کد خبر : 77429

پای رحمتی به نیمکت استقلال باز می شود؟

پای رحمتی به نیمکت استقلال باز می شود؟

با جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و رد پیشنهاد هدایت این باشگاه توسط نکونام، ۳ مربی نامشان برای هدایت آبی‌پوشان پایتخت مطرح شده است.

به گزارش فوتبال 360، استقلالی‌ها سال شیرینی را همراه با فرهاد مجیدی تجربه کردند. آن‌ها برای اولین‌بار موفق شدند بدون باخت قهرمان لیگ برتر شوند و به ۵ فصل قهرمانی رقیب سنتی خود پرسپولیس پایان بدهند.

بعد از قهرمانی در لیگ همراه با مجیدی، فرهاد تصمیم گرفت استقلال را ترک کند و فصل آینده در امارات سرمربیگری می‌کند. با جدایی فرهاد، مسئولان باشگاه استقلال با جواد نکونام برای هدایت این تیم مذاکره کردند. نکونام که ۲ جام همراه با فولاد به‌دست آورده و توانسته این تیم را به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم برساند، شب گذشته پیشنهاد استقلالی‌ها را رد کرد تا برای فصل جدید همچنان در اهواز مربیگری کند. بعد از نکونام، استقلالی‌ها ۳ گزینه را زیر نظر دارند که احتمالا یکی از آن‌ها سرمربی جدید قهرمان لیگ بیست‌ویکم خواهد شد.

مرد ایتالیایی سرمربی می‌شود؟

گابریله پین ایتالیایی یکی از دستیاران مجیدی در لیگ بیست‌ویکم بود. پین بعد از جدایی مجیدی، چند پیشنهاد داخلی و خارجی دارد. با توجه به شناخت پین از شرایط استقلال و حضور او در کنار این تیم، مرد ایتالیایی کم‌ریسک‌ترین گزینه‌ هدایت آبی‌پوشان پایتخت است. برخی از کارشناسان، پین را یکی از عوامل موفقیت استقلال فرهاد و قهرمانی بدون باخت این تیم می‌دانند. باید منتظر ماند و دید او در فوتبال ایران می‌ماند یا نه و اگر می‌ماند، بازهم به عنوان نفر دوم کادر فنی فعالیت می‌کند و یا در لیگ بیست‌ودوم، پین یکی از سرمربیان خارجی حاضر در لیگ برتر است.

اگر استقلال با ۲ مربی ایتالیایی به توافق نرسد.../ شاید پای مهدی رحمتی در میان است!

 

 

چالش‌های استقلال برای بازگرداندن مرد محبوب

آندره‌آ استراماچونی مدت زمان زیادی در فوتبال ایران حضور نداشت اما عملکرد خوب او در آن مدت کوتاه، باعث شده تا میان هوادارن آبی‌پوش از محبوبیت خاصی برخوردار شود. استقلالی‌ها برای بازگرداندن مرد ایتالیایی به ایران با چند چالش روبرو هستند. چالش اول آن‌ها قرارداد استراماچونی با باشگاه الغرافه قطر است. آبی‌ها برای بازگرداندن مرد محبوب به ایران، کار سختی دارند و به نظر نمی‌رسد قطری‌ها به این راحتی رضایت به جدایی استراماچونی بدهند.

دومین چالش استقلال، بحث مالی است. در دوران حضور استراماچونی در استقلال، این باشگاه وضعیت مالی خوبی نداشت و همین موضوع باعث شد تا او باوجود صدرنشینی در لیگ، از جمع آبی‌ها جدا شود. مرد ایتالیایی یکی از شرط‌های اصلی‌اش برای بازگشت به استقلال، وضعیت مالی آبی‌ها خواهد بود.

سومین چالش مدیران باشگاه استقلال برای بازگرداندن استراماچونی هم بحث قرارداد قبلی او و مبلغی که احتمالا باید به این مرد ایتالیایی پرداخت کنند، است. مدیران استقلال باید بتوانند در این مورد هم با استراماچونی توافق کنند تا استراماچونی به ایران برگردد.

اگر استقلال با ۲ مربی ایتالیایی به توافق نرسد.../ شاید پای مهدی رحمتی در میان است!

رحمتی اصلی‌ترین گزینه وطنی

مدیران باشگاه استقلال اگر نتوانند با یکی از دو مرد ایتالیایی توافق کنند، با توجه به بالا بودن قیمت ارز و ریسک آوردن مربی خارجی‌ای که از فوتبال ایران شناختی نداشته باشد، احتمالا سراغ انتخاب مربی داخلی می‌روند. مهدی رحمتی بعد از انصراف جواد نکونام، جدی‌ترین گزینه داخلی برای هدایت آبی‌ها است. رحمتی عملکرد قابل قبولی در پدیده و آلومینیوم اراک داشته و از مربی‌های جوان و آینده‌دار فوتبال ایران به حساب می‌آید. شانس کاپیتان اسبق آبی‌ها نسبت به سایر گزینه‌های داخلی، بیشتر است.

امیر قلعه‌نویی که قراردادش را با گل‌گهر سیرجان تمدید کرده، رضا عنایتی که در هوادار عملکرد قابل قبولی داشته و علیرضا منصوریان که در لیگ بیست‌ویکم هدایت صنعت‌نفت آبادان را بر عهده داشت، دیگر استقلالی‌هایی هستند که در صورتی که مسئولان این باشگاه بخواهند از مربی ایرانی برای لیگ بیست‌ودوم استفاده کنند و با رحمتی به توافق نرسند، می‌توانند گزینه‌های بعدی آبی‌ها باشند.

اگر استقلال با ۲ مربی ایتالیایی به توافق نرسد.../ شاید پای مهدی رحمتی در میان است!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها