کد خبر : 76335

خبر خوش در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق همین ماه واریز می شود

خبر خوش در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق همین ماه واریز می شود

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همه ساله اعمال می شود. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با مصوبه شورای عالی کار انجام می شود. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به تصویب هیات دولت برسد. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با ما به التفاوت فروردین هر ساله از اردیبهشت ماه برقرار می شود. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به زودی به حساب بازنشستگان محترم واریز خواهد شد.

زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش از صدا وسیما، میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همه زیر ساخت ها آماده بوده و دو روز مانده به پایان اردیبهشت این افزایش حقوق واریز خواهد شد.

موسوی گفت: امیدواریم براساس اعلامی که قبلا داشتیم، مصوبه اعلام شود؛ البته بعد از تایید هیات وزیران.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی متذکر شد: افزایش حقوق طبق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هر ساله حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند. برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. 

بر این اساس میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با توجه به مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق در شورای عالی کار، مشخص است و آن طور که حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز دهم اردیبهشت ماه اعلام کرده «افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی نیز در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده و آن را به هیئت دولت ابلاغ کردیم؛ تلاش می‌کنیم که افزایش حقوق بازنشستگان برای اردیبهشت ماه اعمال شود و بعید است که بیشتر از این طول بکشد.»

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401

محمدحسن زدا، سرپرست سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی اش توضیحاتی در این باره ارائه داد و گفت که « سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی بازنشستگان مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه حدود ۵۱۵ هزار تومان را پیشنهاد داده است که در صورت تصویب قابل پرداخت خواهد بود.

برای نهایی شدن میزان افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان نیاز بود که هیئت مدیره سازمان تصمیم گیری کند که خوشبختانه این کار انجام و همان مصوبه شورای عالی کار تصویب شد و اینک باید مصوبه هیئت مدیره به تصویب هیئت دولت برسد تا اجرایی شود. برای حداقلی بگیران نیز قبلا توسط شورای عالی کار ۵۷ درصد افزایش تصویب شده بود که نیازی به مصوبه جدید ندارد.»

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار، هر دو وعده داده‌اند که افزایش حقوق بازنشستگان تا آخر اردیبهشت تصویب و ابلاغ می‌شود؛ در حال حاضر، مصوبه افزایش مستمری‌ها در انتظار تصویب نهایی در هیات دولت است و بازنشستگان انتظار دارند اردیبهشت، حقوق افزایش یافته به اضافه مابه التفاوت فروردین را دریافت کنند.

این در حالیست که بعد از تصویب افزایش دستمزد در شورایعالی کار (۵۷.۴ درصد برای حداقل بگیران و ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت برای سایر سطوح) که قرار شده به همین ترتیب به بازنشستگان کارگری نیز تسری یابد، زمزمه‌های مخالفت از بلندگوهای مختلف بلند شده است؛ حتی در روز جهانی کارگر، پورابراهیمی (رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس) از مشکل ساز بودن افزایش دستمزد و احتمال تعدیل آن در جلسه سران سه قوه خبر داد. هرچند این خبر بلافاصله توسط معاون روابط کار وزیر کار، شورای اطلاع‌رسانی دولت و تمام مقامات رسمی تکذیب شد، اما به گفته‌ی علی اکبر عیوضی (دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران)، این نوع موضع‌گیری‌ها، بازنشستگان را نسبت به نمایندگان مجلس و ادعاهای حمایتی آن‌ها دلسرد می‌کند.

قطعاً در اردیبهشت ماه بازنشستگان حقوق جدید را دریافت خواهند کرد

عیوضی،دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران، در این خصوص گفت: با توجه به اینکه نیمی از اردیبهشت سال جدید را سپری کرده‌ایم، بازنشستگان و مستمری بگیران انتظار داشتند زودتر از این، تکلیف افزایش مستمری‌ها روشن می‌شد؛ در حال حاضر، وزیر کار، مدیرعامل تامین اجتماعی و رئیس کانون عالی بازنشستگان، تاکید کرده‌اند که انشالله در اردیبهشت بازنشستگان حقوق افزایش یافته را دریافت می‌کنند. وقتی پروسه افزایش مستمری‌ها به طول می‌انجامد، نگران کننده شده و مدام حاشیه درست می‌شود. امیدواریم با توجه به نشست تعاملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی که با وزیر کار و مدیرعامل سازمان هفته گذشته داشتیم، بحث حقوق بازنشستگان زودتر به نتیجه برسد. در همان نشست، شخص وزیر کار تاکید داشتند که هیچ مانعی سد راهِ تسری مصوبات شورایعالی کار به بازنشستگان نیست و قطعاً در اردیبهشت ماه بازنشستگان حقوق جدید را دریافت خواهند کرد.

این فعال صنفی بازنشستگان کارگری با بیان اینکه باید هرچه سریعتر احکام حقوقی صادر شود تا بازنشستگان از نگرانی نجات یابند؛ اضافه می‌کند: نباید با آرامش و امنیت روانی بازنشسته‌ها بازی شود؛ بازنشستگان امروز بعد از سال‌ها جانفشانی و خدمت به مملکت، در دوران کهولت و سالمندی هستند و دیگر طاقت نگرانی و ضربات روحی را ندارند؛ بازنشستگان امروز نیاز به آرامش و امید دارند و نباید امواج ناامیدی در جامعه انتشار پیدا کند. امیدواریم وزیر کار به سرعت دستور صدور احکام جدید را صادر کند و همین ماه بازنشستگان بتوانند حقوق جدید را به خانه ببرند؛ گرچه این مساله قطعی است اما بازهم اظهارنظرها و سوگیری‌های برخی از نمایندگان مجلس و کاربدستان، موجبات نگرانی بازنشستگان را فراهم می‌کند و آرامش را از آن‌ها سلب می‌نماید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها