کد خبر : 76216

اگر پرسپولیس، سپاهان را ببرد کار خراب می‌شود

اگر پرسپولیس، سپاهان را ببرد کار خراب می‌شود

پیشکسوت استقلال گفت: با توجه به شرایط جدول، قهرمانی استقلال کاملاً دست خودش است و پیروزی یا شکست مقابل فولاد می‌تواند وضعیت این تیم در اتباط با قهرمانی را تا حد مشخصی روشن کند.

به گزارش خبرورزشی، سعید مراغه چیان، بازیکن اسبق استقلال ، درباره دیدار قبلی این تیم مقابل شهرخودرو و بازی بعد روبروی فولاد خوزستان اظهاراتی را مطرح کرد:

از اوضاع و احوال تیم استقلال خبر دارید؟

در یک جمله بگویم که استقلال اگر این بازی را ببرد و پرسپولیس مقابل سپاهان شکست بخورد، استقلال صددرصد قهرمان می‌شود. اما اگر شرایط برعکس اتفاق بیفتد ممکن است اوضاع خراب شود.

یعنی فکر می‌کنید سپاهان به پرسپولیس می‌بازد؟

در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. تیم پرسپولیس بعد از تساوی در اصفهان به شدت تحت فشار است. چون هم فاصله شان با صدر جدول دوباره زیاد شده و هم می‌خواهند اعاده حیثیت کنند. از طرفی بازی آنها مقابل سپاهان همیشه حیثیتی بوده. مگر منچسترسیتی نبود که ظرف یک دقیقه مقابل رئال مادرید باخت! فوتبال همین است.

بازی استقلال روبروی شهرخودرو را چظور دیدید؟

نیمه اول که استقلال اصلا فوتبال خوبی اجرا نکرد. شهرخودرو هم همینطور. در نیمه دوم هم استقلال فقط روبه بازی مستقیم آورده بود و با ارسال‌های مداوم روی دروازه شهر خودرو، مدافعان و دروازه‌بان آنها را گرم می‌کرد. گلیی هم که استقلال زد زمانی بود که بازیکن آنها روی زمین افتاده بود تا بازی متوقف شود، ولی استقلال بازی را ادامه داد. به طور کلی فوتبال با کیفیتی از استقلال ندیدیم. اما مهم برد بود که به دست آمد و فاصله امتیازی در روزی که پرسپولیس مساوی کرده بود دوباره افزایش یافت.

با این شرایط بخت قهرمانی استقلال را چقدر می‌دانید؟

در حال حاضر ۶۰ به ۴۰ است. چون هنوز ۴ بازی و ۱۲ امتیاز باقی مانده. اما اگر استقلال فولاد را شکست بدهد، می‌نویسم و مکتوب امضا می‌دهم که استقلال قهرمان می‌شود، اما اگر نتیجه برعکس شود فقط می‌توانم بگویم خدا ادامه مسابقات را به خیر بگذراند.

خدا ۴ بازی آخر استقلال را به خیر بگذراند/ پرسپولیس، سپاهان را ببرد کار خراب می شود/ به این بازیکن دلار ۳۰ هزار تومانی می دهند که روی نیمکت بنشیند؟

نظرتان درباره فولاد و بازی در اهواز چیست؟

بازی خیلی سختی است. از زمانی که جواد نکونام سرمربیگری این تیم را به دست گرفته فولاد تبدیل به یکی از قطب‌های فوتبال ایران شده است. در آسیا هم دیدیم که خیلی خوب از پس رقبای میلیونر عربی برآمد و صعود کرد. الان هم که جزو چهار تیم بالای جدول است و شانس کسب سهمیه هم دارد. آنها حتما برای شکست دادن استقلال به میدان می‌آیند.

استقلال چه کار کند که بتواند از این بازی دست پر خارج شود؟

کار خیلی سختی است. تیم فولاد سیستم دفاعی خاصی دارد که زیاد به حریفش موقعیت نمی‌دهد. آنها دفاع را از میانه زمین شروع می‌کنند. استقلال باید از تک موقعیت‌ها و اشتباهات فولاد نهایت استفاده را ببرد. با این همه و در شرایطی که فولاد سه بازیکن خطرناک در فاز تهاجمی‌اش دارد حتی یک امتیاز هم در اهواز می‌تواند حکم برد را برای فرهاد مجیدی و تیمش داشته باشد. ولی اگر شکست بخورد کار خراب میشود.

استقلال در این بازی ژستد را ندارد. نظر شما در این باره چیست؟

ژستد بازیکن تاثیرگذاری است اما همین که گل نمی‌زند یعنی به اندازه پولی که گرفته به درد نمیخورد. او به خوبی فضاسازی می‌کند. مدافعان را مشغول به خودش می‌کند و در نهایت بی تاثیر نیست اما وقتی گل نمی‌زند یعنی نصف پولی که به او داده ایم را دور ریخته ایم. در همین بازی، آرمان رمضانی وقتی به میدان آمد در مدت زمانی کمتر از ژستد، هم گل زد و هم بارها ایجاد خطر کرد. سوال اینجاست آمانوف کجاست!

خدا ۴ بازی آخر استقلال را به خیر بگذراند/ پرسپولیس، سپاهان را ببرد کار خراب می شود/ به این بازیکن دلار ۳۰ هزار تومانی می دهند که روی نیمکت بنشیند؟ مراغه‌چیان معتقد است نیمکت نشینی بازیکن خارجی استقلال در شرایط امروزی با قیمت بالای دلار به ضرر این تیم است

گفته می‌شود آمانوف به دلیل خراب کردن پنالتی اش در جام حذفی، فعلاً به بازی گرفته نمی‌شود؟

این که نشد دلیل! پس بازیکن خارجی آورده‌اند برای نیمکت نشینی؟ دلار ۳۰ هزار تومانی به حسابش واریز می‌کنند که روی نیمکت بنشیند؟ پنالتی نزد که نزد! پنالتی ۵۰-۵۰ است. این دلیل نمی‌شود که برای تیم بازی نکند. اتفاقاً آمانوف یکی از هافبک‌های فعال و نفوذی خوب استقلال است که روی زمین خوب کار می‌کند. از تمیروف پرسپولیس خیلی به درد بخور تر است. مجیدی باید از این بازیکن استفاده کند.

شرایط دفاعی استقلال مقابل بازیکنانی مثل پاتوسی و پریرا را چطور ارزیابی میکنید؟

شرایط دفاعی استقلال خوب است. شاید تنها نقطه قوت استقلال در این فصل خط دفاعش باشد، چون در جلو و هافبک شرایط خوب نیست. مثلاً ما هافبک طراح و بازیساز نداریم. مهدی پور در بازی با شهرخودرو اصلاً در حد و اندازه‌های خودش نبود. بازی مستقیم در کلاس کار فوتبال استقلال نیست، نمیدانم چرا استقلال رو به چنین سبکی آورده! درباره مدافع برزیلی (سیلوا) هم باید بگویم ابداً طراحی در کارش دیده نمی‌شود. هر وقت توپ می‌گیرد مستقیم زیر آن می‌زند و رفع تکلیف می‌کند، در حالی که دفاع میانی یا دفاع آخر باید بتواند از همان عقب زمین بازیسازی کند.

حرف باقیمانده؟

شرایط خیلی حساس است. استقلال باید بداند با یک لغزش ممکن است همه زحماتش به باد برود. ۴ بازی سخت پیش روی تیم است. اول در اهواز، بعد با اراکی‌ها، بازی در رفسنجان با مس و در هفته آخر تیم ته جدولی نفت مسجد سلیمان که می‌تواند از هر سه تیم خطرناک تر باشد. مثل همین شهرخودرو! بنابراین امیدوارم کادرفنی استقلال برای تاکتیک تیم روش بهتری در نظر بگیرد. متاسفانه مقابل شهرخودرو تاکتیک ویژه و خاصی نداشتیم و این تا حدی نگران کننده بود. امیدوارم این چند هفته به خیر بگذرد تا هوادار استقلال که ۱۰ سال است منتظر قهرمانی تیمش نشسته بتواند جام را روی دستان وریا غفوری ببینند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها