کد خبر : 77526

مراحل واریز یارانه ثبت نام کنندگان جدید اعلام شد

مراحل واریز یارانه ثبت نام کنندگان جدید اعلام شد

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، اطلاعات مربوط به ثبت نامی های جدید یارانه‌ها ابتدا برای سازمان ثبت احوال ارسال خواهد شد و پس از تعیین بعد خانوار دهک بندی ازسوی وزارت رفاه انجام خواهد شد، پس از طی این مراحل یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

ثبت نام یارانه نقدی بار دیگر از سر گرفته شده است. ثبت نام یارانه نقدی پس از چندین سال وقفه انجام می شود. تمامی افراد می توانند در ثبت نام یارانه نقدی شرکت کنند. پس از ثبت نام یارانه نقدی ، اطلاعات افراد بررسی شده و در صورت مشمول بودن یارانه نقدی آنها برقرار می شود. ثبت نام یارانه نقدی بر اساس نوبت کد ملی افراد انجام می شود.

مراحل واریز یارانه ثبت نام کنندگان جدید

به گزارش تسنیم، طی روز جاری اعلام شد امکان برداشت مرحله 136 یارانه پرداختی هدفمندسازی یارانه‌ها از امشب فراهم خواهد شد، بر این اساس خانوارهایی که تا امروز یارانه دریافت می‌کردند و یا اینکه به‌دلیل اعتراض به دهک‌بندی مجدداً مشمول دریافت یارانه شده بودند، امکان برداشت یارانه خرداد ماه را که تا پیش از این در حساب آنها قرار گرفته بود خواهند داشت.

ثبت نام یارانه

علت طولانی شدن زمان ثبت نام جدید یارانه

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که یکی از دلایل مهم تداوم زمان ثبت‌نام یارانه‌ها این است که عده بسیار زیادی از مشمولین همچنان نسبت به ثبت‌نام اقدام نکردند.

در حال حاضر به این دلیل که فرآیند ثبت‌نام به‌صورت کامل طی نشده است امکان ارائه اطلاعات جزئی وجود ندارد اما از مجموع حدود 5 تا 6 میلیون نفری که مشمول ثبت‌نام در سامانه هدفمندسازی یارانه‌ها بودند، تعداد بسیار کمی نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند و همین مسئله سبب طولانی شدن زمان ثبت‌نام شده است.

لازم به ذکر است که اطلاعات ثبت‌نامی‌های جدید باید به‌منظور بررسی بعد خانوارها به سازمان ثبت احوال کشور ارسال شود و در مرحله بعد برای تعیین دهک خانوارها اطلاعات برای وزارت رفاه ارسال می‌شود. پس از طی این مراحل است که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت به پرداخت یارانه‌های این افراد اقدام خواهد کرد.

یارانه نقدی

آدرس سایت ثبت نام یارانه جدید

گفتنی است، افرادی که هم‌اکنون مراحل ثبت‌نام خود را در سایت my.gov.ir  انجام داده‌اند براساس زمان ثبت‌نام به گروه‌های مختلفی تقسیم خواهند شد و اطلاعات آنها جهت طی فرآیندهای لازم به سازمان ثبت احوال و وزارت رفاه ارسال می‌شود. در صورتی که این افراد مشمول دریافت یارانه شناخته شوند، یارانه مربوط به ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.

ارسال پیامک برای جاماندگان یارانه نقدی

به گزارش تسنیم، حجت الله عبدالملکی در حاشیه معارفه سرپرست حراست وزارت کار با اعلام این خبر افزود: بزودی برای جاماندگان از یارانه که درخواست بازنگری داده و البته جزو دهک دهم شناخته نشده باشند؛ پیامک ارسال می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداکثر زمان بررسی یادشده را یک ماه به دستور رییس جمهور اعلام کرد و افزود: 90 درصد مردم یارانه دریافت خواهند کرد و افرادی که جزو این 90 درصد هستند و هنوز یارانه دریافت نکرده‌اند، خیالشان راحت باشد که یارانه دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند شناسنامه اقتصادی خانوار خود را ببینند و اگر درخواست بازنگری دارند؛ در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام و در آن به نشانی my.gov.ir نام نویسی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را هم گفت: کسانی که فرزند بزرگ دارند؛ می‌توانند یارانه آن‌ها را از خانوار خود جدا کنند.

عبد الملکی همچنین در مورد افرادی که با حساب شخصیِ خود کار‌های اقتصادیِ غیرشخصی انجام می‌دهند، مانند افرادی که مسئول خرید شرکت هستند گفت؛ ما در این مسائل اصل را بر صحت ادعا می‌گذاریم و فرصتی می‌دهیم تا فرد حساب خود را از شرکت جدا کند.

تفاوت 2 سامانه اعلام شده یارانه نقدی

به گزارش ایسنا، فضای یارانه‌ای از ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری، متفاوت و البته پرماجرا پیش رفته است و بعد از واریز یارانه جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی، افراد بسیاری درگیر این جریان بوده‌اند؛ خانوارهایی که تا پیش از این، یارانه دریافت می‌کردند ولی از اردیبهشت‌ماه، یارانه آنها قطع شد و دیگر، افرادی که از سال‌ها قبل یارانه آنها قطع شده و یا اصلا در لیست یارانه‌بگیران قرار نداشتند. مدتی بعد نیز  در ۲۷ اردیبهشت ماه، ثبت‌نام از جاماندگان یارانه آغاز شد.

در این میان دو سامانه در دسترس مردم قرار گرفته که امور یارانه‌ای خود را در آن انجام دهند که کاربرد متفاوتی از یکدیگر دارد؛ سامانه ثبت اعتراض و درخواست بازبینی و دیگری سامانه ثبت‌نام از جاماندگان یارانه. این در حالی است که برخی متقاضیانی که از قبل یارانه آنها قطع شده و یا یارانه‌ای دریافت نمی‌کردند به سامانه ثبت اعتراض وارد شده‌اند، در حالی که برای آنها چنین کارایی نداشته و فقط باید به سامانه ثبت‌نام مراجعه کنند.

این در حالی است که تا پیش از این، حدود ۷۸ میلیون نفر در جمع یارانه‌بگیران ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار داشتند که بیش از ۶۰ میلیون نفر از آنها یارانه معیشتی (ناشی از اصلاح قیمت بنزین) هم دریافت می‌کردند اما یارانه جدید، شامل حدود ۷۲ میلیون نفر شد و مابقی را وزارت رفاه در قالب دهک دهم حذف کرد؛ این یارانه برای ۹ دهک پرداخت شد؛ به‌طوری‌که برای سه دهک اول هر نفر ۳۰۰ هزار و شش دهک بعدی ۴۰۰ هزار تومان واریز شد، در این میان بخشی از حذف شدگان و البته کسانی که دریافت کرده بودند، نسبت به دهک‌بندی صورت گرفته، اعتراض داشتند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها