کد خبر : 77406

تشریح شفاف تر میزان افزایش حقوق 3 گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401

تشریح شفاف تر میزان افزایش حقوق 3 گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایطی تصویب شده است که میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 را می توان در 3 گروه دسته بندی کرد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله در این این سازمان تصویب شده و سپس در دولت نیز به تصویب رسیده و در نهایت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عملیاتی می شود. امسال اما میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محل اختلاف نظر شده است. امروز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری نشستی خبر داد که ممکن است خروجی آن بالا رفتن درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شود.

نحوه و میزان افزایش حقوق بازنشستگان در 3 گروه

به گزارش ایسنا، بر این اساس در ذیل به نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در سه گروه اشاره می‌شود:

- گروه نخست، حداقلی‌بگیران: پایه حقوق این گروه که ۶۲ درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی را دربرمی‌گیرد افزایش ۵۷.۴ درصدی می‌یابد و حداقل دریافتی آنها به پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.

- گروه دوم، مستمری بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق: پایه حقوق این گروه که ۳۲ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می‌شود، ۱۰ درصد اضافه می‌شود و مبلغ کمک معیشتی ۶۵۰ هزار تومان به آنها تعلق می‌گیرد.

- گروه سوم، مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق: برای این گروه که تنها شش درصد بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می‌شوند، افزایش ۱۰ درصدی پایه حقوق اعمال خواهد شد.

همچنین برای هرسه گروه علاوه بر مبالغ فوق بر اساس شرایط، حق عائله‌مندی و حق اولاد واریز می‌شود که با فرض دو فرزند حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. به این ترتیب می‌توان گفت که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

تشریح شفاف تر میزان افزایش حقوق 3 گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401

درصد افزایش حقوق بازنشستگان قرار است بیشتر شود؟

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایطی در دولت تصویب شد که این میزان افزایش حقوق نظر بخشی از جامعه بازنشستگان را تامین نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا پورابراهیمی گفت: آنچه ما به دنبال آن هستیم کمک به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است تا بر اساس ضوابط و مقررات قانونی در کشور و با رعایت شان و منزلت این عزیزان به حل مشکلات معیشتی و حقوق متناسب با شرایط اقتصادی اقدام شود.

وی افزود: امیدواریم با توجه به پیگیری های کمیسیون اقتصادی مجلس نتایج مثبتی در این بخش برای بازنشستگان تامین اجتماعی حاصل شود.

این بخش از ابراز امیدواری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص «نتایج مثبت» این نشست اکنون این گمانه زنی را ایجاد کرده است که خروجی این نشست ممکن است مجاب شدن دولت برای افزایش بیشتر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.


 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها