کد خبر : 77598

کمیسیون اجتماعی مجلس درخواست ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را به صحن می برد

کمیسیون اجتماعی مجلس درخواست ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را به صحن می برد

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نحوه افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تأمین اجتماعی خواندند و مصوبه افزایش ۱۰درصدی حقوق سایر سطوح بازنشستگان ابطال می‌شود.

به گزارش تسنیم، در حالی وزیر رفاه به افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری به بیش از نرخ تورم تأکید کرده است که اخیراً این افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مورد گلایه بازنشستگان قرار گرفته است.

در همین ارتباط طی روز گذشته نشستی با حضور رؤسای کانون‌های استانی مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با عنوان بررسی آخرین تحولات انجام‌شده در خصوص مصوبه اشاره‌شده برگزار شده است، در این جلسه به موضوع میزان افزایش حقوق بازنشستگان و انتقادات مطرح‌شده از سوی بازنشستگان سایر سطوح پرداخته شد.

علی‌اصغر بیات رئیس کانون‌عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به برگزاری این جلسه گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز نحوه افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تأمین اجتماعی خواندند و لذا در نهایت مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت آینده مصوبه افزایش ۱۰درصدی حقوق سایر سطوح بازنشستگان ابطال شود.

وی گفت: در صورتی که این مصوبه توسط هیات دولت ابطال نشود، کمیسیون اجتماعی مجلس رأساً درخواست ابطال این مصوبه را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها