کد خبر : 77518

یحیی در نقل و انتقلات به‌دنبال کدام هدف است؟

یحیی در نقل و انتقلات به‌دنبال کدام هدف است؟

خطرناک‌تر در حمله و مستحکم‌تر در دفاع با حداقل تغییرات در ترکیب اصلی؛ این اهدافی است که یحیی گل‌محمدی گام به گام در نقل و انتقالات دنبال می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که پنجره نقل و انتقالات هنوز به صورت رسمی باز نشده، پرسپولیس سه خرید رسمی خود را انجام داد و در حال مذاکره با سایر گزینه‌های کادرفنی است تا لیست خرید را زودتر از هر زمان دیگری رسمی کند.

با جذب دانیال اسماعیلی‌فر، پرسپولیس شش سهمیه خرید دیگر از بازیکنان لیگ برتری را خواهد داشت و به عبارتی دست یحیی گل‌محمدی برای انجام خریدهای موردنظر خود کاملا باز است و او می‌تواند در بازار نقل و انتقالات نقاط ضعف تیمش را مرتفع کند.

**تغییر صددرصدی پرسپولیس در خط دفاعی

آنچه قهرمانی را از پرسپولیس گرفت، 21 گلی بود که وارد دروازه این تیم شد و سرخپوشان را از عنوان برترین خط دفاعی لیگ (قهرمانی) دور کرد و جام را به استقلال داد. بنابراین یحیی در نخستین گام به سراغ عناصر دفاعی رفت و پرسپولیس خیلی زود توافقات با علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی و سپس دانیال اسماعیلی‌فر را به سرانجام رساند.

باتوجه به جدایی احتمالی سعید آقایی، سرخپوشان به سراغ مدافع چپ نیز رفتند و مذاکرات با میلاد زکی‌پور را انجام دادند که البته این توافق نهایی نشد. زکی‌پور حالا تصاویر خود با پیراهن استقلال را هم از آرشیو اینستاگرام خارج کرده تا انتقال او به پرسپولیس کاملا منتفی شده به نظر بیاید. با این وصف شاید سعید آقایی در پرسپولیس به کارش ادامه دهد.

 

برای بخش هجومی سرخپوشان، مهمترین نکته حضور دو مهاجمی است که یکی قطعا خارجی خواهد بود و ابتدا تصور می‌شد دیگری سجاد شهباز زاده است اما حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که شهباز زاده موردتوجه استقلال قرار دارد و احتمالا راهی این تیم شود. نکته جالب اینکه پیش از پایان فصل شانس پیمان بابایی برای خط حمله پرسپولیس بسیار بالا بود اما حالا معادلات به سوی دیگری پیش رفته است.

با این حال نکته‌ای که باید توجه کرد این است که به زودی فضای آرام نقل و انتقالاتی پرسپولیس از بین خواهد رفت؛ این تیم 10 بازیکن دارد که قراردادشان به پایان رسیده و به زودی باید تعیین تکلیف آنها انجام شود و حداقل 5 نفر از آنها بدون شانس ادامه حضور، به در خروجی هدایت خواهند شد. همچنین از بین بازیکنان تحت قرارداد نیز احتمال جدایی 3 نفر وجود دارد.

**یحیی در نقل و انتقالات به دنبال چیست؟

کنایه آمیز است که پرسپولیس در 34 بازی فصل گذشته تنها یک بار ترکیب بدون تغییر نسبت به بازی قبلی داشت و در سایر مسابقات به هر دلیلی، ترکیب خود را تغییر داد. به عبارتی 33 بار تغییر در ترکیب، نکته مهمی است که می‌توان این موضوع را از عوامل ناکامی پرسپولیس دانست.

 

در خط دفاعی سرخپوشان 2 بار ترکیب پنج نفره داشتند و نکته جالب اینکه هر بار این ارنج تغییر کرد. این تعداد دفعاتی است که یحیی گل‌محمدی هر زوج دفاعی را مورد استفاده قرار داد:

سیدجلال - فرجی: 8 بار

نعمتی - فرجی: 8 بار

سیدجلال- نعمتی: 7 بار

حنانوف - سیدجلال: 3 بار

حنانوف - فرجی: 2 بار

نعمتی - ابراهیمی: 2 بار

فرجی - ابراهیمی: 2 بار

حنانوف - نعمتی: 1 بار

سیدجلال - ابراهیمی: 1 بار

اما با این حال به نظر می‌رسد برای فصل جدید این رویه در پرسپولیس تغییر کند و زوج پورعلی‌گنجی هرکسی که باشد، بسیار بیشتر از 8 بار در کنار او قرار بگیرد. همچنین با حضور علیرضا بیرانوند، پرسپولیس امیدوار به تکرار رکوردهای مطلوب دفاعی خواهد بود.

اما در خط حمله مهمترین نکته حضور مهاجم گلزنی است که پس از جدایی علی علیپور، در پرسپولیس حضور نداشته تا سرخپوشان برای دومین فصل متوالی، بدون گلزن دو رقمی لیگ برتر را به پایان برسانند.

 

**آخرین اقدامات پرسپولیس در نقل و انتقالات

پرسپولیس در ادامه نقل و انتقالات به دنبال جذب سروش رفیعی، سجاد شهباز زاده و سعید صادقی خواهد بود تا به این ترتیب چهار سهمیه لیگ برتری خود را به این شکل استفاده کند. همچنین دو بازیکن زیر 23 سال از سوی پرسپولیس خریداری خواهد شد که احتمال دارد این دو بازیکن هم لیگ برتری باشند.

با بازگشت کاروان تیم امید، همه منتظر نهایی شدن تکلیف محمد خدابنده‌لو هستند که البته فعلا انتقال او به پرسپولیس در مراحل نهایی قرار ندارد و حتی احتمال دارد مسیر وی به تیم دیگر از بالای جدول تغییر کند.

سرخپوشان یک مدافع خارجی و یک مهاجم خارجی را هم در سبد خرید خود دارند که احتمال دارد جذب آنها تا اواسط پنجره تابستانی هم طول بکشد. اما با این اقدام، دستکم شرزود تمیروف و منوچهر صفروف در لیست خروجی قرار خواهند گرفت.

باید دید در روزهای باقی مانده نقل و انتقالات چه اتفاقی رخ می‌دهد و پرسپولیس 20 سهمیه بزرگسالان (شامل چهار خارجی) و همچنین لیست امید خود را به کدام بازیکنان اختصاص می‌دهد؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها