که بی شک یک دو قطبی شدید دوباره برای تیم ملی ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها