کد خبر : 77114

چند مادر به صورت ویژه خودرو دریافت کرده اند؟

چند مادر به صورت ویژه خودرو دریافت کرده اند؟

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، از اعلام آماری به مجلس مبنی بر ارائه خودرو به ۲۴‌هزار نفر از مادران دارای دو فرزند توسط کارخانه‌‌‌های خودروساز داخلی بدون انجام قرعه‌‌‌کشی خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از خانه ملت ، امیرحسین بانکی پورفرد نماینده مجلس شورای اسلامی، در مورد برخی گلایه‌‌‌ها از عدم‌اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط ایران‌خودرو برای ارائه خودرو به مادران دارای دو فرزند بدون انجام قرعه‌‌‌کشی، گفت: بر اساس آمار ارائه‌شده تا ۱۱ روز گذشته تعداد ۲۴‌هزار نفر از مادران دارای دو فرزند بدون انجام قرعه‌‌‌کشی از کارخانه‌‌‌های خودروساز داخلی، خودرو دریافت کرده‌‌‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در تشریح روند ارائه خودرو توسط ایران‌خودرو به این مادران، ادامه داد: در هر دوره از ثبت‌‌‌نامی که کارخانه‌‌‌های خودروسازی اعم از سایپا و ایران‌خودرو انجام می‌دهند ۵۰‌درصد به مادران دارای دو فرزند تعلق می‌گیرد، اما چون تعداد مادرانی که برای استفاده از این ظرفیت ثبت‌نام می‌کنند، بسیار زیاد است، بین این مادران قرعه‌‌‌کشی صورت می‌گیرد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته بعد از انجام قرعه‌‌‌کشی اسامی جهت کسب اطلاعات دقیق به سازمان ثبت احوال ارسال می‌شود تا بعد از تایید اینکه فرزند دوم آنها بعد از آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ متولد شده، از ظرفیت این بخش بهره‌‌‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: این قرعه‌‌‌کشی در بین مادران دارای دو فرزند انجام می‌‌‌‎شود و چنانچه بار اول و دوم اسم آنها درنیامد در مرحله بعد انجام قرعه‌‌‌کشی حتما از امتیاز این بخش بهره‌‌‌مند خواهند شد. رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، یادآور شد: اگر در نقطه‌‌‌ای از کشور قرعه‌‌‌کشی برخلاف این روندی بود که توضیح داده شد باید مراتب به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود. ضمن اینکه مجلس نیز اجرای این مصوبه را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها