کد خبر : 76358

حضور ۲ نفر منجر به قهرمانی استقلال شد

حضور ۲ نفر منجر به قهرمانی استقلال شد

بیژن طاهری مدیر تیم استقلال گفت: زمانی که داور چهارم مرا به سمت نیمکت برمی‌گرداند، رفته بودم تا اجازه ندهم خلعتبری آرامش نیمکت تیم ما را به هم بریزد، اما...

به گزارش خبرورزشی، بیژن طاهری، بازیکن و مربی اسبق استقلال و سرپرست فعلی این تیم در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره قهرمانی استقلال در لیگ برتر و حاشیه‌های بازی مقابل فولاد خوزستان اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره قهرمانی و شرایط استقلال در اهواز چه صحبتی دارید؟

شکر خدا پایان خیلی خوشی برای استقلال رقم خورد. گرچه هنوز ۳ بازی باقی مانده اما ما از روز اول که وارد لیگ برتر شدیم هدفمان این بود که قهرمان شویم. می‌دانستیم شرایط سختی در پیش است ولی هرگز ناامید نشدیم و با درایت کادر فنی و همت بچه‌ها بالاخره توانستیم این قهرمانی را به هواداران هدیه کنیم. علاوه بر این فکر می‌کنم استقلال توانست در این فصل بهترین نتایج همه سال‌های گذشته اش را رقم بزند. این را به خیلی‌ها گفتم که ما یک جام به هواداران بدهکار بودیم و خوشحالم که توانستیم آن را به طرفداران مان هدیه کنیم.

در خلال بازی با فولاد داور چهارم (کوپال ناظمی) چرا شما را به سمت نیمکت هل می‌داد؟

یک اتفاقی لب خط رخ داد که من احساس کردم خلعتبری قصد شیطنت دارد. اما متوجه شدم او با یک هوادار بوده است.

هوادار؟ مگر در استادیوم هوادار حضور داشت؟ بازی که بدون تماشاگر بود؟

ظاهراً یک نفر بالای سر نیمکت ما نشسته بود و وقتی به خلعتبری معترض شدیم که طرف صحبتهایش چه کسی است، گفت که با ما نبوده و با هواداری بوده که آنجا نشسته!

در واقع هدف شما حفظ آرامش نیمکت تیم بود؟

بله! من چون احساس کردم ممکن است صحبت‌های خلعتبری باعث وجود تنش روی نیمکت ما شود جلو رفتم که بعد متوجه شدیم خلعتبری اصلاً با نیمکت ما نبوده و طرف صحبتش بالای نیمکت ما بوده.

درباره گل‌های استقلال صحبت می‌کنید؟

واقعاً حسین زاده و حردانی دو گل خیلی زیبا به ثمر رساندند. ما در بازی رفت هم با شوت مهدی پور به گل رسیده بودیم و در این بازی هم دو شوت زیبا به سمت دروازه زدیم و دو گل برایمان ثبت شد.

بعد از پایان مسابقه تصاویری به بیرون از ورزشگاه ارسال شد که نشان می‌داد درگیری‌هایی رخ داده است.

چیز خاصی نبود!

هیچ یک از بازیکنان استقلال صدمه ندیدند/ نه کتک کاری شد نه فحاشی/ حس کردم خلعتبری می خواهد آرامش نیمکت مان را بهم بزند/ دو بازیکن استقلال غریبانه رفتند

اما گفته شد نادر غبیشاوی (مربی دروازه بانان فولاد) به خوشحالی کردن بازیکنان استقلال به ویژه حسین حسینی معترض شده است؟

من که متوجه نشدم. فقط دیدیم زمین شلوغ شده و فوراً بچه‌ها را به رختکن بردیم. اتفاق خاصی نبود.

اما عنوان شده تعدادی از لیدرهای فولاد وارد زمین شده بودند تا بازیکنان استقلال را کتک بزنند؟

نه! اصلا کتک کاری یا فحاشی نبود. یک مقدار دور و بر زمین شلوغ شد که ما هم سریع بچه‌های تیم را بردیم پایین و اتفاقی رخ نداد. همه چیز خوب بود.

بعد هم در رختکن شادی کردید؟

ما بعد از بازی بیشتر برای پیروزی تیم خوشحال بودیم. چون هنوز قهرمانی قطعی نشده بود. بچه‌ها خوشحالی می‌کردند چون یک گام به قهرمانی نزدیک تر شده بودیم. ما رفته بودیم برنده شویم و به خواسته مان رسیدیم.

درباره اتفاقات درون هواپیما حرف می‌زنید؟

شادی تیم در هواپیما متفاوت بود. تعدادی از دوستان دور و بر تیم همزمان که به سمت فرودگاه می‌رفتیم تا سوار هواپیما شویم بازی تیم رقیب(پرسپولیس - سپاهان) را دنبال می‌کردند. چون ما از قبل می‌دانستم که رقیب مان بازی سختی دارد و شاید نتیجه نگیرد برای همین پیگیر نتیجه بازی آنها بودیم که وقتی وارد هواپیما شدیم خبر پیروزی سپاهان را شنیدیم و با مسجل شدن قهرمانی یک بار دیگر بچه‌ها داخل هواپیما شروع به شادمانی کردند.

در تصاویر، شما را دیدیم که فرهاد مجیدی به سمتتان آمد و بغلتان کرد. مجیدی چه حالی داشت؟

طبیعی بود که فرهاد از همه خوشحال تر باشد. چون زحماتش در طول این مدت به ثمر نشست. به هم خسته نباشید گفتیم. یک سال سخت و پر افت و خیز را سپری کردیم. به راستی تیم استقلال لیاقت این قهرمانی را داشت.

چند درصد از این قهرمانی را می‌توان به حضور مدیران جدید و آرامش موجود در باشگاه اختصاص داد؟

جا دارد از آقای آجرلو تشکر کنم. باید بگویم آقای آجرلو به عنوان نفر اول مدیریت و آقای مجیدی به عنوان نفر اول کادر فنی هر دو دست به دست هم دادند تا استقلال بعد از سالها سه هفته جلوتر و با یک اختلاف امتیاز فاحش قهرمان لیگ برتر شود. قطعا اگر درایت این دو نفر در کارشان نبود این نتایج رقم نمی‌خورد.

هیچ یک از بازیکنان استقلال صدمه ندیدند/ نه کتک کاری شد نه فحاشی/ حس کردم خلعتبری می خواهد آرامش نیمکت مان را بهم بزند/ دو بازیکن استقلال غریبانه رفتند

مجیدی در نشست خبری اش از مرادمند و یزدانی هم تشکر کرد. در این باره چه صحبتی دارید؟

قطعاً آنها را در این قهرمانی سهیم می‌دانیم. چون نقش بسزایی داشتند. هم مرادمند و هم یزدانی غریبانه از جمع ما جدا شدند. رفتار مجیدی هم صددرصد نشان می‌دهد که یک مربی قدرشناس است.

فرهاد مجیدی همچنین در نشست خبری گفته بود که قبل از بازی از شاگردانش خواسته چهار بازی آخر را با برد تمام کنند؟

ما در همه مسابقات برای برد به میدان می‌رویم و این خواسته همه اعضای کادر فنی است. قطعاً از اینجا به بعد هم هر سه بازی برای مان با اهمیت هستند و دوست نداریم رکورد تیم مان از بین برود.

در آسمان تهران که بودید، فکر می‌کردید هواداران به فرودگاه مهرآباد آمده باشند؟

بله! قطعاً پیش‌بینی می‌کردیم. هواداران خونگرم استقلال همه جا ما را شرمنده خودشان می‌کنند و از اینکه آنها خوشحال شده بودند بیشتر خوشحال شدیم. چند سال بود این قهرمانی رقم نمی‌خورد و بالاخره این بار همه خوشحال شدند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها