کد خبر : 77435

دیگر کسی مثل فرهاد مجیدی وجود ندارد

دیگر کسی مثل فرهاد مجیدی وجود ندارد

انتخاب مربی ایرانی برای استقلال فقط در صورتی اتفاق خواهد افتاد که فضای مجازی با اعتماد کامل به انتخاب مدیریت استقلال صحه بگذارد.

به گزارش ورزش سه، در بین گفت‌وگو‌های منتسب به مدیرعامل استقلال نقل قولی از مصطفی آجورلو به چشم می‌خورد که او در آن اعلام کرده همانطور که در سال گذشته با فرهاد مجیدی و در میان ناباوری استقلال را به سمت قهرمانی لیگ هدایت کرد، در این فصل نیز این کار را با مربی ایرانی دیگری انجام خواهد داد.

در شرایطی که هواداران استقلال هشتگ مربی خارجی را داغ کرده‌اند، به نظر می‌رسد مدیریت باشگاه استقلال تمایلی برای این کار ندارد. نکته مهم بار مالی سنگین پروژه استخدام سرمربی خارجی متناسب با استقلال است که می‌تواند هزینه‌ای در حدود ۴۰ میلیارد تومان روی دست باشگاه بگذارد. در عین حال در شرایطی که اوضاع اقتصادی کاملا پیچیده است و احتمال افزایش قیمت نیز وجود دارد، بحث انتخاب و استقرار این سرمربی و از دست دادن زمان نقل و انتقالات نیز به دشواری کار مدیریت استقلال اضافه می‌کند؛ اینها دلایلی منطقی برای عدم استخدام سرمربی خارجی است اما بالا تر از همه اینها موضوع دیگری جلب نظر می‌کند. اینکه آیا در بازار مربیان ایرانی گزینه‌ای هست که بتواند در شرایطی فعلی جایگزین فرهاد مجیدی بشود؟ نکته مهم درباره فرهاد، حمایت بسیار هواداران از او بود که با وجود رفت و برگشت‌های چندباره حتی در پس هر ناکامی به دفاع از وی پرداختند.

شاید اگر جواد نکونام که مدیران استقلال به‌صورت صد در صدی روی حضور او حساب کرده بودند به جمع آبی‌ها می‌پیوست، نیازی به بحث‌های امروز نبود اما با خودداری نکونام از این کار حالا مدیران استقلال در‌ مخمصه‌ای عجیب قرار گرفته‌اند.

قطعا بازار مربیان داخلی خالی از یک مربی متناسب با هدایت استقلال نیست اما ... 

یقینا امیر قلعه‌نویی می‌تواند با توجه به تجربه و سابقه و همچنین نتایج خوب امسال با گل‌گهر اولین گزینه جایگزینی مجیدی باشد اما او با گل‌گهر قرارداد بسته و ظاهرا تمایل چندانی هم به جایگزینی فرهاد مجیدی ندارد چرا که آنها یک فصل پر از مقابله با یکدیگر را پشت سر گذاشته‌اند.

 

موضوع علیرضا منصوریان هم شرایطی مشابه با مجیدی را دارد. به جز این دو، دو یا سه مربی جوان در سبد استقلالی‌های لیگ برتر باقی می‌ماند؛ رضا عنایتی، رسول خطیبی و مهدی رحمتی. رضا عنایتی امسال در دومین سال سرمربیگری نتایج خوبی با هوادار گرفت و کارنامه آبرومندی را از خود به جای گذاشت اما اینکه امروز بتواند هدایت استقلال را در دست داشته باشد حداقل از سوی هواداران پذیرفته نیست. این مسئله درباره مهدی رحمتی هم وجود دارد که هر دو کاپیتان‌ها و اسطوره‌های افسانه‌ای باشگاه استقلال هستند. همچنین رسول خطیبی که تجربه‌ای بیش از این دو دارد نیز می‌توانست مورد توجه مدیران قرار بگیرد اما به نظر می‌رسد او برای حضور در استقلال به حمایتی بیش از آنچه امروز پیرامون خود دارد، نیازمند باشد.

البته این را هم باید در نظر داشت که گابریل پین مربی ایتالیایی همچنان قرارداد خود را با استقلال ادامه خواهد داد و بنابراین عقد قرارداد با هر یک از این مربیان به منزله تشکیل زوج جدیدی با دستیار سابق فرهاد مجیدی است که می‌تواند یک مزیت باشد. اما با این وجود احتمالا گزینه‌های فعلی برای هوادار فعال استقلال در فضای مجازی قانع کننده نیستند و بنابراین فشار روی باشگاه تا زمان شروع مسابقات و کسب نتیجه مثبت ادامه خواهد داشت.

پس شاید با همه مخاطرات، انتخاب سرمربی خارجی راحت‌ترین کار برای مدیریت استقلال باشد؛ اگرچه از نظر مالی صرفه اولیه چندانی در آن وجود ندارد اما می‌تواند به آرامش خاطر، بهبود شرایط تیم در دوران آماده‌سازی و البته ورود به مسابقات با روحیه بهتر منجر بشود؛ درست مثل سرمایه‌گذاری روی یک سهام برنده. 

البته بازهم این انتخاب ساده‌ای نخواهد بود؛ مگر آنکه گزینه‌ای مثل کارلوس کی‌روش با شناخت کافی روی فوتبال ایران در دسترس بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها