کد خبر : 76717

تنها دلیل قهرمانی استقلال از نظر پیشکسوت جنجالی

تنها دلیل قهرمانی استقلال از نظر پیشکسوت جنجالی

پیشکسوت استقلال گفت: یکی از مهمترین و شاید اصلی‌ترین علت قهرمانی استقلال در فصل جاری لیگ برتر دوری این تیم از حاشیه‌ها و مسائل بیرون از استقلال بود.

به گزارش خبرورزشی، علیرضا نیکبخت واحدی، بازیکن اسبق تیم استقلال ، درباره شرایط این روزهای استقلال، قهرمانی این تیم و بازی پیش رو مقابل مس رفسنجان، همچنین سالروز درگذشت ناصر حجازی و مسائل مختلف دیگر اظهاراتی را مطرح کرد:

قبل از هر چیز درباره قهرمانی استقلال چه صحبتی دارید؟

جا دارد این موفقیت چشمگیر و قهرمانی ارزشمند را به همه هواداران این تیم تبریک بگویم. همچنین باید به کادر فنی، مدیرعامل و بازیکنان استقلال هم تبریک می‌گویم که توانستند با این اقتدار چند هفته زودتر و با نه امتیاز اختلاف قهرمانی شان را مسجل کنند.

استقلال را در این فصل چطور دیدید؟

سال بسیار زیبا و بیاد ماندنی برای استقلال بود. سالی که قطعا بازیکنان تیم هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. وقتی تیمی سه هفته مانده به پایان مسابقات قهرمان می‌شود، اعتماد به نفس بین بازیکنان و اعضای کادر فنی باشگاه به مراتب افزایش پیدا می‌کند. به واقع باید گفت، استقلال امسال از هر نظر شایسته این قهرمانی بود.

از عوامل موثر در رسیدن استقلال به این قهرمانی صحبت می‌کنید؟

به نظر من مهمترین عامل قهرمانی استقلال در این فصل این بود که تیم مجیدی توانست حاشیه‌ها را از خودش دور کند. این حاشیه‌ها فقط شامل تیم استقلال نمی‌شد بلکه کادر مدیریتی، مسئولان باشگاه و خیلی مسائل دیگر که در سالهای گذشته به نوعی چرخ ماشین استقلال را از حرکت می‌انداختند، امسال وجود نداشتند و استقلال با دور زدن همه حاشیه‌ها توانست قهرمانی شیرینی را به نام خودش ثبت کند. البته این روش فقط برای استقلال جواب نمی‌دهد، بلکه هر تیمی که بتواند مجموعه باشگاه و دیگر مسائل مربوط به داخل زمین مسابقه و یا تمرین خود را به کنترلش در بیاورد، میتواند دور از حاشیه به قهرمانی برسد. مهمتر از همه اینکه استقلال می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر تیم‌ها باشد تا هر تیمی می‌خواهد به قهرمانی برسد با این شیوه در طول فصل حرکت کند.

دفاع استقلال بتن آرمه بود/ تیم فرهاد فقط به یک دلیل قهرمان شد/ محبوبیت وریا در اجتماع فراتر از فوتبال است

چطور؟

همین آرامش بود که باعث شد استقلال بتواند با قدرت قهرمانی اش را جشن بگیرد.

چرا استقلال در سال‌های گذشته نمی‌توانست با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شود. ولی امسال توانست؟

جواب این سوال را دادم. یکی از مهمترین دلایل قهرمانی امسال استقلال وجود آرامش و نبودن حاشیه‌ها در باشگاه بود. در سالهای گذشته بارها می‌دیدیم که حاشیه‌های مدیریتی دست از سر تیم استقلال بر نمی‌داشتند و هر سالی که استقلال به سمت قهرمانی دورخیز میکرد و حرکتش برای رسیدن به این عنوان را استارت می‌زد، حاشیه‌های زیادی برای تیم درست می‌شدند و مشکلات مالی چوبی می‌شدند لای چرخ استقلال.

در ارتباط با وریا غفوری و اظهارات اخیرش چه صحبتی دارید؟

وریا غفوری به خوبی توانسته خودش را هم به عنوان کاپیتان استقلال و هم به عنوان شخصی که از حق مردم دفاع می‌کند و خودش را حامی‌آنها می‌داند به عموم مردم ایران بشناسند. به همین خاطر می‌خواهم بگویم که محبوبیت او همزمان هم در موضوع فنی و تیمی و هم در بحث اجتماعی زیاد شده ولی با اطمینان می‌گویم که محبوبیت وریا غفوری در اجتماع خیلی فراتر از محبوبیت او در زمین فوتبال است.

بازی استقلال مقابل مس رفسنجان را چطور پیش بینی میکنید؟

به نظرم این یکی از مسابقات سخت استقلال خواهد بود.

چقدر از مس شناخت دارید؟

تیم محمد ربیعی یکی از تیم‌هایی است که فوتبال را به شکل کامل اجرا می‌کند و آن را به نمایش می‌گذارد. همچنین بازیکنان این تیم با اینکه کم نام و نشان هستند اما همگی جزو خوب‌های این فصل به شمار می‌روند. تیم مس فوتبال بازی می‌کند، که این می‌تواند یک بازی جذاب مقابل استقلال را رقم بزند. البته بازی که کار استقلال را سخت خواهد کرد.

درباره گادوین منشا چه صحبتی دارید؟ می‌دانید که آقای گل لیگ است؟

بله! گادوین منشا مهاجم فوق العاده خطرناک و زهرداری است. ما نمی‌توانیم از این موضوع راحت عبور کنیم که استقلال در خط دفاعی وضعیت خیلی خوبی دارد. استقلال امسال یکی از بهترین سالهای خود در فاز دفاعی را سپری می‌کند. من معتقدم دفاع تیم ملی باید از بازیکنان خط دفاعی استقلال تشکیل شود. تیمی که کمترین گل خورده را در این فصل داشته است.

نکته بارز خط دفاعی استقلال چیست؟

این است که گل نخوردن را یاد گرفته اند. این موضوع فقط شامل حال خط دفاعی استقلال نمی‌شود، بلکه در استقلال از خط فوروارد گرفته تا کمربند میانی یعنی‌هافبک‌های نهاجمی‌و دفاعی و مدافعان همگی یاد گرفته اند که چطور دروازه شان را بسته نگه دارند. این وضعیت تا روی خط دروازه هم ادامه دارد و این باعث شده خط دفاع استقلال یک خط دفاع بتن‌آرمه مقابل تمام خط حمله‌های لیگ برتری باشد. این یکی از بهترین خصوصیات این فصل استقلال بود.

دفاع استقلال بتن آرمه بود/ تیم فرهاد فقط به یک دلیل قهرمان شد/ محبوبیت وریا در اجتماع فراتر از فوتبال است

در سالروز درگذشت ناصر حجازی صحبتی دارید؟

قطعا نمی‌توان این موضوع مهم را فراموش کرد. ما هر سال به یاد این عزیز می‌افتیم و از دوری اش غصه می‌خوریم. او الگو و اسطوره خیلی از بازیکنان امروز فوتبال ایران است. اینجاست که مشخص می‌شود رنگ‌ها در بحث انسانیت و محبوبیت نقشی ایفا نمی‌کنند. فرقی نمی‌کند قرمز باشید، آبی باشید، زرد یا هر رنگ دیگری! همه اهالی فوتبال و مردم ایران برای ناصر حجازی کلاه از سر بر می‌دارند و همیشه احترامش را حفظ می‌کنند.

بهترین خاطره شما از ناصر حجازی چیست؟

من این افتخار را داشتم که وقتی در ابومسلم بازی می‌کردم آقای حجازی مرا برای پیوستن به استقلال انتخاب کرد و کاندیدای بازی برای تیم او شدم. اما متاسفانه آن روز شوم و سیاه از راه رسید.

کدام روز شوم؟

همان بازی استقلال مقابل سایپا که استقلال سه بر صفر جلو بود و در نهایت ۴ بر ۳ شکست خورد و ناصر حجازی فقید از کادر فنی این تیم کنار گذاشته شد. من بعد از آن زمان بود که به استقلال آمدم و متاسفانه افتخار شاگردی ناصرحجازی هرگز نصیبم نشد. خیلی دوست داشتم این اتفاق برای من بیفتد اما همیشه و دورادور از شاگردان ناصر حجازی می‌شنیدم و متوجه شدم که او چه مربی بزرگی بوده است. گرچه ناصرحجازی به لحاظ اخلاقی هم یک فرد کم نظیر بود.

از اتفاقات رخ داده در ورزشگاه یادگار امام خبردار شدید؟

این موضوع در حیطه کاری من نیست که بخواهم درباره آن صحبت کنم. اما فکر میکنم که این اتفاقات از تهران استارت زده شد. وگرنه اهالی تبریز مردمان شریفی هستند که به شدت علاقمند به فوتبال و تیم خودشان هستند. فوتبال برای اهالی تبریز مثل نان شب شان است اما فکر می‌کنم اتفاقاتی در تهران کلید خورد که باعث کشیده شدن این مسائل به ورزشگاه یادگار امام بود. چرا این قبیل اتفاقات وقتی تیم‌های دیگری به تبریز می‌روند تکرار نمی‌شود؟ دیدیم که مشابه این اتفاقات در اصفهان هم برای پرسپولیس رخ داد و حالا بازی‌های این دو تیم در شهر ثالث برگزار می‌شود. متاسفانه وقتی تیم حریف را شانتاژ می‌کنیم با دست خودمان کلید بروز چنین اتفاقاتی را می‌زنیم. تیم خوب تراکتور و مردم تبریز مایه افتخار فوتبال ایران هستند و ما باید از این تماشاگران و حضورشان در فوتبال قدردانی کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها