کد خبر : 76321

خداحافظی با هم‌تیمی‌ها | ستاره ملی پوش آماده بازگشت به پرسپولیس

خداحافظی با هم‌تیمی‌ها | ستاره ملی پوش آماده بازگشت به پرسپولیس

لژیونر ملی‌پوش ایران از همبازیانش خداحافظی کرد.

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی : دوران حضور قرضی علیرضا بیرانوند در بواویشتا پرتغال به بدترین شکل ممکن پایان یافت. او جز در مقطعی از فصل شانس بازی برای این تیم را پیدا نکرد و داستان برایش به همان تلخی آنتورپ پیش رفت.

نهایتا هم بیرو با انتشار تصویری از خودش در تمرینات تیم پرتغالی نوشت: «این آخرین عکس من در بواویشتا است» و به این ترتیب از همبازیانش خداحافظی کرد. بیرانوند یک سال دیگر با باشگاه اصلی‌اش یعنی آنتورپ قرارداد دارد و البته که آنها همچنان برنامه‌ای برای استفاده از این دروازه‌بان ندارند. در نتیجه مانعی در مسیر بازگشت بیرو به پرسپولیس وجود ندارد، مگر اینکه آنتورپ بخواهد دندان‌گردی کند یا یک باشگاه ایرانی دیگر وارد معرکه شود. گفته می‌شود پرسپولیس نامه رسمی برای جذب بیرانوند به آنتورپ زده و باید دید در ادامه چه اتفاقی رخ می‌دهد.

شروع‌کننده یک دوران درخشان

البته که موفقیت یا ناکامی فقط به‌خاطر حضور یا غیبت یک بازیکن رقم نمی‌خورد، اما به هر حال ستاره‌ها مهم هستند. علیرضا بیرانوند ابتدای لیگ شانزدهم، زمانی به پرسپولیس پیوست که این تیم به‌شدت با بحران دروازه‌بانی مواجه بود. آنها فصل قبلش دوران کابوس‌واری را با سوشا مکانی تجربه کردند و حتی حضور لوبانف ازبکستانی هم کمکی به سرخپوشان نکرد. بیرانوند که آمد، خیلی چیزها بهتر شد. او البته همراه با دیگر خریدها، مخصوصا جلال حسینی آرامش را به ساختار دفاعی پرسپولیس برگرداندند و موفقیت‌ها آغاز شد. پرسپولیس همان فصل نخستین جام قهرمانی‌اش را برد و تا زمانی که بیرانوند در این تیم توپ می‌زد، به مقامی غیراز قهرمانی دست نیافت. او در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم دروازه‌بان اول پرسپولیس بود و به‌ترتیب ۱۴، ۱۵و ۱۴گل دریافت کرد. در فصل نوزدهم دو هوایی شدن بیرو و افتادن فکر انتقال به اروپا در سر او، با حضور گابریل کالدرون سختگیر همراه شد و این دروازه‌بان را نیمکت‌نشین کرد. آن فصل بیرو و رادوشوویچ با هم از دروازه پرسپولیس حراست کردند که باز هم تکرار قهرمانی با ۱۷گل خورده رقم خورد. در لیگ بیستم بیرانوند از پرسپولیس جدا شده بود، اما حامد لک بهترین فصل فوتبالی‌اش را پشت سر گذاشت و با دریافت تنها ۱۴گل به قهرمانی پرسپولیس کمک کرد. امسال اما لک افت کرد، رادوشوویچ جدا شد و احمد گوهری هم چنگی به دل نزد تا آمار خط دفاعی پرسپولیس بسیار خراب شود. اینگونه بود که دل خیلی‌ها برای بیرانوند تنگ شد.

رؤیایی که سراب شد

اواخر دوران حضور در پرسپولیس، بیرانوند به‌شدت مشتاق پیوستن به تیم‌های اروپایی بود و به همین دلیل عملکردش افت کرد. او می‌خواست بخت خودش را برای لژیونر شدن بیازماید، اما زمانی که به اروپا رسید، رؤیای خود را «سراب» یافت. به هر علتی، بیرو در قاره سبز موفق نبود. شمار نمایش‌های خوب او در این دوسال‌ونیم از انگشتان یک دست بیشتر نشد تا بیرانوند حالا به‌شدت روی بازگشت به پرسپولیس متمرکز شود. خودش به دفعات این موضوع را علنی کرده و دیروز هم یکی از سایت‌های ورزشی بلژیک در این مورد گزارشی منتشر کرده بود. اگر پرسپولیس بتواند بیرانوند را برگرداند، حداقل این مزیت را دارد که او دیگر مثل لیگ نوزدهم «سر به هوا» نخواهد بود و به کارش می‌چسبد؛ مخصوصا که جام‌جهانی هم در راه است و او نیاز دارد جایگاهش در ترکیب اصلی را تثبیت کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها