کد خبر : 77566

من هم در قهرمانی استقلال نقش داشتم

من هم در قهرمانی استقلال نقش داشتم

دروازه بان سابق استقلال و حال حاضر سپاهان با تبریک قهرمانی آبی‌پوشان بعد از مدت‌ها در گفت‌وگویی چالشی و پرحاشیه به اتفاقات رقم خورده در دوران حضورش در استقلال واکنش نشان داد.

به گزارش "ورزش سه"، رشید مظاهری بعد از یک سال و نیم پرماجرا در استقلال در نهایت جدا شد و راهی سپاهان شد. گلر ملی‌پوش سابق آبی‌ها که حواشی زیادی را در دوران حضورش در استقلال پشت سر گذاشته بود، در مقطعی با فرهاد مجیدی به‌شدت دچار تنش شد و در نهایت ترجیح داد مسیرش را از این باشگاه جدا کند. او اکنون در پایان فصل حرف‌های جالبی مطرح می‌کند که در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.

* از نیم فصل و پیوستنت به سپاهان شروع کنیم، چه شد که در استقلال ادامه ندادی و تصمیم گرفتی به اصفهان بروی؟

در آن مقطع من شرایط خوبی در استقلال نداشتم و مسائلی که پیش آمد از لحاظ روحی هم روی من تاثیر منفی گذاشته بود. ولی وقتی با پیشنهاد سپاهان مواجه شدم حس کردم مسیر خوبی پیش رویم قرار گرفته است و وقتی اینجا آمدم تصمیم گرفتم همه وجودم را بگذارم؛ برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشم و هم بتوانم به سپاهان کمک کنم و هم دوباره توانایی‌های خودم را ثابت کنم. چیزی که در نیم فصل دوم از من در ترکیب سپاهان دیدید همه تلاشم بود و بعد از روزهای سختی که داشتم فکر می‌کنم روند خوبی در سپاهان در این نیم فصل داشتم. با این وجود فکر می‌کنم فصل آینده برایم یک فصل خاص و مهم است و جنبه حیثیتی برایم دارد و برای همین می‌خواهم از همان ابتدا محکم شروع کنم و عملکرد خوبی از خودم نشان دهم و نیاز دارم توانایی‌هایم را دوباره ثابت کنم.

* سپاهان در این دو سال به خصوص این فصل در حالی‌که به‌عنوان مدعی جدی قهرمانی شناخته می‌شد نتوانست نتایج درخور انتظاری کسب کند. دلیلش را چه می‌بینی؟

من فقط یک نیم فصل در سپاهان بودم و شخص مناسبی برای پاسخ دادن به این سوال نیستم ولی تنها چیزی که می‌توانم بگویم در مورد محرم نویدکیا و شکل کاری اوست. نویدکیا یک مربی خیلی باکلاس و به اصطلاح آدم حسابی است که شخصیت خاص خودش را دارد و آدم جنتلمنی است که سبک خاص خودش را وارد مربیگری کرده است. او خیلی مسائل را با هم قاطی نمی‌کند و بازیکن را خوب درک می‌کند و به‌خوبی می‌فهمد و واقعا ناراحتم که از تیم جدا شد. سپاهان امسال واقعا بدشانس بود و به حقش در نتیجه گیری نرسید.

 
 
 

 

* فوتبالی هم که سپاهان بازی می‌کرد فوتبال با کیفیتی بود و خیلی‌ها از آن تمجید می‌کردند ولی به قول تو در بُعد نتیجه گیری خوب عمل نکرد.

تا با نویدکیا کار نکنید متوجه نمی‌شوید من چه می‌گویم. او روی همه پست‌ها از دروازه تا جلو و تک تک بازیکنان برنامه داشت و یک بازی روی زمین و تماشایی ارائه می‌داد و برای آن برنامه‌ریزی و پلن خاصی داشت. به نظرم نوع فوتبالی که نویدکیا در سپاهان پیاده کرد سبکی است که شاید چند سال دیگر در فوتبال ایران جا بیفتد و فوتبال ایران به آن برسد و چند سال از سطح لیگ ما و فوتبال ما جلوتر بود.

* در مورد قهرمانی استقلال صحبت کن، احساست نسبت به این عنوان چه بود؟

من این قهرمانی را به مجموعه استقلال و کادرفنی و بازیکنان و هوادارانش تبریک می‌گویم. من خودم این فصل شرایط خوبی در استقلال نداشتم و اکثر هفته‌های نیم فصل اول یا روی نیمکت بودم یا روی سکو یا از خانه بازی‌های استقلال را دنبال می‌کردم ولی در همان حدی که به من بازی رسید فکر می‌کنم تاثیر خودم را روی قهرمانی توانستم بگذارم. من حتی اگر به اندازه یک اپسیلون هم در قهرمانی استقلال در این فصل نقش داشته باشم به آن افتخار می‌کنم و از آن خوشحالم و فکر می‌کنم حتی هفته‌هایی که در ترکیب نبودم هم بدون حضور در زمین توانستم تاثیر خودم را روی تیم بگذارم.

* مشکلت با فرهاد مجیدی حل شد؟

مشکل خاصی با او نداشتم و قبلا هم در این مورد گفتم. به هر حال من بازیکنی نیستم که بعد از 12-13 سال بازی کردن در سطح اول فوتبال ایران بخواهم انقدر بی‌تجربه و خام عمل کنم که به دلیل اعتقاد نداشتن یک مربی به خودم با او دچار چالش جدی شوم. خب فرهاد مجیدی به من اعتقاد ندارد، چکار کنم؟ اعتقاد ندارد دیگر. اینجور وقت‌ها آدم باید محیط کار خودش را تغییر دهد و از یک جای دیگه فعالیتش را شروع کند. من هم همین کار را کردم و فکر می‌کنم برایم خوب هم شد و اتفاقات خوبی در ادامه راه برایم رقم خورد و اتفاقات خوب بعدی هم در راه است.

 

* برخی پیشکسوتان استقلال هم علیه تو در مقطعی موضع گرفتند، نمونه‌اش پرویز برومند بود که گفته بود تو مسیر سوشا مکانی را در پیش گرفتی و در این جهت قدم برمی‌داری.

من با پرویز برومند تاکنون از نزدیک هیچ برخوردی نداشتم و او را از نزدیک ندیدم ولی احساس خوبی به او دارم و شخصیتش را می‌پسندم؛ فکر می‌کنم در زمانی که بازی می‌کرد از گلرهای خوب فوتبال ایران بود و عملکرد فوق العاده‌ای داشت ولی حالا که آمده اینطور می‌گوید نمی‌دانم چه جوابی باید بدهم. سوشا مکانی زندگی خودش را دارد و شاید از شرایط زندگی خودش راضی است و من هم شرایط زندگی خودم را دارم و از آن راضی هستم. ایشان با این حرفش قضاوت کرد و کار درستی نبود و دیگر نمی‌دانم چه چیزی در این مورد باید بگویم ولی ایشان (برومند) برای من شخصیت قابل احترامی است.

* برگردیم به سپاهان، از عملکرد خودت در این نیم فصل راضی هستی؟

من فکر می‌کنم در دوران حضورم در سپاهان نتایج خوبی کسب کردیم و عملکرد خودم هم مثل سایر تیم خوب بوده است. اگر بازی‌های آسیایی را کنار بگذاریم که آن هم شرایط خاص خودش را داشت ما به جز بازی با فولاد در سایر بازی‌ها عملکرد خوبی داشتیم و من هم به اندازه خودم توانستم به سپاهان کمک کنم ولی فکر می‌کنم عملکرد اصلی من را در تیم باید فصل آینده دید؛ چراکه این فصل من در شرایط خاصی به سپاهان آمدم و شرایط خوبی در استقلال نداشتم، تغییر تیم هم باعث شد کمی طول بکشد تا جا بیفتم و آقای نویدکیا و کادرفنی به من کمک کردند تا سریع با شرایط جدید وفق پیدا کنم. با توجه به شناختی که از خودم دارم می‌گویم فصل بعد عملکرد بهتری خواهم داشت.

* در مورد بازی‌های آسیایی هم بگو. چه شد که سپاهان نتایج خوبی نگرفت؟

همه ما بد بودیم و عملکرد کل مجموعه به نوعی ضعیف بود و اصلا در خور نام سپاهان نبود. وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد نمی‌شود کسی را به تنهایی مقصر دانست، همانطور که در پیروزی‌ها کل تیم سهیم هستند در شکست هم کل مجموعه مقصر هستند. فکر می‌کنم در مجموع در مسابقات آسیایی هم ما به چیزی که هدفمان بود و استحقاقش را داشتیم؛ نرسیدیم.

* گل‌هایی که امسال از اولونگا مقابل الدحیل خوردی هم باعث شد در فضای مجازی با این موضوع خیلی شوخی شود و به نوعی انگار او تبدیل به گربه سیاه تو شده است، چون هم فصل قبل در استقلال از او گل خوردی و هم امسال در سپاهان. نظرت چیست؟

من با این موضوع که یک بازیکن به من چند بار گل بزند مشکلی ندارم و اینکه می‌گویند اولونگا یا تیام به من چند بار گل زده‌اند من را اذیت نمی‌کند. شما نگاه کنید همین اولونگا چه عملکردی در ترکیب الدحیل داشته است و هر بازی 2-3 تا می‌زند و یک بازی هم اگر اشتباه نکنم خودش 5 گل به ثمر رساند. در این مورد یک خاطره تعریف کنم: به‌خاطر بازی که در استقلال مقابل او داشتم در بازی رفت با خودم گفتم امروز بروم و مقابل او دروازه سپاهان را بسته نگه دارم ولی در دقیقه 86 گل خوردم و نگاه کردم دیدم اولونگا است و در بازی برگشت بیشتر مصمم شدم که گل نخورم ولی بازهم از او دو گل خوردم (خنده). متوجه شدم او بیخیال گلزنی به من نمی‌شود. به هر حال فوتبال همین است و برای گلرهای بزرگ دنیا هم اتفاق افتاده از بازیکنان خوب چند بار گل بخورند و موضوع خیلی عجیبی نیست.

* همکاری با رحمان احمدی در سپاهان چطور بود؟ از کار زیر نظر او راضی هستی؟

رحمان احمدی مربی خوبی است و از مربی گلرهای خوب فوتبال ایران محسوب می‌شود، از کار زیر نظر او احساس خوبی در این مدت داشتم. او هم مثل من تمام تلاشش را کرد تا به سپاهان کمک کند و شرایط خوبی در دروازه تیم رقم بخورد و حالا اگر نتایج راضی کننده نبود همانطور که گفتم نمی‌شود یک نفر یا یک پست را مقصر دانست. من با چند مربی گلر در تیم‌های مختلف کار کردم و رحمان احمدی جزو بهترین‌ها است و نکته منفی در کار با او ندیدم که بخواهم بگویم.

 

* چند بازیکن کلیدی سپاهان در حال جدایی هستند و این موضوع برای هواداران نگران کننده شده است. تو خودت نگران این موضوع نیستی؟

من دوست دارم همه نفرات سپاهان بمانند و قطعا بازیکنانی که جدا شدند یا در حال جدایی هستند بازیکنان خوب و با کیفیتی هستند، دوست داشتم در تیم بمانند ولی به‌خاطر ساختار تیم سپاهان و اینکه تیم بزرگی است و مجموعه مدیریتی کاربلد و امتحان پس داده‌ای در رأس کار هستند، همین موضوع خیال من را راحت می‌کند و مطمئنم اتفاقات خوبی در سپاهان در پیش است و به‌زودی خبرهای خوبی خواهد رسید. هواداران سپاهان هم نگران نباشند و به مدیریت سپاهان اعتماد کنند.

* ماجرای استوک و دستکش قرمز رنگ تو که خیلی سرو صدا کرد چه بود؟ حسابی جنجالی شد و واکنش‌های مختلفی به‌همراه داشت.

من خودم اصلا دنبال حاشیه و جنجال نیستم و نمی‌دانم چرا کوچکترین حرکتم چنین شرایطی رقم می‌زند. من دیده بودم که حتی در خود استقلال بعضی از بازیکنان استوک قرمز استفاده می‌کردند یا در پرسپولیس از رنگ آبی استفاده می‌شود. اول فصل این استوک و دستکش‌ها را سفارش داده بودم و رنگش هم نارنجی پررنگ بود و تاکید داشتم قرمز نباشد ولی در نهایت اینطور برداشت شد. واقعا من به رنگ و این مسائل اهمیت نمی‌دهم و همه تمرکزم روی فوتبالم است و اینکه برای تیمم بهترین بازیکن ممکن باشم و دنبال اینجور حواشی و داستان‌ها نیستم. واقعا باور کنید من دنبال این داستان‌ها نیستم و رنگ و مسائل این‌چنینی اصلا برایم مهم نیست که بخواهم بابتش، باعث ناراحتی کسی شوم.

* یک صحبتی در تمجید از نویدکیا و سبک بازی سپاهان داشتی که همه آن را کنایه به فرهاد مجیدی تلقی کردند و اگرچه خودت گفتی منظورت به مجیدی نبود ولی واقعا به نظر می‌رسد از دست او دلخور بودی.

بله دلخور بودم ولی این دلخوری رفع شد و مگر قرار است تا ابد ادامه داشته باشد؟ بعد از چند هفته همه چیز را فراموش کردم و الان هیچ مشکلی با ایشان ندارم. این را هم بگویم که احساس می‌کنم یک روز دوباره در یک تیم ما با هم کار می‌کنیم و مطمئنم اگر این اتفاق رخ دهد هیچ مشکلی بین ما وجود نخواهد داشت و همکاری خوبی با هم خواهیم داشت. من همیشه صادقانه و صریح صحبت می‌کنم و اهل خودسانسوری نیستم. من و خانواده‌ام هفته‌ها و ماه‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و نمی‌خواهیم آن روزها دوباره تکرار شود و یا یک حرف نادرست به شکل غیرعمدی و بدون‌منظور عنوان شود و برداشت بدی از آن صورت بگیرد و عده‌ای بابتش از من دلخور شوند.

* یعنی اگر از الاتحاد کلبا (تیم اماراتی که در حال حاضر مجیدی هدایت آن را بر عهده گرفته است) به تو پیشنهاد داده شود آن را قبول می‌کنی؟

من بعید می‌دانم لیگ امارات گلر ایرانی جذب کند و تاکنون این اتفاق رخ نداده است ولی اگر بخواهند به آن فکر می‌کنم (خنده).

* پس حاشیه‌هایی که برایت پیش آمده باعث شده به نوعی از تکرار آنها واهمه داشته باشی.

من از چیزی ترس و واهمه ندارم ولی باور کنید دوری از حاشیه و جنجال باعث می‌شود راحت‌تر باشم و تمرکزم روی فوتبالم باشد، اینجوری خیلی بهتر است و از حاشیه و جنجال چیزی عاید آدم نمی‌شود. مگر باز هم سوال جنجالی دارید؟

* در مورد سیدحسین حسینی بگو، زمانی که در استقلال بودید با هم مشکلی داشتید؟

با حسینی هیچ وقت مشکلی نداشتم و همه مسائلی که عنوان می‌شد نادرست بود. ما در کنار اینکه با هم رقیب بودیم رابطه خوبی هم داشتیم و هیچ وقت مشکلی بین ما نبوده است. الان هم در استقلال است و با این تیم قهرمان شده است، برایش آرزوی موفقیت دارم. دیگر چیزی بیشتر از این برای گفتن ندارم.

* به تیم ملی فکر می‌کنی؟ چون به نظر می‌رسد کار برای بازگشتت سخت باشد به خصوص الان که در سال جام جهانی هستیم و رقابت سنگینی وجود دارد.

من خودم حضور در جام جهانی را تجربه کرده‌ام و مشکلی خاصی از این بابت ندارم. فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که در فصل گذشته برایم رقم خورد و با توجه به جمیع اتفاقات و شرایطی که پیش آمده است شانس زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی نداشته باشم، ولی اگر این شانس برای من 10 درصد هم باشد می‌خواهم از آن 10 درصد استفاده کنم، همه تلاشم را بکنم تا دوباره به ترکیب اصلی برسم. اگر موفق شدم و به تیم ملی بازگشتم خوب تلاشم نتیجه داده است و اگر هم نشد حداقل این است که تمام تلاشم را کرده‌ام و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ام. به هر حال فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و اتفاقات مختلفی ممکن است در چند ماه باقی مانده تا جام جهانی رخ دهد و نمی‌خواهم اگر فرصتی ممکن است برایم پیش بیاید آن را از دست بدهم.

* یک زمان صحبت حضورت در پرسپولیس بود، در حال حاضر که چند بازیکن سپاهان در حال آمدن به پرسپولیس هستند برنامه‌ای برای پرسپولیسی شدن نداری؟ البته با آمدن بیرانوند فکر نمی‌کنم شرایطش فراهم باشد.

پرسپولیس؟ نه، اصلا صحبتی در این مورد نیست. از انتخاب‌های خودم راضی هستم و از روزی که در گچساران فوتبالم را شروع کردم یک مسیری برای خودم ترسیم کردم که تا اینجا هم عالی پیش رفتم و از همه انتخاب‌هایم راضی هستم. حالا ممکن است شرایط جوری رقم خورده باشد که از برنامه‌هایم عقب افتاده باشم ولی از انتخاب‌هایم راضی هستم.

* برنامه‌ای که در سرت داشتی و به آن نرسیدی چه بود؟ به لژیونر شدن فکر می‌کردی؟

بعد از جام جهانی روسیه برای خودم مسیری ترسیم کرده بود و تیم‌های 4 سال بعد خودم را هم طراحی کرده بودم که پله پله کجا بروم. از روزی که ذوب آهن بودم برای خودم مسیری در نظر داشتم و تا امروز عالی پیش رفته است ولی در این میان مثلا اتفاقاتی که در استقلال برایم رقم خورد؛ مواردی بوده که باعث شد تا در روندم وقفه ایجاد شود. طبق برنامه ریزی خودم من بعد از جام جهانی می‌خواستم حتما لژیونر شوم و اینکه در جام جهانی بعدی یعنی همین جام جهانی قطر دیگر روی نیمکت نباشم و گلر اصلی تیم ملی باشم ولی خب شرایط آنگونه که می‌خواستم پیش نرفت و به همه آنچه می‌خواستم نرسیدم ولی این‌طور نیست که از انتخاب‌هایم پشیمان باشم. هنوز 32 سالم است و خیلی جا دارم برای پیشرفت و بهتر شدن، چنین تفکری هم ندارم که فرصتم تمام شده است. من فقط از مسیری که تا امروز برای خودم ترسیم کرده بودم صحبت کردم و اینکه چرا به دلایلی برنامه‌هایم عقب افتاد. قطعا اگر برای رسیدن به برنامه‌هایم هنوز فرصت داشته باشم تا آخرین توانم برایش تلاش می‌کنم که یا به آن برسم و یا بگویم تلاشم را کردم ولی نشد، قرار نیست ناامید شوم یا دست از تلاش کردن برای خواسته‌هایم بردارم. در حال حاضر هم شرایط خوبی دارم و از وضعیتم در سپاهان راضی هستم. فکر می‌کنم یک فصل خوب با تیمم در پیش رو داشته باشم و امیدوارم امسال به اهداف و برنامه‌هایم برسم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها