کد خبر : 76400

اولین مصاحبه احساسی بازیکن کم حرف استقلال

اولین مصاحبه احساسی بازیکن کم حرف استقلال

جعفر سلمانی مدافع چپ پای استقلال امیدوار است یکی از بازیکنان اعزامی به جام جهانی قطر باشد.

به گزارش ورزش سه ، جعفر سلمانی در لیگ بیست و یکم از لیگ پرتغال راهی استقلال شد و توانست عملکرد خوبی برای آبی ها داشته باشد. مدافع جنوبی استقلال به واسطه درخشش در ترکیب استقلال در مقطعی به تیم ملی نیز رسید و حالا بابت قهرمانی با آبی پوشان خوشحال است.

سلمانی زیاد اهل فضای مجازی و حضور در رسانه ها نیست. او در طول فصل جاری حتی یکبار هم گفت و گویی با رسانه ها نداشت و تمرکز خود را روی فوتبال گذاشته بود. این مدافع چپ پا که سابقه بازی در اروپا را نیز دارد، حالا شایعاتی درباره جدایی اش از جمع آبی پوشان وجود دارد اما او همه چیز را به آخر فصل موکول کرده است. سلمانی در مصاحبه ای درباره مسائل مختلف صحبت کرده که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

اول از همه اینکه چرا در رسانه و فضای مجازی کمرنگ هستی؟ دلیل خاصی دارد؟

من بیشتر سعی می کنم روی تمرینات و بازی ها تمرکز داشته باشم، برای همین سعی می کنم از رسانه‌ها دور باشم. تمام سعی و تلاشم این است که ازوحواشی زیادی که حول فوتبال ما می چرخد، دوری کنم و بیشتر توجه و انرژی من روی تمرینات و مسابقات است‌. من احترام خاصی برای اهالی رسانه قائل هستم. اهالی فوتبال در تمامی زمینه ها به هواداران و اهالی رسانه مدیون هستند، آن‌ها زحمتکشان فوتبال و ورزش هستند اما بنده با احترام فراوانی که به این قشر زحمکتش دارم، بیشتر تمرکزم روی تمرینات و مسابقات است. یک خسته نباشید جانانه هم به اصحاب رسانه کشور می گویم که در سرما و گرما برای پوشش خبری بازی ها زحمت می کشند.

درباره بازی با فولاد صحبت کنید؛ می شود گفت از نظر حساسیت مثل یک بازی دربی برای شما اهمیت داشت؟

همیشه بازی با فولاد آن‌هم در اهواز سخت و دشوار است، زیرا تیم های آقای نکونام جان سخت و پرتلاشند، اما ما هم استقلال هستیم و می خواستیم با کسب سه امتیاز این بازی به یک قدمی عنوان قهرمانی برسیم. بنابراین به حساسیت و اهمیت این بازی کاملا واقف بودیم و می دانستیم از این بازی چه می خواهیم. به امید خدا و همت کادر فنی و بچه ها و دعای خیر هواداران با دست پر از زمین خارج شدیم. این بازی هم مثل چند بازی قبلی حکم یک فینال را برای ما داشت. بله اهمیت این بازی کمتر از دربی نبود، هرچند دربی اهمیت و حساسیت خودش را دارد، هیچ دیداری، دربی نمی‌شود.

قبل از این بازی به فکر قهرمانی بودید یا اینکه فقط روی نتیجه بازی با فولاد تمرکز داشتید؟

بله، همه ما هم قسم شده بودیم که بازی مقابل تیم باکیفیت فولاد که درآسیا با شایستگی صعود کرده بود، ببریم تا بتوانیم مزد زحمات زیاد مدیریت، کادرفنی و بچه ها و هواداران را بگیریم، برای همین باتمام وجود و توان وارد بازی شدیم و فقط سه امتیاز بازی را می خواستیم. با تلاش تمام عوامل تیم به این مهم دست یافتیم تا توانستیم سه بازی مانده به پایان فصل، با قهرمانی دل هواداران خود را شاد و مسرور کنیم.

سکوت مدافع استقلال شکست؛ فعلا با باشگاه قرارداد دارم اما.../ به ما تلقین کردند که امسال باید قهرمان شویم

اولین تجربه قهرمانی در لیگ برتر با استقلال چه احساسی دارد؟

من از اولین حضورم در باشگاه پر افتخار استقلال به وسیله هواداران، آقا فرهاد، آقای آجورلو و بازیکنان باتجربه تیم هر روز و هر لحظه به من و بقیه بازیکنان تلقین کردند که امسال باید قهرمان شویم، من خیلی از این بابت خوشحالم و این احساس وصف ناپذیر است. واقعا قرار گرفتن درچنین شرایطی زیبا و ماندگار و آرزوی هر بازیکنی است. هیچ چیزی دراین شرایط سخت نمی تواند این اندازه پیام آور شادی باشد، زیرا هواداران ما به این قهرمانی به شدت نیاز داشتند، شادی ما فقط به خاطر شادکردن دل هوادارانی است که با شادی آنها ما هم انرژی مضاعفی می‌گیریم و خستگی یک فصل از تنمان می‌رود.

هواداران در فصول اخیر برای کسب عنوان قهرمانی انتظار زیادی کشیدند؛ چه صحبتی با آنها دارید؟

هواداران سرمایه اصلی باشگاه هستند و ما همیشه مدیون و وامدار آنها هستیم. ما همیشه در بازی ها حضور آنها را درکنار خود احساس می کردیم و فقط به عشق آنها از سخت ترین شرایط هم عبور می کردیم. همواره انرژی مثبت برای ادامه مسیر را از آنها می گرفتیم. هرچه داریم از آنها داریم و امیدوارم آن‌ها را خوشحال کرده باشیم.

از عملکرد خودت در اولین فصل حضور در استقلال رضایت داری؟

شما بهتر می دانید بازی کردن در تیم های سرخابی برای بازیکنان تازه وارد، به ویژه شهرستانی همیشه سخت و دشوار است. باید بتوانید بار و فشار سنگینی روانی را تحمل کنید تا خود را با شرایط بازی دراین تیم ها تطبیق دهید، زیرا همیشه رسانه ها و مردم شما را شدیدا زیرنظر دارند. به لطف خدا و دعای خیر مردم و حمایت آقای مجیدی و همکارانشان و هواداران عزیز، فکر کنم توانسته باشم محبت آنها را جبران کرده باشم. به شخصه برای سال اول از عملکردم راضی هستم.

همکاری با فرهاد مجیدی و کادرفنی او چطور بود؟

همکاری با آقای مجیدی فوق العاده است. او همیشه با بچه‌ها رابطه برادرانه و دوستانه ای دارد و برای هر بازی برنامه خاصی دارد. او واقعا عاشق تیم و بازیکنان و هواداران است و شبانه روز کار می کند و تلاش می کند تا دل میلیون ها هوادار را شاد کند چون هواداران به عشق این تیم زندگی می کنند. باعث افتخارم بود که زیر نظر ایشان کار کردم و چیزهای فراوانی نیز از ایشان یاد گرفتم.

در طول فصل حواشی زیادی پیرامون استقلال شکل می گرفت؛ به عنوان یک بازیکن سخت ترین لحظه ای که تجربه کردی برای کدام مقطع بود؟

طبیعی است که برای تیم های پرطرفداری چون استقلال درطول فصل گاها حواشی ناخواسته ای پیش بیاید اما با درایت مدیریت باشگاه و شخص سردار آجورلو و کادر فنی توانستیم بر آنها با تمرکز بالا غلبه کنیم و مسیر درست را طی کنیم. سخت ترین لحظات انتخاب برای تیم ملی بود که متاسفانه به علت مبتلا شدن به بیماری کرونا نتوانستم تیم ملی را همراهی کنم و جدا شدن یزدانی و مرادمند نیز شرایط سختی را برای ما رقم زد.

یکی از اتفاقات عجیب این فصل حذف استقلال از آسیا بود؛ به عنوان یک بازیکن این اتفاق را چطور ارزیابی می کنی؟

حذف شدن از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حقیقتا ضربه بزرگی برای همه ما بود، زیرا آرزوی هر بازیکنی است که درمعتبر ترین تورنمنت قاره آسیا بازی کند اما کم کاری و ندانم کاری مسئولان مربوطه باعث شد دو تیم سرخابی ازحضور دراین رقابت ها حذف شوند تا زحمات یک سال آن‌ها از بین برود. امیدوارم مسولان از آن درس عبرتی گرفته باشند.

سکوت مدافع استقلال شکست؛ فعلا با باشگاه قرارداد دارم اما.../ به ما تلقین کردند که امسال باید قهرمان شویم

در سال منتهی به جام جهانی چقدر امیدوار هستی که در لیست دراگان اسکوچیچ برای سفر به قطر حضور داشته باشی؟

تمام تلاش و انرژی خود را بکار می گیرم تا مجددا نظر اسکوچیچ را جلب کنم، زیرا من درتیم صنعت نفت آبادان زیر نظر او کار و رشد پیدا کردم. هم او از من شناخت خوبی دارد و هم من با تفکرات او آشنایی دارم. امیدوارم با تلاش بیشتر مجددا به تیم ملی برگردم تا برای فوتبال کشور افتخارآفرینی کنم. این آرزوی هر بازیکنی است که درجام جهانی با پیراهن مقدس تیم ملی کشورش بازی کند.

به عنوان یک ملی پوش گروه ایران در مسابقات جام جهانی را چطور ارزیابی می کنی؟

در جام جهانی گروه آسانی وجود ندارد، زیرا تمامی تیم هایی که به معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان راه یافته اند، قدرتمند و قوی و باکیفیت هستند. بنابراین گروه آسانی اصلا وجود ندارد. گروه ما هم برخلاف تصور برخی آسان نیست و گروه سختی است اما تمام تلاش کادرفنی و بازیکنان این است که بتوانیم از حقانیت فوتبال ایران در جامی که تمامی مردم جهان چشم به آن دارند، دفاع کنیم. ما هم تمام سعی و تلاشمان برای صعود از مرحله گروهی به مرحله بعدی است تا تاریخ سازی کرده باشیم. اما نباید از حالا بار روانی مضاعفی برکادر فنی و بازیکنان وارد شود که باید از گروهمان صعود کنیم، زیرا توقعات و انتظارات را بالا می برد و اثرات مخربی بر روحیه تیم می گذارد اما ما ناامید نیستیم.

برای فصل آینده چه برنامه ای داری؟ امکان دارد در صورت دریافت پیشنهاد خارجی استقلال را ترک کنی؟

فعلا با باشگاه استقلال قرارداد دارم و تمام فکر و ذکرم سپری کردن ۳ بازی اخیر است و لذت بردن از عنوان قهرمانی و دیدن خوشخالی هواداران آبی دل در سراسر کشور و جهان است و این بسیار دلچسب و لذتبخش است. هر چه خدا بخواهد همان می‌شود و امیدوارم هرچه اتفاق خوب باشد، همان رقم بخورد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها