کد خبر : 7701

سبقت فرهنگیان بازنشسته تا 4 سال دیگر

سبقت فرهنگیان بازنشسته تا 4 سال دیگر

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان با اشاره به وجود ۳۰۵ کانون و ۸۵۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش در کشور گفت: تا چهار سال دیگر تعداد بازنشستگان بیشتر از شاغلان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، احمد صافی در دیدار وزیر رفاه با روسای کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش که در وزارت رفاه برگزار شد اظهار کرد: اتاق فکر ما در آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش است و بنده در گذشته مسئول شورای عالی بودم و اکنون نماینده بازنشستگان هستم.

وی افزود: ۳۰۵ کانون و ۸۵۰ هزار بازنشسته داریم که ۱۰۵ هزار نفر آن‌ها از استان تهران‌اند. تا چهار سال دیگر تعداد بازنشستگان بیشتر از شاغلان خواهد شد. اکنون برخی استان ها مانند اصفهان و یزد هم اینطورند.

به گفته وی، بازنشستگان سرمایه اجتماعی و فرصتی برای انتقال تجارب هستند.

به گزارش ایسنا، کردونی، رئیس کانون بازنشستگان استان خوزستان نیز با اشاره به همدلی مجلس، دولت و مردم گفت: از یک سو از ناتوانی خود سخن می‌گوییم اما از توانمندی های خود نیز سخن می گوییم. هرکدام از بازنشستگان می‌توانند بازوهای خوبی برای صندوق بازنشستگی کشوری باشند.

وی افزود: امکانات در کشور جزیره‌ای شده، چطور می‌توان اینها را یکی کرد؟ نگوییم یک بیمارستان خصوصی است یکی دولتی است و یکی تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه امروز می‌توانیم برای استانداران و سایر مسئولان مشاوران خوبی باشیم گفت: به آگاهی بخشی و آموزش نیاز داریم و اگر درباره بیماری‌هایی چون آلزایمر به خانواده‌ها آموزش بدهیم می‌توان آن را عقب انداخت. دید هم افزایی و همگرایی را در بین بازنشستگان، دولت و مجلس طوری ایجاد کنیم که از مشکلات عبور کنیم.

 به گزارش ایسنا، رستمی، رئیس کانون بازنشستگان استان فارس نیز با اشاره به ضرورت اشتغال فرزندان در شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی گفت: کارتی به نام منزلت داریم ولی بازنشسته ها به آن کارت مذلت می‌گویند؛ یا خدمات را بهینه کنید یا لغوش کنید.

وی افزود: پرداخت حقوق‌های ما قبلا تاخیر داشت ولی اکنون با تلاش‌های انجام شده ۲۵ و ۲۶ هرماه پرداخت می‌شود، اما بیش از یکسوم حقوق بازنشسته‌ها کسورات و اضافه کاری است که دیر پرداخت می‌شود و در آذر و آبان جاری نیز شیب کندی داشته است که درخواست می‌کنیم این روند تسهیل شود.

وی به بیمه جانبازان و آزادگان اشاره کرد و گفت: بیمه اینها را بنیاد شهید قطع کرده است. بیمه جانبازان شاغل را دستگاه‌ها تقبل کرده‌اند ولی جانبازان بازنشسته را کسی تقبل نکرده است.

به گزارش ایسنا، شعبانی از کانون بازنشستگان استان مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه همواره کار معلم خدمت و تدریس و آموزش بوده است گفت: بتدریج همینطور که پا به سن گذاشتیم متوجه شدیم هرکس زورش بیشتر است بهره‌اش بیشتر است. در جامعه حق ضعیف باید بدون لکنت از قوی گرفته شود. انتظار داریم قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق اجرا شود.

وی افزود: از وزیر رفاه و نمایندگان مجلس می‌خواهیم کمک کنند تا این قانون اجرا شود.

به گزارش ایسنا، شفاهی، رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین نیز با اشاره به وضعیت بازنشستگان و نابسامانی‌های موجود گفت: اینها مدیران کانون ها را رنج می‌دهد. وقتی بازنشسته‌ها به ما مراجعه می‌کنند فقط می‌شنویم و کاری از دستمان برنمی‌آید.

وی افزود: از منابع اقتصادی به نفع بازنشستگان کمک بگیرید. بودجه 15هزار میلیارد تومانی برای سال آینده بخشی از مطالبات بازنشستگان را تامین می‌کند. هنوز زیر خط فقر هستیم. هدفمندی یارانه‌ها غیر هدفمند بود.

شفاهی گفت: بازنشستگان صادق‌ترین و شفاف‌ترین افراد هستند و باید کمک کنیم آبروی آنها حفظ شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها