کد خبر : 77111

این هم فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران

این هم فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران

فهرست تیم ملی برای اولین اردوی آماده سازی در راه جام جهانی دوباره تغییر کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که به نظر می‌رسد بازگشت 5 استقلالی به‌همراه 5 جایگزین آنها، آخرین تغییرات فهرست تیم ملی باشند اما در آخرین لحظه تست کرونای میلاد محمدی مثبت شد تا او به قرنطینه برود و ششمین بازیکن از تیم فرهاد مجیدی هم به اردوی تیم ملی برسد.

این آخرین لیست تیم ملی برای سفر به دوحه خواهد بود:

* دروازه‌بانان

علیرضا بیرانوند (رویال آنتورپ)، پیام نیازمند (پورتیموننزه)، امیر عابدزاده(پونفرادینا)، سیدحسین حسینی(استقلال)

* مدافعان

عارف آقاسی(فولاد)، آرمین سهرابیان (گل‌گهر)، سید‌مجید حسینی(کایسری اسپور)، امید نورافکن(سپاهان)، مهدی شیری (فولاد)، صادق محرمی(‌دینامو زاگرب)، ابوالفضل جلالی (استقلال)، عارف غلامی (استقلال)، صالح حردانی (استقلال)

* هافبک‌ها

احسان حاج صفی( آ.اک.آتن)، سعید عزت‌اللهی(الغرافه) ، امید ابراهیمی(الوکره)، سروش رفیعی (سپاهان)، احمد نوراللهی(شباب الاهلی)، میلاد سرلک(پرسپولیس)، مهدی حسینی (مس رفسنجان)، مهدی مهدی‌پور (استقلال)

* وینگرها

مهدی ترابی(پرسپولیس)، سعید صادقی (گل‌گهر)، علیرضا جهانبخش(فاینورد)، علی قلی‌زاده(شارلوا)، امیرحسین حسین‌زاده (استقلال)

* مهاجمان

مهدی طارمی(پورتو)، سردار آزمون(لورکوزن)، اللهیار صیادمنش(هال‌سیتی)، علی علی‌پور(ژیل ویسنته)

 

* فهرست دعوت شدگان به تیم ملی ماجرای عجیبی داشت و بارها دچار تغییر شد.

* در ابتدا 5 بازیکن استقلال از تیم ملی حذف شدند و سپس حسین کنعانی زادگان از جمع ملی پوشان کنار رفت و یک روز بعد تست کرونای میلاد محمدی هم مثبت شد.

* به جای این بازیکنان 7 چهره تازه به تیم ملی دعوت شدند اما با رایزنی مدیرعامل استقلال با میرشاد ماجدی، حمید استیلی و همچنین دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی اجازه حضور بازیکنان استقلال را داد.

* حالا تیم ملی در اردوی قطر شش بازیکن از استقلال دارد. حسین حسینی، عارف غلامی، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده و صالح حردانی.

* ابوالفضل جلالی آخرین بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی است که انتظار می‌رفت در فهرست اولیه هم باشد. او جایگزین میلاد محمدی بازیکن آاک یونان شده است.

* چهار دفاع وسط در تیم ملی حضور دارند که هر چهار نفر سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند: آقاسی، سهرابیان، حسینی و غلامی.

* مهدی حسینی از مس رفسنجان تنها بازیکنی است که هیچ سابقه‌ای از حضور در تیم ملی ندارند.

* هر چهار مهاجم تیم ملی لژیونر هستند و در این خط هیچ بازیکنی اضافه یا حذف نشده اما مهمترین غایب این خط تیم ملی، کریم انصاری فرد است که سالها در تیم ایران حضور داشت.

* تیم ملی ایران قصد دارد تا پایان فیفادی خرداد ماه با این نفرات در اردو باشد و در صورت امکان سه بازی دوستانه هم برگزار کند.

* با افزایش تعداد دعوت شدگان به اردو، کمتر بازیکن شایسته‌ای از فهرست تیم ملی دور مانده و این فهرست یکی از کم عیب‌ترین لیست‌های تیم ملی به نظر می‌آید.

* امید ابراهیمی بازیکن باتجربه تیم ملی تنها چهره از لیگ ستارگان قطر است که در جمع ملی پوشان حضور دارد. این در حالی است که شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی باید با تلاش بیشر خود را آماده اردوهای بعدی تیم ملی کنند.

* علی علیپور هم مثل امید ابراهیمی از ملی‌پوشانی است که مدت زمانی به اردوهای تیم ملی دعوت نمی‌شد اما با فصل خوبی که در پرتغال داشت، موفق شد دوباره در جمع ملی‌پوشان فوتبال ایران جای بگیرد.

* در تمامی پست‌ها رقابتی شدید بین نفرات تیم ملی در جریان خواهد بود و به نظر می‌رسد اردوی ملی جالبی پیش روی فوتبال ایران باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها