کد خبر : 76489

3 سناریو پیش روی کاپیتان پرسپولیس| سید جلال حسینی می رود؟

3 سناریو پیش روی کاپیتان پرسپولیس| سید جلال حسینی می رود؟

فصل برای کاپیتان پرسپولیس در حالی به پایان می‌رسد که او تکلیفی کاملا نامشخص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از تکراری‌ترین تصاویر این سال‌های فوتبال ایران، بالا بردن جام قهرمانی توسط جلال حسینی بود. کاپیتان پرسپولیس پیاپی کاپ‌های درو شده را روی دست بلند می‌کرد و آغازگر جشن‌های قهرمانی تیمش می‌شد؛ از لیگ و جام حذفی تا سوپرجام. همیشه هم اینطور به‌نظر می‌رسید که روز اعلام خداحافظی او از فوتبال، بعد از بالا بردن یکی از همین جام‌ها خواهد بود.

فصل هجدهم زمانی که پرسپولیس دبل کرد و لیگ و حذفی را با هم برد، خیلی‌ها فکر کردند این بهترین زمان برای خداحافظی جلال در اوج است.

شایعات زیادی در مورد اعلام بازنشستگی او منتشر شد، اما حسینی موضوع را تکذیب کرد. او جام‌های قهرمانی نوزدهم و بیستم را هم بالای سر برد و البته در لیگ بیستم بهترین آمار گلزنی در دوران بازی‌اش را به ثبت رساند! این قالی کرمان، نقش مؤثری در موفقیت‌های تیم داشت و همسو با علاقه هواداران، خداحافظی‌اش را به تأخیر می‌انداخت. روند حرکتی پرسپولیس طوری بود که به‌نظر می‌رسید او حالا حالاها می‌تواند جام بگیرد و بعد از بلند کردن یکی از آنها فرصت لازم برای خلق قاب وداع را خواهد داشت، اما اوضاع بر وفق مراد پیش نرفت. پرسپولیس امسال هیچ جامی نگرفت و تورنمنت‌ها را یک به یک واگذار کرد؛ اول آسیا، بعد سوپرجام، بعد حذفی و آخر سر هم لیگ. موقعیت خود حسینی هم در این فصل متزلزل بود و او در مقاطع قابل توجهی روی نیمکت نشست.

در نتیجه حالا فصل برای جلال در حالی به پایان می‌رسد که او تکلیفی کاملا نامشخص دارد؛ اینکه بماند یا بدون جام برود؟

در شرایط کنونی جلال حسینی چند گزینه پیش روی خودش دارد. او می‌تواند دست‌کم برای یک فصل دیگر به بازی برای پرسپولیس ادامه بدهد، چرا که به اذعان کارشناسان و بسیاری از هواداران، نسبت به استانداردهای لیگ ایران همچنان از توانایی قابل‌قبولی برخوردار است. مگر بقیه مدافعان این لیگ چه کسانی هستند و چه فرمی دارند؟ یک گزینه دیگر برای او پیوستن به یک تیم دیگر، مثلا ملوان است؛ نخستین تیم حسینی در دوران حرفه‌ای که او همیشه می‌گفت با پیراهن آن از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. گزینه بعدی ادامه حضور در پرسپولیس به‌عنوان مربی است؛ آنچه این سال‌ها زیاد در موردش شنیده‌ایم. راه آخر هم یک خداحافظی ساده و سنگین و آغاز دوران بازنشستگی بدون پلن معین است. فاصله زیادی تا زمان تصمیم‌گیری جلال نداریم.

بدون تردید مهم‌ترین فاکتور در فرایند تصمیم‌گیری جلال حسینی، تعیین سرنوشت یحیی گل‌محمدی و به‌طور کلی کادرفنی پرسپولیس است. کاپیتان سرخ‌ها باید منتظر بماند و ببیند سرمربی جدید کیست و او را می‌خواهد یا نه. یحیی همیشه رابطه پرفراز و فرودی با ستاره‌ها داشته و شاید اگر او روی نیمکت سرخپوشان بماند، حسینی یک گام به بازنشستگی نزدیک‌تر شود.

با این حال هنوز آینده خود گل‌محمدی هم مشخص نیست و هر روز شایعات ضدونقیضی در این مورد به گوش می‌رسد. نکته مهم دیگر اینکه در پایان فصل، قرارداد جاری جلال حسینی پایان خواهد یافت و در درجه اول، این باشگاه است که درصورت تمایل کادرفنی باید به حسینی پیشنهاد تمدید بدهد.

خیلی‌ها در انتظار تصمیم حسینی هستند؛ ادامه همکاری با پرسپولیس، رفتن به ملوان یا خداحافظی از فوتبال؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها