کد خبر : 77475

خروجی پرسپولیس: خودم خواستم بروم

خروجی پرسپولیس: خودم خواستم بروم

مربی بدنساز پرسپولیس معتقد است که فضای مجازی در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر تأثیر زیادی گذاشته و به همین دلیل اتفاقات خاصی هم رخ داده است.

به گزارش تسنیم، مظاهر رحیم‌پور درباره کناره‌گیری‌اش‌ از کادر فنی پرسپولیس، اظهار داشت: قهرمان لیگ فضای مجازی بود نه استقلال. فضای مجازی در همه جای دنیا وجود دارد اما چون ما آماتور هستیم تاثیرش بیشتر است و باعث شد اتفاقات عجیبی را ببینیم. گروهی بودیم که کارنامه کاری‌مان مختص پرسپولیس نیست، کارنامه ما پدیده مشهد بود. آن تیم با بازیکنان معمولی عملکردی داشت که وقتی هواداران نگاه می‌کردند از نمایش تیم لذت می‌بردند اما وقتی به پرسپولیس آمدیم همه به یک نحو دیگر ما را نگاه می‌کردند و می‌گفتند به جای فلانی آمده است؛ چون خارجی نبودیم.

وی ادامه داد: در تیمی که سالیان سال هوادارش بودم حضور یافتم و نتایج نشان می‌دهد در تمام ابعاد قوی بودیم ولی امسال واقعاً اذیت شدیم و خانواده‌هایمان هم تحت فشار بودند. آخرین بار وقتی در تبریز آن اتفاقات افتاد هزار بار خدا را شکر کردم که سالم به خانه‌ برگشتم. فوتبال برای لذت بردن است نه فحاشی. من دکترای ورزش دارم و در دانشگاه تدریس می‌کنم و این اتفاقات برایم قابل هضم نیست.

مربی پرسپولیس در واکنش به این پرسش که آیا جدایی از این تیم تصمیم او بوده یا باشگاه چنین درخواستی داده است، گفت: خودم تصمیم گرفتم که از پرسپولیس بروم. سالیان سال با گل‌محمدی کار کرده‌ و لذت برده‌ام. هر چه داشتم هم برای این مربی گذاشتم. نگاه نمی‌کردم قراردادم چقدر است با تمام وجود کار کردم اما این اتفاقات طبیعی است و همیشه نمی‌شود با یک تیم کار کرد.

 

رحیم‌پور درباره انتقادات هواداران پرسپولیس در فضای مجازی از عملکرد کادر فنی این تیم، تصریح کرد: خودم را خیلی درگیر فضای مجازی نمی‌کنم اما از قدرنشناسی ناراحتم. وقتی با خانواده بیرون می‌روی و یک نفر یک چیز می‌گوید برایت خیلی سنگین است. بدترین نتیجه ما در پرسپولیس نایب قهرمانی امسال بود. همانطور که گفتم امسال فضای مجازی برنده لیگ ما بود. سال‌های گذشته هر کاری کردند تیم ما را بهم بریزند نشد اما امسال اتفاقات عجیبی در این فضا رخ داد. خودم را فدا کردم تا فشار از روی گل‌محمدی و بچه‌ها برداشته شود.

وی افزود: الان هم سرم بالاست؛ دو قهرمانی لیگ، یک قهرمانی سوپر جام و یک حضور در فینال آسیا را تجربه کردیم. امسال هم یک نایب قهرمانی آوردیم که فکر می‌کنم بسیار با ارزش بود. در تبریز ما را با سنگ زدند؛ باز خدا پدرشان را بیامرزد که علنی گفتند با شما دشمن هستیم اما برخی‌ هزینه کردند تا در فضای مجازی جوی به راه بیندازند و تیم را بهم بریزند. من چون مربی ارزانی بودم یا خارجی نبودم این اتفاقات برایم افتاد. شاید اگر قرارداد بالایی می‌بستم اینطور نمی‌شد! در زمان برانکو پرسپولیس چند نفر مصدوم داد؟ امسال را نگاه کنید، ما یک فرصت نداشتیم تا به بچه‌ها استراحت یا ریکاوری بدهیم. پیش پیش فصل خوب هم نداشتیم.

مربی پرسپولیس گفت: سال گذشته را ببینید وقتی همه تیم‌ها در حال استراحت بودند ما یک ماه برای بازی با استقلال تاجیکستان تمرین کردیم. بعد از آن هم یک ماه تا بازی با الهلال تمرین کردیم. شما هیچ جای دنیا چنین شرایطی نمی‌بینید. وقتی مدام تمرین می‌کنید بدن فرسوده می‌شود. ما که ربات نیستیم!

رحیم‌پور عنوان کرد: خیلی‌ از هواداران می‌گویند بازیکنان به لحاظ بدنی شرایط خوبی نداشتند اما ما GPS داریم، در بازی هفته بیست و نهم میزان دوندگی سیامک نعمتی را نگاه کردم او 12.6 کیلومتر دویده بود یعنی در حد میانگین‌ جهانی. ما جاهای دیگر باختیم و اذیت شدیم. الحق و الانصاف خیلی برای تیم زحمت کشیدیم؛ یک نمونه‌اش را بگویم. آسیب‌دیدگی وحید امیری تدریجی بود و او یک سال و نیم با آسیب‌دیدگی در بازی‌های باشگاهی، ملی و لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده بود.

وی ادامه داد: عیسی آل کثیر در چه شرایطی رباط داد؟ زمانی که ما در ورزشگاه ثامن مشهد بازی داشتیم زمین یخ زده بود. به بچه‌ها گفتم مواظب باشید اما پای او لیز خورد و رباط داد. تمام این اتفاقات عجیب و غریب بود. احساس من این است که بچه‌ها در 3 سال گذشته خوب استراحت نکردند و انگیزه ذهنی آنها هم کم شده بود. آل کثیر بعد از محرومیت چند ماهه بلافاصله آماده بازی بود اما هیچ‌کس نپرسید چطور این بازیکن آماده شده است؟ در زمان محرومیت انفرادی با او کار کردم تا آماده شود. هیچ‌کس اینها را ندید. در تعطیلات عید زن و بچه‌ام را در خانه نگه داشتم تا بازیکن را آماده کنم. می‌خواستند مخفیانه از تمرینات آل کثیر فیلم بگیرند تا او را دوباره محروم کنند اما این اجازه را ندادیم. با این مشکلات با بچه‌ها کار کردم اما هیچ‌کس زحماتم را ندید.

مربی پرسپولیس با اشاره به حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: در قطر بازی‌هایمان به فاصله هر سه روز یک بار بود،‌ می‌دانید آنجا بچه‌ها چطور ریکاوری می‌شدند؟ در شرایط کرونایی بسیار شرایط سخت بود. در آن شرایط چیزهایی بسیار تعیین‌کننده است. در وان حمام یخ پر می‌کردم تا بچه‌ها ریکاوری شوند. تمام یخ‌ها را خودم حمل می‌کردم. از مسئولان خواهش می‌کردم تا به من یخ بدهند. هیچ‌کس اینها را ندید که من برای دل خودم و تیمی که دوست داشتم کار کردم. هیچ‌وقت هم اینها را نگفتم. علی شجاعی زمانی که با ما قرارداد داشت مچ پایش مصدوم بود، 25 روز متوالی هر روز یک ساعت و نیم با او در سالن بدنسازی کار کردم تا بتواند آن پنالتی نهایی را بزند و ما به فینال آسیا برویم. در مسابقات هند خواهش کردم برایم استخر بادی بخرند تا در آن آب و هوا و شرایط برای بازیکنان شرایط ریکاوری را فراهم کنیم. یک بار حتی شرایط باد کردن استخرهای بادی فراهم نبود و مجبور شدم با دهان این استخرها را باد کنم تا بازیکنان ریکاوری کنند.

مظاهری یادآور شد: از کار با یحیی گل‌محمدی و کادری که داشتیم لذت بردم و همین الان هم می‌گویم گل‌محمدی بهترین مربی ایران و آسیاست. فدراسیون باید از یحیی مراقبت کند و برای آینده تیم ملی او را نگه دارد. هیچ وقت ندیدم گل‌محمدی عصبانی شود ولی امسال به حدی شرایط بد بود که او هم یکی دو بار از کوره در رفت. الان هم ترجیح دادم در تیم نباشم و احساس کردم اینطور می‌توانم کمک کنم. برای پرسپولیس هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها